scsi code 10 ?

dione

hardkoor
een vaag probleem :

ik heb geprobeerd m'n scsi-kaart (voor communicatie met m'n sampler) van m'n oude pc in m'n nieuwe pc over te zetten....

de drivers van de kaart (initio inic-950) zitten al 'embedded' in WinXP...

als ik de kaart er in zet (in een vrije PCI-sleuf) krijg ik een foutmelding als ik 'm wil gaan gebruiken....(code 10)...
die foutmelding krijg ik ook als ik in windows ga kijken bij apparaatbeheer of het apparaat werkt....dan krijg ik de mededeling : "het apparaat start niet (code 10)"....

ondertussen al gemailed met de fabrikant van de scsi-kaart....die zei dat die foutmelding een fout in m'n hardware/systeem was,maar kon me niet vertellen wat voor fout het was...

ondertussen ook verschillende pci-slots geprobeerd....en zelfs andere drivers (alhoewel de fabrikant ook al zei dat de drivers al in winXP zitten )....

weet iemand wat voor foutmelding het is ?
of weet iemand hoe ik dat probleem moet oplossen ?

ik heb het vermoeden dat m'n vrije pci-slots uitgeschakeld staan misschien,zou dat het kunnen zijn ?

Kwam dit tegen,mischien heb je er wat aan:

For what it's worth, I just solved my Code 10 problem with my Firewire PCMCIA Card on an IBM Thinkpad.

Other Firewire cards had worked in the Thinkpad, and the PCMCIA card worked in a Dell.

On the IBM Thinkpad it was not recognised, and gave the magical Code 10.

The issue was in the IBM Thinkpad BIOS there was a setting:

PCI Bus Power Management.

This was set to Automatic. I set it to Disabled and the card was recognised !!

May be worth a quick look at the bios settings.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Zou heelwel mogelijk kunnen zijn. Ben je al eens door je BIOS gewandeld:walker: ?

Ik zou niet weten hoe....:o:

@Trash :...bedankt...

Maar hoe kom ik in die BIOS waar jullie het over hebben...:confused:

Origineel geplaatst door mono-poly
Delete ingedrukt houden als je pc opstart :)

dank u....set-up dus.....okidoki...:eureka:

mmmm....in m'n BIOS niks gevonden wat lijkt op datgene wat Trash meldde....

ook niks gevonden wat lijkt op PCI BUS settings of zo.....weet iemand waar ik voor moet zoeken....welke instelling...????

Origineel geplaatst door trash
Kwam dit tegen,mischien heb je er wat aan:

For what it's worth, I just solved my Code 10 problem with my Firewire PCMCIA Card on an IBM Thinkpad.

Other Firewire cards had worked in the Thinkpad, and the PCMCIA card worked in a Dell.

On the IBM Thinkpad it was not recognised, and gave the magical Code 10.

The issue was in the IBM Thinkpad BIOS there was a setting:

PCI Bus Power Management.

This was set to Automatic. I set it to Disabled and the card was recognised !!

May be worth a quick look at the bios settings.

Heb zoiets eens gehad met een netwerkkaart voor draadloos. Heb dit toen kunnen oplossen door "busmastering" aan te zetten.

ik kon in mn bios niks vinden wat sloeg op 'bus'.....het enige wat in de buurt kwam was 'PCIncn' of zoiets...

mmm...in 'PCIPnP' staat inderdaad 'busmastering'.....kan dit kwaad als ik het verander ? zou het effect hebben op m'n geluidskaart e.d. ?

Volgens mij kun je dat gewoon ff testen,werkt er iets niet meer zet je het weer aan lijkt me.

Ik las ergens ook iets over irq problemen,irq's die geshared zouden staan,i.v.m die code 10

dank u !!!

we gaan weer schroeven en knutselen.....:D

nou.....het helpt dus allemaal voor geen meter.....:stupid

leuk ook dat de foutmelding (code 10) bij mij is : 'het apparaat start niet'.....terwijl die Windows site een ander verhaal bij code 10 heeft....

de hele probleem oplosser doorgelopen....helpt ook niet....(is zowiezo niet erg probleemgericht,meer een algemeen verhaal...)

geen idee waar ik het moet zoeken......op mn vorige PC (met win98se) hoefde ik alleen maar de kaart er in te steken,driver installeren en het werkte,nog geen 5 minuten werk....nu ben ik gvd al 2 dagen bezig....:stupid

iemand nog tips ?

driver is goed....apparaat start niet.....aaaaaaaaaaaaaargh.......

If the device has a "FailReasonString" value in its hardware key, that string is displayed as the error message. The driver or enumerator places this registry string value there. If there is no "FailReasonString" in the hardware key, the following generic error message is displayed:

This device is either not present, not working properly, or does not have all the drivers installed. (Code 10)

Try upgrading the device drivers for this device.

Solution button: Update Driver

To resolve this error code, make sure the device is connected to the computer correctly. For example, make sure all cables are plugged in fully and that all adapter cards are properly seated. Follow the suggested solution button and update the device driver. It may be possible to remove the device and redetect it using the Add New Hardware wizard.

Dit zul je al allemaal gedaan hebben,werkt de kaart nog wel op je oude pc met win98?

Back