Ik kreeg vandaag de Yamaha PSS390 keyboard binnen met ingebouwde FMsynthesizer. Heel gemakkelijk programmeerbaar dmv schuiven, waarmee je ieder standaard geluid in vele opzichten kunt veranderen in andere geluiden. In mijn oudere keyboards, de Yamaha PSS580 en Yamaha PSS680 zaten ook de FMsynthesizers, alleen waren deze wat moeilijker te programmeren, zeg maar op de manier zoals ook de DX-synthesizers te proggen zijn, alleen dan iets eenvoudiger.
Wie heeft dit soort keyboards ook in zijn setup gehad en wat vond men er over het algemeen van. Ik ben best wel te spreken over dit soort machines. Op mijn cdr "A Tale Of Two Cities" bijv. heb ik de Yamaha PSS580 meerdere malen gebruikt, ondermeer om het geluid van een zingende zaag te gebruiken.
Gaarne Uw reactie over deze typische synthesizerkeyboards.
Phochos
P.S. De foto laat de schuifregelaars van de yamaha PSS390 zien.
Wie heeft dit soort keyboards ook in zijn setup gehad en wat vond men er over het algemeen van. Ik ben best wel te spreken over dit soort machines. Op mijn cdr "A Tale Of Two Cities" bijv. heb ik de Yamaha PSS580 meerdere malen gebruikt, ondermeer om het geluid van een zingende zaag te gebruiken.
Gaarne Uw reactie over deze typische synthesizerkeyboards.
Phochos
P.S. De foto laat de schuifregelaars van de yamaha PSS390 zien.
. Ik dacht trouwens dat de hogere PSS-serie al AWM had ipv FM... maar okee.
.

Dat begrijp ik ook wel, maar dan nog vind ik er niet bijster veel variatie in zitten.