text to speech voor mac

krachtwerk

Ouwe rot
al veelvuldig gezocht maar voor mn ibook geen text-to-speechsoftware kunnen vinden. wel veel voor pc.
gewoon een stukje software waar je een stukje tekst als wav-bestand kan opslaan voor mac dus.
dus nu hoop ik dat iemand me op weg kan helpen.
groeten.

Zit toch al standaard op de Mac?

Gisteren nog met de calculator lopen pielen (PearPC mac emulator) en die had wel speech gedoe.

ja dat dacht ik ook. maar misschien niet op een ibook.
er is wel het een en ander te vinden als ik de hd doorspit, maar nergens een prog waar ik letterlijk iets kan intiepen en kan opslaan.
toen ik pc had, vond je in elke uithoek van internet wel een programaatje....=(

Zit ff op mn werk, dus uit mn hoofd:

Open je text-editor, type je text in, dan bij File -> services -> speech, en hji lult tegen je. Het stemmetje verander je ergens in je preference pane. Dus niet de preferences van text-edit, maar de globale zeg maar.
Overigens kun je bij bijna elk programma je mac laten lullen hoor.
Nu moet je het geluid alleen nog opnemen, met iets als audio-hijack of zo, kijk op www.macmusic.org voor meer van dat soort progjes, die nemen elke bron die je wenst in je mac op.
Succes!

Origineel geplaatst door BDeep
Zit ff op mn werk, dus uit mn hoofd:

Open je text-editor, type je text in, dan bij File -> services -> speech, en hji lult tegen je. Het stemmetje verander je ergens in je preference pane. Dus niet de preferences van text-edit, maar de globale zeg maar.
Overigens kun je bij bijna elk programma je mac laten lullen hoor.
Nu moet je het geluid alleen nog opnemen, met iets als audio-hijack of zo, kijk op www.macmusic.org voor meer van dat soort progjes, die nemen elke bron die je wenst in je mac op.
Succes!

ik open appleworks6 zoek, en krijg het niet voor elkaar, maar misschien ben ik gewoon achterlijk.
iig bedankt voor je hulp zover.

tis me wel gelukt nu, zat bij het verkeerde programma... (appleworks->teksteditor)
maar je kunt het dan daarna niet meteen als wav opslaan dus?

nee wav is niet echt het standaard mac formaat oveigens (aiff)
Probeer audio hijack om het op te nemen

Of een goede text-to-speech site , en doel opslaan als.

Heb al veel goeie sites gezien die et in realtime doen (ff searche op forum op TTS ofzo)

Back