het nieuwe Jarre album: AERO

Hier kun je lezen hoe dit tot stand is gekomen en welke spullen er gebruikt zijn. Vind het best een aardig album.

waar precies? ontbreekt er een link? ben benieuwd! 28 maart aanstaande trouwens naar Jarre in Luik! :okdan:

Ik heb ooit gelezen dat die al z'n oude synths verkocht heeft en verder ging met Protools ,een MC505 en een nordlead maar dat was alweer een paar jaar terug.

wie niet tegen woordig
hmmm kan aero niet sosnel vinden [free dan wel ]

wie niet tegen woordig
hmmm kan aero niet sosnel vinden [free dan wel ]

al zijn oude synths heeft ie iig nog want hij tourt er al twee jaar mee door Europa. een stuk of 5 EMS'en (VCS3/AKS), ARP 2500 en 2600, Moog modular, memorymoog, RMI, Eminent, Minimoog, Taurus I, Jupiter 8 etc...

Heerlijke sound op die concerten.

Aero is ook niet zo interessant meer op dit moment, was meer een project om een aantal van zijn bekendste nummers in 5.1 surround op te nemen in nieuwe arrangementen. Maar dat 5.1 muziek luisteren is volgens mij nog niet zo van de grond gekomen.

dit jaar wordt er een nieuw studio album verwacht, met invloeden uit drie jaar touren met de analoge bakken. Ik kijk er dus al naar uit.

Zolang hij maar niet verliefd is geworden op zijn Oxygene 5 solo van een kwartier... Op het album Oxygene is ie mooi, maar live vind ik m vreeselijk.
Maar verder mag ie van mij een dvd vol muziek opnemen :)

al zijn oude synths heeft ie iig nog want hij tourt er al twee jaar mee door Europa. een stuk of 5 EMS'en (VCS3/AKS), ARP 2500 en 2600, Moog modular, memorymoog, RMI, Eminent, Minimoog, Taurus I, Jupiter 8 etc...

Heerlijke sound op die concerten.

Aero is ook niet zo interessant meer op dit moment, was meer een project om een aantal van zijn bekendste nummers in 5.1 surround op te nemen in nieuwe arrangementen. Maar dat 5.1 muziek luisteren is volgens mij nog niet zo van de grond gekomen.

dit jaar wordt er een nieuw studio album verwacht, met invloeden uit drie jaar touren met de analoge bakken. Ik kijk er dus al naar uit.

Dat zal dan zeker Equinoxe 9-19 worden!!!!!

Phochos

"Equinoxe live in your living room" lijkt me dan wel zeer interessant.

Dus hetzelfde als met Oxygene met 4 man het album live brengen en op DVD uitbrengen... :okdan:

Als ie dat ging doen zou ik hem meteen kopen!

En dat hoeft dan wat mij betreft niet in 3D, want die 3D-DVD van Oxygene kreeg ik alleen maar koppijn van. Met als gevolg dat ik 'm nog steeds niet verder gekeken heb.

Ja inderdaad, je gaat bijna als Ben Turpin erna kijken.:dubbel:

Komt jarre ook naar Nederland dit jaar?
Anders ben ik genoodzaakt om een kaart Luik te kopen.

Die dvd dat ze met zn 4en spelen is in 1 woord geweldig! :okdan: Echt die gast met die kale kop. :D

Na "Waiting For Cousteau" heeft ie niks interessants gemaakt imho. Alleen maar voort geborduurd op zijn oude werk en nog slecht ook.

dat is waar ja, en na het vertrek van michel geiss is het NOG erger geworden...

Ik ben nu AERO aan het luisteren en het is eigelijk best triest. Door een beetje panning van wat belletjes en klokken hier en daar verkoopt ie toch weer zijn oude muziek (voor de zoveelste keer) Hoeveel keren heeft ie zijn muziek wel niet opnieuw uitgebracht?! Best wel jammer want ooit heeft ie toch wel leuke muziek gemaakt. Ik zeg "Kill Your Darlings"!!! ;)

Oude meesterwerken: goedkope, simpele drumloopjes toevoegen, hey...kassa!
Nuff said. :D

Back