slechte timing Logic<>Midisport

bob303vs909

Ach und Weh
Oef, ik heb het volgende probleem....
Of ik heb Logic verkeerd ingesteld en zend logic geen midi clock uit zodat mijn nord en modular niet zijn gesynct, of mijn midisport sporen niet met logic...

Iemand ervaring?

loop eerst even alle midi instellingen van logic na via options-prefs...zie of er nieuwere drivers voor je midisport te krijgen zijn..

Wat ik heb bevonden is:

Mijn usb midisport geeft een zeer brakke timming als ik de midi in gebruik om noten mee te spelen.
De joystikpoort met een adapter/kabel niet.

Voor de midi outs kun je de midiman rustig inzetten.

Raar....ja zeker!

Voor mij was dit met sx 1.6.

In Reason b.v. heb ik dan weer geen last van de midi in en de latency die ik in sx wel heb.

Good Luck!!

Wat heb je nog meer aan je USB hangen, als je meerdere USB devices eraan hebt hangen kan het ook gaan vertragen.

aan mijn twee usb porten hangen twee midisports...een 4x4 en een 2x2....
jaja...er moet gewoon een amt8 aan, dat weet ik, maar dit zou ook gewoon goed moeten werken.....het werkt ook wel, alleen heb ik het gevoel dat de boel gewoon niet goed synct...misschien een logic instelling?

iemand ff uit;eggen hoe ik Logic is midimaster moet instellen...kijken of ik nix over het hoofd heb gezien....

euh wel eens gehoord van een handleiding?!
opties > song-settings > synchronisatie-instellingen *of* klik op het kloksymbooltje links van het metronoomsymbooltje in de transportbar en hou je muisknop even 2 seconden vast.
tjonge hier zakt mijn broek van af hoor, heb je zo'n duur programma en dan weet je nog niet eens waar de handleiding ligt laat staan waar de synchronisatie opties zitten :frons:

Origineel geplaatst door Roel
opties > song-settings > synchronisatie-instellingen *of* klik op het kloksymbooltje links van het metronoomsymbooltje in de transportbar en hou je muisknop even 2 seconden vast.
tjonge hier zakt mijn broek van af hoor, heb je zo'n duur programma en dan weet je nog niet eens waar de handleiding ligt laat staan waar de synchronisatie opties zitten :frons:

tsssss.....le-zen wat ik schrijf......ik weet wel waar de synchronisatie opties zitten in logic, maar vroeg me af of ik iets over het hoofd heb gezien...

Kijk, waar mijn broek van afzakt is van forumleden die op hoge poten hun meningen spuien......antwoord dan gewoon niet als je me zo'n sukkel vindt....pikstok!

Origineel geplaatst door Mostatic
USB OLEE OLEE Daar krijg je problemen mee!

Wat een onzin. Ik heb m'n Midisport 2x2 al jaen en nog nooit problemen meeg gehad.
Beetje nutteloze reply dus!

Origineel geplaatst door Roel

Dit begint echt een beetje op een gathering.tweakers.net reply post te lijken.
Veel gezeik en weinig concrete antwoorden.

Beetje jammer omdat met zulke reply' s een forum vrij snel naar de knoppen is. :(

Ik zelf zou nu even niet kunnen vertellen waar het wel aan ligt maar wil de topicstarter wel even aanmoedigen het topic gewoon open te houden. Er zijn hier veel kundige mensen die je uiteindelijk echt kunnen helpen :)

mijn antwoord was anders vrij tot zeer concreet.
logic is automatisch synch master.
in tabblad algemeen staat welke synch modus aan moet staan.
in het midi tabblad bij synchronisatie instellingen kun je precies instellingen naar welke poorten de midiclock of midi time code moet worden verzonden.
meer instellingen zijn er niet

ondanks mijn handleiding-opmerking staat er toch precies de juiste waar je moet zijn om je instellingen te controleren...

om nou meteen te gaan schelden na een semi onaardige opmerking [knip] trek zelf uw conclusies over u zelf.

Origineel geplaatst door Acidfever
Dit begint echt een beetje op een gathering.tweakers.net reply post te lijken.
Veel gezeik en weinig concrete antwoorden.

Beetje jammer omdat met zulke reply' s een forum vrij snel naar de knoppen is. :(

Ik zelf zou nu even niet kunnen vertellen waar het wel aan ligt maar wil de topicstarter wel even aanmoedigen het topic gewoon open te houden. Er zijn hier veel kundige mensen die je uiteindelijk echt kunnen helpen :)

Dit is een fijn antwoord waar ie iets aan heeft. NOT ! :verkoght: 8o :maffia: :doei: Big L on youre HEAD.

Anywayz, je moet je afvragen wanneer dit tot stand is gekomen zodat je kan nagaan waar de fout zit. Hierbij bedoel ik met zowel software als hardware configuratie.
Wat misschien ook te proberen is om logic opnieuw te installeren. En de USB drivers van de midipoort te updaten of opnieuw te installeren.

Ik vertrouw USB niet, zeker niet qua timing (zeker in combinatie met AMD processoren), en al helemaal niet met audio in combinatie met sequencing software. Daarom gebruik ik voor midi een unitor8 via de com poort, en een PCI geluidskaart.

Back