[Cubase] Loop editten

Javascript

Amsterdam West
Eindelijk is het syncen met m'n MPC gelukt. Ik kan nu alle samples op verschillende sporen reccen.
Nu heb ik op spoor1 bijv m'n drumkit lopen van 2 bars. deze duplicate ik en paste ze allemaal achter elkaar. Nu wil ik bij 1 stukje bijv een snare weghalen. Maar dan haalt Cubase op dezelfde plaatse de snare bij alle loops weg. Dit zou iets simpels moeten zijn. Ik heb 2 uur lopen zoeken in cubase F1 gebruikt maar kon het echt niet vinden..

iemand?

waarschijnlijk heb je ghost parts aangemaakt,ipv gewone parts,je moet dus niet met ctrl gaan werken en dan slepen,dan creeer je ghostparts,je moet gewoon alt gebruiken en dan slepen,dan moet het goed gaan.
als je een ghostpart maakt en je veranderd wat dan wordt die verandering in alle parts (die ook ghost zijn)meegenomen namelijk

thx voor je tip ik zal het vanavond even gaan proberen

is me echt niet gelukt, ik duplicate ze gewoon, ze staan achterelkaar ik wil maar 1 part editten en hij edit alles...iemand?

Het gedrag wat je beschrijft lijkt inderdaad op het werken met een ghost van de originele part. Als het gewoon een echte nieuwe kopie is van de part mag hij dit gedrag niet vertonen. Weet je zeker dat je geen ghost copy hebt???

dat was toch wel het probleem idd. Ik moest van 1 stuk een 'real copy' maken. Nu werkt het perfect...sjonge jonge toen ik zag dat het werkte kreeg ik een orgasme!! Thx

Origineel geplaatst door Javascript
dat was toch wel het probleem idd. Ik moest van 1 stuk een 'real copy' maken. Nu werkt het perfect...sjonge jonge toen ik zag dat het werkte kreeg ik een orgasme!! Thx

Er zijn zo van die dingen die je eigenlijk niet wil weten....

Back