[Roland] TB 303 Gold osc Modificatie

ChAos

Ingeburgerd
hoi

ik zou dit apparaatje(ROLAND TB-303 /TB 303 GOLD OSC Modific.) kunnen kopen maar ik weet niet of ik hiermee hetzelfde kan doen als met de gewone tb.
ik hoop dat iemand mij hier info over zou kunnen geven.
96_1.JPG

Laatst gewijzigd:
ja als er geen step sequencer inzit is dat nog niet zo erg.
als hem dan maar met midi te besturen valt.

Eeen mooie edp303 of een tb wasp :confused:
wat bedoel je hiermee?

ja die bedoel ik.

hoezo zou hem niet zo vet klinken zonder sequencer.
ik zou hem willen aansturen met mijn rm1x
maar ik ken er niet zoveel van.
dus met de gewone zou je hem sequencen uit zijn eigen sequencer, maar hoe kun je hem dan midi aansturen of gewoon synchroniseren?

als die biedprijs zo blijft is het wel interessant natuurlijk...

maar als je niet de nodige randspullen ( distortion,fx) erbij hebt heb je weinig aan een 303...

zit bij de gewone al die effecten erin?

Zonder de sequencer vind ik 't amper de moeite waard...
Compleet midificeren van een 303 vind ik sowieso ten koste gaan van het karakter.
Gewoon lekker semi-random onbedoelde sequences inkloppen... voor die 'happy accidents' zoals Bob Ross het zou zeggen.
En dan syncen via DINSYNC/MIDI; da's alle interfacing die je nodig hebt.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ChAos
zit bij de gewone al die effecten erin?

nee

no offence...maar als je niet weet wat een 303 precies is,zou ik 'm niet kopen...;)

Origineel geplaatst door dione
nee
no offence...maar als je niet weet wat een 303 precies is,zou ik 'm niet kopen...;)
ik weet dat het de acid machine is, nu doe ik het met ander materiaal maar das totaal nie hetzelfde.
volgens mij zitten der geen fx op die tb.
maar als je hem nog nooit gebruikt heb, kan je het toch steeds leren.
ik speel,maak al 10 jaar muziek, waarvan de laatste 5 electronische.
met de kasjes ben ik vrij snel weg, en ik sta open voor vele stijlen waaronder acid,
en ik wil mijn materiaal eens uitbreiden, waarom niet dan?

Re: ROLAND TB 303 GOLD OSC Modific.

Re: ROLAND TB 303 GOLD OSC Modific.

hoi

ik zou dit apparaatje(ROLAND TB-303 /TB 303 GOLD OSC Modific.) kunnen kopen maar ik weet niet of ik hiermee hetzelfde kan doen als met de gewone tb.
96_1.JPG

Nee.

danke allemaal, jullie hebben me een beetje opweg geholpen,

maar wat kan ik dan wel met dit kasje?
of wat doet dit kasje.

stel dak hem zou aansturen door mn RMX

danke allemaal, jullie hebben me een beetje opweg geholpen,

maar wat kan ik dan wel met dit kasje?
of wat doet dit kasje.

stel dak hem zou aansturen door mn RMX

Een 303 stuur je met cv aan (controle voltage, zeg maar), dus niet met midi. Of deze "modificatie" moet een midi aansluiting hebben, maar dat zie ik op het plaatje ook niet.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Een 303 stuur je met cv aan (controle voltage, zeg maar), dus niet met midi. Of deze "modificatie" moet een midi aansluiting hebben, maar dat zie ik op het plaatje ook niet.

deze mod heeft wel midi...aleen maar midi juist...

ik weet dat het de acid machine is, nu doe ik het met ander materiaal maar das totaal nie hetzelfde.
volgens mij zitten der geen fx op die tb.
maar als je hem nog nooit gebruikt heb, kan je het toch steeds leren.
ik speel,maak al 10 jaar muziek, waarvan de laatste 5 electronische.
met de kasjes ben ik vrij snel weg, en ik sta open voor vele stijlen waaronder acid,
en ik wil mijn materiaal eens uitbreiden, waarom niet dan?

tuurlijk....

maar er zitten geen fx op idd....en wat ik al zei ; wil je d'r echt de acid sound mee maken,zul je op z'n minst fx en distortion bij moeten gebruiken....en een deel van de acid-sound komt mede door de sequencer van de 303...

maar gebruik de zoek-functie van het forum 's....dr is al een heleboel geschreven over de 303...

Je kunt nauwelijks het geluid van een TB-303 emuleren op een TB-303 zonder de sequencer er bij, snap je? De sequencer is minstens de helft van het typische TB-303 geluid. De accents, de slides, als je dat niet hebt is het eigenlijk een beetje een duffe synth.

Back