[trip hop] canto

fuse

Gepokt en gemazeld
Kwam tijdens browsen een leuke sample tegen wat het begin van een nummer van Cristina Branco bleek te zijn. En daar eigenlijk een nummer omheen verzonnen met ook nog een sample van haar stem. Niet superveel tijd in gestoken maar zo vind ik het wel goed klinken.

En weer lekker vreemd.

http://faxis.dyndns.org/peaks/canto.mp3

zeer leuk met die gitaar samples. khad er alleen wat meer variatie ingestoken.
maar tis allesinds een goede basis. je kan hem anders gewoon wat korter maken
dan blijft hij wel interessant.

Dank.

Denk dat de titel trip hop alsnog velen afschrikt.
Toch maar trens bijzetten dan?

Nja, ik vind hem wel vet. (tjsa, je gaat niet iets maken wat je niet leuk vind toch?)

Nou nog een rapper hierbij en klaar ben je!

Ik heb zelf het idee dat er iets net een beetje uit de maat loopt, maar verders vind ik hem lekker!

Gemaakt in ableton?

Nou, gelukkig schrikt de term trip-hop mij juist niet af (in tegenstelling tot trens) :D
Vind het wel een vette track dit, coole beat, leuke samples.

Omdat ik ook vond dat de track wel wat meer variatie kon gebruiken,
heb ik er zelf nog even iets bij zitten verzinnen:

http://www.kubic.nl/Canto_remix.mp3

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!

Leuke variaties.

Het nummer is gewoon een basis zeg maar waar van alles mee gedaan kan worden. En als je het live met een rapper en wat muziekanten aankleed kan het goed werken.
Maar net zo goed dat het bij een film past of onder een documentaire of zo.

Gave track.

Wat heb jij toch altijd een perfect geluid in je tracks!

Kan die zangeres niet eerder in de track worden geplaatst?

Wel eens gedacht om iets te gaan releasen? Er zijn toch wel een aantal labels (als je over de grens wilt kijken) die dit soort dingen uitbrengen.

Trip-hip trekt mij eerder aan dan dat 't afschrikt! Zie 'm net pas staan..
Lekker sfeertje wordt er weer een neergezet; zeker mijn 'kinda bag, baby' :D

Ja, mooi! Maar hier & daar wat toevoegingen maken 't nog meer af. Dat is al gezegd, ja..
:biertje:

Re-edit van Trigg: mooi, maar hier & daar ietsje te druk met melodieën & geluiden soms, imo.

Leuk trackje
Maar ik hoor het typische bijgeluid dat Ableton maakt bij slecht getimestretchte sample's.(demian hoorde het ook al).
Maar nu bekend is dat Fuse geen prutser is ga ik ervan uit dat dat als special effect bedoelt is.(heb ik gelijk?)
Voor de rest vindt ik dat het voor een triphop nummer best wel wat meer diepte kan gebruiken. Een tapedelay bijvoorbeeld zou het nummer best wel wat tripperiger kunnen maken.(op het hopperige is niks aan te merken :D )
Iets meer varaiatie zou ook niet verkeerd zijn, die gitaarsample vindt ik persoonlijk iets te langdradig.
Maar voor de rest zeker een geslaagd moeziekske.

Zeer mooie samples, dat gestrechte vind ik wel wat hebben. Sound vind ik oke, heeft een mooie donkere sfeer.
Compositie vind ik minder sterk, beetje teveel van hetzelfde. Geen climax (is ook niet verplicht, maar werkt wel goed, ook een anticlimax geeft vaak een leuk effect).

Back