help een leek!!!! (please)

Maak je maar geen zorgen over de Atari!!!

Als het echt niet lukt heb ik altijd nog 1 binnen handbereik!!!
Alleen die klotemuis....................!!!

En wat die MAC betreft:
Ik wil ook nog wat andere dingen met de comuter doen en dan zie ik mijzelf nog niet zo snel met een MAC klooien.

Ik ken ook niemend die zo'n ding heeft!!!

Origineel geplaatst door actionHank
dat wist ik helemaal niet :stupid maaruh, was dat al voor de komst van de audigy??

Ja, Creative maakt al gebruik van EMU chips vanaf de AWE64 serie. op de AWE64 zat een EMU10K chip, maar ik geloof niet dat ze die tot het uiterste benutten. Op de Live! zat volgens mij een EMU10K1 welke o.a. de Environmental Audio regelde.

Ik heb nog een Gravis ultrasound max liggen, topkaart! :halleluja

In die laatste EMU samplers gebruiken ze ook Intel 486 CPU's.

Doe mij dan maar een fijne Athlon XP en gaan met die bak!

Trouwens over dat Mac verhaal van spdk. Da's dus een vette troll. Dus eh mod -1 voor spdk. :P

Origineel geplaatst door spdk

Nou reken er maar op dat een Mac strakker loopt dan een pc.

ken je mij de cijfers geven waar dat uit blijkt.

Origineel geplaatst door EDP

ken je mij de cijfers geven waar dat uit blijkt.
het hoeft niet perse, maar mac is stabieler gewoon, daarom worden veel programma's voor muziek op macs geschreven (met name pro tools) en daarom mken ze later 'een pc versietje' wat vaak minder loopt,
native instruments doet juist andersom, maar toch

mac's processoren (vaak dual) zijn gewoon een stuk krachtiger dan pc's. Maar het voordeel van pc's is dat het goedkoper is en sneller te vervangen. meer open source spul ook, dus kan snel verbeterd worden zodat je toch een goedkoper goed systeem hebt! :W

een mac loopt zeker niet strakker..je moet bij mij eens komen kijken hoevaak ik die iMac kan laten crashen ;)

waar het om gaat is dat je bij een PC een oneindige hoeveelheid combinaties van hardware kan hebben, wat weer niet te testen is voor de hard- en software fabrikanten, waardoor je dus een instabiele situatie kan krijgen..als je dus slim bent stel je je PC zodanig samen dat ie overeenkomt met de referentie-systemen die hardware en software fabrikanten ook gebruiken om te testen (intel chipsets e.d.)

bij apple heb je het geneuzel met verschillende hardware fabrikanten niet echt, dus daardoor minder kans op instabiliteit

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
een mac loopt zeker niet strakker..je moet bij mij eens komen kijken hoevaak ik die iMac kan laten crashen ;)

waar het om gaat is dat je bij een PC een oneindige hoeveelheid combinaties van hardware kan hebben, wat weer niet te testen is voor de hard- en software fabrikanten, waardoor je dus een instabiele situatie kan krijgen..als je dus slim bent stel je je PC zodanig samen dat ie overeenkomt met de referentie-systemen die hardware en software fabrikanten ook gebruiken om te testen (intel chipsets e.d.)

bij apple heb je het geneuzel met verschillende hardware fabrikanten niet echt, dus daardoor minder kans op instabiliteit

Olaf
ja..dat bedoel ik verder ook :)
maar ze zijn net wat krachtiger, die cpu's..
btw, een iMac vind ik ook kut, maar de powermac G4, is toch niet echt onaardig? :P

Origineel geplaatst door Gitaarwerk

het hoeft niet perse, maar mac is stabieler gewoon, daarom worden veel programma's voor muziek op macs geschreven (met name pro tools) en daarom mken ze later 'een pc versietje' wat vaak minder loopt,
native instruments doet juist andersom, maar toch

mac's processoren (vaak dual) zijn gewoon een stuk krachtiger dan pc's. Maar het voordeel van pc's is dat het goedkoper is en sneller te vervangen. meer open source spul ook, dus kan snel verbeterd worden zodat je toch een goedkoper goed systeem hebt! :W

ik ben nog steeds niet echt overtuigd. ik wil cijfers zien. zo vaak zijn mac processor niet dual omdat mac processors ongelooflijk duur zijn. de reden dat bijvoorbeeld pro tools eerst voor mac uitkomt is meer historisch. tegenwoordig heeft mac zich gestort op de consumenten markt (imacs) en de gewone pc heeft veel aanpassingen gehad zo heeft audio (en video) een veel prominentere plaats gekregen in de verwerking. er zijn een hoop versimpele instructie sets gekomen (dat begon met de komst van mmx processors) daardoor heeft pc zich gelijk weten te trekken met mac.

en wanneer je naar de prijs gaat kijken ligt die voor twee redelijk gelijke systemen ongeveer 43 keer zo hoog.

maar mac gebruikers zullen dit nooit toegeven. zou ik ook nooit doen als ik een pc van 4000 euro heb gekocht;)

Doe es stoppen met die Mac/PC flamewar. Of begin d'r een aparte draad over. (hmm...)

Gaat hierom dat we Daftmax helpen met z'n probleem.

ok..dan ga ik even op de topicstarter nog ff in:

Bespaar niet op je spullen, ik weet et uit ervaring.. alle bespaarde artikelen heb ik binnen een jaar weer weggedaan omdat et gewoon niet 'goed genoeg' was..
gewoon omdat je zoveel 'mogelijkheden' leek te hebben maar uiteindelijk viel het resultaat slecht gewoon..

koop een GOED systeem, spaar dan liever dus even door!

Ik moet ook nog sparen voor een woning en een auto dus ik heb gewoon het geld niet voor een super nieuw systeem.

En een computer moet er toch komen!!!

hoe dan ook, altijd 50% terug vragen van de belasting. :)
Zo kom ik altijd aan al die zware workstations. :W

Origineel geplaatst door J-Run
hoe dan ook, altijd 50% terug vragen van de belasting. :)
Zo kom ik altijd aan al die zware workstations. :W
en dat pikken ze? (de belastingdienst)

Ik heb er inmiddels 1 aangeschaft!!!!!!!

Voor de mensen die graag willen weten wat:
-Althon AMD 1800+
-256 RAM
-40 GB
-16x DVD
-CD-writer
-17" monitor
-32 MB videokaart

Wie heeft er nog suggesties voor een goede geluidskaart....
ik zoek me rot, maar weet niet wat het beste is!!!:confused:

Origineel geplaatst door Daftmax
Ik heb er inmiddels 1 aangeschaft!!!!!!!

Voor de mensen die graag willen weten wat:
-Althon AMD 1800+
-256 RAM
-40 GB
-16x DVD
-CD-writer
-17" monitor
-32 MB videokaart

Wie heeft er nog suggesties voor een goede geluidskaart....
ik zoek me rot, maar weet niet wat het beste is!!!:confused:
wat moet die kunnen? en gebruik je veel digitale appartuur met wordclock?

als je pro gaat > rme, motu, egosys.
ps..kijk goed uit et via chipsets.. en als je wat gezien heb, mail de fabrikant van de kaarten of die geluidskaart met jou chipset kan omgaan

Ik wil in de nabije toekomst aan de slag met bijvoorbeeld Cooledit, Cubase, ect.

Aan apparatuur heb ik vooral hardware synths met een mengpaneel.

Ik denk dat ik in de richting van 2 inputs en meerdere outputs wil, maar ik weet niet of dat de beste keus is hoor.

zijn plenty of threads op dit forum over geluidskaarten..gebruik ff de zoekfunctie

Heb ik al gekeken maar ik zie door de bomen het bos niet meer!!!

Ik wordt GEK!!!!!!!!:stupid

Als je een goedkope nieuwe pc zoekt en je zit goed in het vervoer dan loont het zich misschien wel eens om in duitsland te gaan kijken.

Ik heb daar voor +/- 450Eur een amd xp 1800+ met 40Gb ata100, Gforce4 & 32speed cdwriter gekocht.

Dat in samenwerking met mijn gadgetlabs wave8/24 is best een monsterlijke combo :)

Back