heb nu:
oberheim matrix1000
dx200
mpc
a90 stagepiano
Wat zou kwa synth hier nog mooi bij passen? Ik zoek nog mooie bread and butter sounds, maar goeie pads strings en meer appartere geluiden mis ik nu ook nog.
Origineel geplaatst door bobaphat heeft iemand voor mij nog ideetjes kwa synth??
Ik zoek nog mooie bread and butter sounds, maar goeie pads strings en meer appartere geluiden mis ik nu ook nog.
Als je mooie bread & butter sounds zoekt kan ik je een Emu Proteus 2000 van harte aanbevelen. Naast de 1024 presets kun je er nog 512 zelf bouwen. Bovendien kun je deze module ook als krachtige VA synth gebruiken.
Jd900 had ik al op mn verlanglijstje
Jd800 idd erg groot maar voor een goeie prijs meer dan welkom
Fizmo,, even op googlen
proteus 2000 humm ik hoor weinig goeds over emu romplers maar ik zal eens kijken,mischien dat de proteus 2500 nog interessanter.
Wat is je budget, wat wil je allemaal gaan doen, hoeveel ervaring heb je al, welke apparatuur heb je al staan? Anders is deze vraag niet echt zinnig te beantwoorden.
En wat nou als er iemand "ja!" zegt? Wat zou je daar dan aan hebben zonder motivatie?
excuses voor mn onduidelijkheid, wil muziek(dance) produceren, heb wat jaren reason achter de rug, maar wil het wat serieuzer aanpakken, enige wat ik heb staan is de nordlead rest wil ik aanschaffen.
lijkt me vrij kostbaar voor een nieuwe hobby.
Tip: koop je spullen 2e hands, dan kan je ze zonder al teveel verlies weer verpatsen als je er weer flauw van bent.
De maudio 1010 is overkill in deze setup. Zoveel in en outputs heb je helemaal niet nodig met alleen de nord lead als hardware waar ook geluid uit komt.
Dus..ga kijken voor een kaart met minder specs, maar met de zelfde kwaliteit (keus genoeg).
Origineel geplaatst door Flesje De maudio 1010 is overkill in deze setup. Zoveel in en outputs heb je helemaal niet nodig met alleen de nord lead als hardware waar ook geluid uit komt.
Dus..ga kijken voor een kaart met minder specs, maar met de zelfde kwaliteit (keus genoeg).
ik heb vandaag een mailtje gehad van een label.
ondanks dat het positive feedback was waren de platen niet goed genoeg.
Het feit dat mijn synths-sound voor de melodien schel klinken werd elke keer aangekaart.
Ik werk nu alleen met een Virus KC, plug-ins en Cubase SX 2.0. Hier neem ik ook de Virus audio in op(24 bit, 44.100 Hertz)
Mijn vraag aan julie:
Hoe kan ik dit op een goedkope (budget 500-1000 euro) verbeteren.
Zelf zal ik te denken aan een klein analoge mixertje (Mackie 16/12 kanaals).
En mijn Virus-MIDI dubbelen met een JP 80X0 of een Juno.
Daarnaast misschien ook nog een FX-bak (TC electronics).
Maar misschien hebben hebben jullie betere ideeen.
Origineel geplaatst door metatron Daar ben ik het niet mee eens, neem aan dat ie geluiden zoals de kick, percusie, FX, softsynth`s door aparte uitgangen wil laten gaan.
De Inputs misschien wel maar uitgangen heb je nooit geneoeg.
Origineel geplaatst door metatron Daar ben ik het niet mee eens, neem aan dat ie geluiden zoals de kick, percusie, FX, softsynth`s door aparte uitgangen wil laten gaan.
De Inputs misschien wel maar uitgangen heb je nooit geneoeg.
Ja, het is altijd beter om te veel i/o's te hebben dan te weinig. Maar dat jij aanneemt dat hij geluiden apart naar buiten wil sturen....:confused: Hij heeft geen mixer in z'n lijstje staan, wel een BCF2000 dus alles wijst er op dat ie gaat mixen volledeig binnen zij DAW op de PC dusss.....................Delte1010 kan wel, maar er zijn betere alternatieven. Dat was het enige wat ik wilde zeggen.
Origineel geplaatst door Flesje Ja, het is altijd beter om te veel i/o's te hebben dan te weinig. Maar dat jij aanneemt dat hij geluiden apart naar buiten wil sturen....:confused: Hij heeft geen mixer in z'n lijstje staan, wel een BCF2000 dus alles wijst er op dat ie gaat mixen volledeig binnen zij DAW op de PC dusss.....................Delte1010 kan wel, maar er zijn betere alternatieven. Dat was het enige wat ik wilde zeggen.
Origineel geplaatst door bobaphat heeft iemand voor mij nog ideetjes kwa synth??
heb nu:
oberheim matrix1000
dx200
mpc
a90 stagepiano
Wat zou kwa synth hier nog mooi bij passen? Ik zoek nog mooie bread and butter sounds, maar goeie pads strings en meer appartere geluiden mis ik nu ook nog.
Origineel geplaatst door alexander1982 beste medeleden,
ik heb vandaag een mailtje gehad van een label.
ondanks dat het positive feedback was waren de platen niet goed genoeg.
Het feit dat mijn synths-sound voor de melodien schel klinken werd elke keer aangekaart.
Ik werk nu alleen met een Virus KC, plug-ins en Cubase SX 2.0. Hier neem ik ook de Virus audio in op(24 bit, 44.100 Hertz)
Mijn vraag aan julie:
Hoe kan ik dit op een goedkope (budget 500-1000 euro) verbeteren.
Zelf zal ik te denken aan een klein analoge mixertje (Mackie 16/12 kanaals).
En mijn Virus-MIDI dubbelen met een JP 80X0 of een Juno.
Daarnaast misschien ook nog een FX-bak (TC electronics).
Maar misschien hebben hebben jullie betere ideeen.
Een JP80x0 of Juno zou ik niet kopen owv de overlap met je Virus.
Waarom koop je geen leuke hardware sampler (kost geen drol meer)?
Een externe analoge mixer en wat FX / compressie kan ook nooit geen kwaad.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.