het nieuwe Jarre album: AERO

Origineel geplaatst door Mennomoog
Op een site worden deze gear vermeld bij Metamorphosis (wat je er niet echt van afhoord, zei Bass(?) geloof ik ooit eens):

Tja ik vond Metamorphoses erg digitaal klinken hoor!...

jarre heeft nog een berg hardware hoor, op het forum van www.jarre.net is een draadje waar je kunt kijken in de nieuwe in opbouw zijnde studio van Jarre. staan toch nog wat gouwe ouwe bakken in, een stapel synths van clavia, de Xl7 van emu etc.

reason schijnt ie trouwens ook leuk te vinden.

Origineel geplaatst door Bass

vond ik niet echt, bassline van Cést la vie is echt vet, evenals de bassdrum van nummer 9, dat nummer met die landbouwsprinkler als ritme, vette strings zitten daar ook in.

ook in je me souviens zitten een hoop organische sequence en opvulsounds, ik vind em niet puur digitaal klinken hoor. Rendezvous a paris vind ik trouwens geweldig!

Het gros van zn geluiden daarop komt zo uit een MC505, strings, basjes enz. enz.

Origineel geplaatst door synthmann
jarre heeft nog een berg hardware hoor, op het forum van www.jarre.net is een draadje waar je kunt kijken in de nieuwe in opbouw zijnde studio van Jarre. staan toch nog wat gouwe ouwe bakken in, een stapel synths van clavia, de Xl7 van emu etc.

reason schijnt ie trouwens ook leuk te vinden.

Hoe heet die thread? Ik kan hem niet vinden :confused:

Aaah, op de website van Nathalie. Many thanks synthmann! :okdan:

Is DAT de nieuwe studio van Jarre? Wat een rotzooi!! Die vorige studio van hem in Parijs was een stuk netter! (zie foto)
En hij zit zelf maar een beetje te luieren op de bank ;) (valt me trouwens wel vaker op dat Jarre ligt te maffen op een foto ;) )

Attachments

• jarrestudio.jpg
    jarrestudio.jpg
    112 KB · Bekeken: 96
Hij heeft wel 2 quasimidi Raven's.
eentje rechtop tegen de muur met kabels erover, en een op een stand.(bij die quicktime VR link)
Of zou hij ze net als ik alleen als masterkeyboard gebruiken? :)

Origineel geplaatst door etaoin
Ik begrijp trouwens uit die thread dat die QT VR een oude is en dat alle foto's van de nieuwe studio in een andere thread stonden die offline gehaald is (?)

volgens mij heb je gelijk, die foto's stonden eerst in de draad die ik postte maar zijn er dan blijkbaar afgehaald. het liet de nieuwe studio van Jarre in opbouw zien ergens in een kelder. Die klok/gong die hij op de recente concerten gebruikte hing er ook en de synths die ik eerder noemde. het zag er nog kaal uit, niks aan de muren enzo, maar zeker nog een berg hardware dus het volgende album zal echt geen reason album worden! ik ben benieuwd, eerst dit jaar maar eens naar een paar concerten van de nieuwe tour gaan.

..Ik zie die Waldorf Wave ook niet meer terug,

zeker gekregen als speeltje van Waldorf :duivels:

..Ik zie die Waldorf Wave ook niet meer terug,

Bedoel je dat enorme ding dat op de foto centraal in het midden staat, schijnbaar erg belangrijk? :duivels:

Sterker nog een typische PT sound sausje ligt erover.
Maar soms moet je gewoon naar de muziek luisteren ipv de audio.
Ik heb een poosje gehad dat ik alleen maar audiotechnisch kon luisteren en dat is een ramp.
Echt naar muziek luisteren en kunnen genieten is eigenlijk veel fijner.
Maar allebei kunnen is ook wel handig. :)

Ik vind het wel een gave CD en ik heb hem ook gewoon gekocht.
En stiekem zittie mixtechnisch ook goed in elkaar hoor.

Origineel geplaatst door fuse

Echt naar muziek luisteren en kunnen genieten is eigenlijk veel fijner.
Maar allebei kunnen is ook wel handig. :)
.

Tja hoe vaak heb ik wel niet dat ik een uitgaansgelegenheid binnenstap en dan let op hoe de muziek klinkt ipv naar de muziek zelf...als het dan k*t klinkt kan ik ook niet lekker dansen!

Soms is het gewoon beter om weinig van audio te weten denk ik om onbezonnen naar muziek te kunnen luisteren...

Dat hij nog steeds zijn aloude Eminent orgels bespeelt, dat is toch wel nostalgie moet ik persoonlijk zeggen.

Phochos:D

Die Eminent gooit ie niet zo snel weg, is zijn trade mark sound ;) :D

En idd, soms is het erg irritant als je alleen op de technische details van muziek gaat letten, i.p.v. echt te "luisteren" naar muziek.

Oorspronkelijk geplaatst door Bass
Yep en daarmee heeft ie toen dat vreselijk slechte album Metamorphoses gemaakt

Hier kun je lezen hoe dit tot stand is gekomen en welke spullen er gebruikt zijn. Vind het best een aardig album.

:D haha.. reactie na 5 jaar en 2 dagen... :bekdicht:

Back