heeft iemand een spraakopname met de sm 57 ?

stan020

Ingeburgerd
Hya mensen,

Ik had al een andere Thread gemaakt inzake de sm57/58
en de vx2000.

was nuttig, thanx !

Heeft iemand een spraak opname met de sm57 ? (niet de 58 dus, en spraak, geen zang)

Zou wel ff handig zijn namelijk.

Alvast thanx

Stan

Ik post er vanavond wel eentje..

Ik post er vanavond wel eentje..

Ik zal vanavond wel wat posten.. met een aantal verschillende mic's.. waarschijnlijk de 57, beta 57, 58, beta 58, C3000, en e835..

dus..

Hier gaan we dan..

Hier gaan we dan..

Als eerbetoon aan "de man van de interface-cd".. hier een testje met een aantal microfoons.

Sennheiser 409 Dynamisch

Beter bekend als 'het blokje', inmiddels opgevolgd door de 609. Zeer goede microfoon voor electrische gitaar

409.wav

Sennheiser MD421 Dynamisch

Allround microfoon, met instelbaar laag-af filter. Traditioneel veel gebruikt als presentatiemicrofoon. Nu nog steeds favoriet voor electrische basgitaar, electrische gitaar, floortom

MD421.wav

Sennheiser e604 Dynamisch

Veel ingezet als 'clip-on' bij toms. Eigenlijk een buitenbeentje in deze test.

e604.wav

Sennheiser e835 Dynamisch

Allround microfoon. Sennheisers (goedkope) alternatief voor de Shure SM58

e835.wav

AKG C3000 Condensator

Gevoelige condensator van AKG. Inmiddels vervangen door de C3000B. Veel gebruikt als overhead bij drums of percussie.

c3000.wav

Shure SM57 Dynamisch

Technisch nagenoeg hetzelfde als een SM58, echter met een ander kapsel. Goede microfoon voor electrische gitaren. In bepaalde muziekstijlen ook in zwang voor vocalen.

57.wav

Shure SM58 Dynamisch

Dé standaard microfoon voor van alles en nog wat. Natuurlijk voor zang, maar ook goed te gebruiken voor electrische gitaar of bas. Minder geschikt voor drums.

58.wav

Shure Beta 58a Dynamisch

Verbeterde versie van de SM58. Wat gevoeliger in het specifieke zang-frequentiegebied als de gewone 58.

beta58a.wav

Alles bij mekaar

Hier alle wav's bij elkaar in een zipfile..

@ Craz: eerbetoon? Die man van de interface cd kan wel inpakken :D Handig om eens te horen hoe die verschillende mic's klinken. Overigens fijne info over het verwarmen van je huis. Ik zal iig nooit meer de gordijn voor de verwarming laten hangen....

tnx Craz. Nuttig! :okdan:

Back