[Track] Breathless

Roonan

Lang lid
Dit is een experimentje geweest tussen een zangeresje en mij.
Ze heeft een track ingezongen thuis op een opname van mij.
De (kale) zang heeft ze daarna gemailed waarna ik er een remix van gemaakt heb.
De zang is zeker niet perfect en zelfs de timing klopte niet helemaal.
Ik heb dus de zang buiten de beat gelaten en hier en daar wat samples gebruikt met div. effecten.
Resultaat is wel grappig al ben ik de feeling al een tijdje kwijt bij deze track.

Wat vinden jullie?

Klik hier voor de track Breathless (zang door Nadya Viegas)

Ronald.

Hier zit potentie in. Ik vind hem echt goed. Echt wel apart. Springt boven de massa uit.
Zou een hitje kunnen worden. Misschien wil Tiesto hem wel van je kopen:D
Alleen mis ik wat in het nummer. Een climax!!! Het kabbelt een beetje voort. Op zich ook wel lekker, maar ik denk dat je meer uit deze track kunt halen.
Ik denk dat je 2 dingen kan doen. Of je haalt juist wat zang weg, want het herhaalt zich teveel of je vraagt aan haar nog wat te zingen. Een paar flinke uithalen en een ander stukje tekst ofzo.

Succes

Erg mooie zang. Ik krijg er gewoon kippevel van.

Alleen de muziek verder vind ik niet zo super. Hoopte op wat meer moloko stijl ofzo.

Hij is erg proggy...
De ene x denk ik hey wel erg vet raar sfeertje:frons:
Maar sommige momenten heb ik toch zoiets van :hmm die zang is een bietje valsig..;{
Ik vind jou produktie eronder wel lekker.Maar kaal. Zou wat mij betreft alleen nog wel een wat lompere rythempart overheen gesauzed worden. En ik mis wel een analoog synthje..maar da's echt persoonlijk hoor!.. Nu ga jij natuurlijk vertellen dat er 1tje in verstopt zit he!!

Een lekkere fatsige 909 bassdrum(samples) met wat toms ofzo.

Het idee om op die manier te werken is voor mij een inspiratie. En ik vind het kwali resultaat van de stem gewoon goed!!!

Vet gedaan en rlxte move!:walker:

Gr,

Chris

Ik vind em zeker vet! Doe et je niet na denk. Nou vind ik et moeilijk feedback geven want ik weet zelf niet al te veel van geluid zeg maar.

Et begin klinkt erg zwaar op mijn speakers (niet de beste), die strings dus. Zou wat minder mogen.
stukkie op 3.10 klinkt relaxed, lekker spacend.
Ben et er wel mee eens dat het een echte climax mist. En et kan allemaal nog wel wat voller.
Maar goed gedaan! :okdan:

Overall: dik in orde. Zangeres: houden!! Zoals eerder vermeld zou een meer deephouse-achtige sound à la Moloko ook volgens mij wel beter bij haar passen. Niet dat de muzikale onderbouw slecht is zo, klinkt alleen commerciëler dan me lief is. Ik mis ook een beetje bas bij het beluisteren op m'n monitors, die sowieso al veel laag geven. Wat ik wel niet snap: ze heeft de zang voor je muziek ingezongen dus neem ik aan dat ze dat met jouw nr in haar headphones heeft gedaan. Hoe kan de timing dan niet kloppen? Ik zou mezelf niet zijn als ik niet gegoogled had en zag dat ze blijkbaar niet aan haar proefstuk toe was...

Wat er ook van zij, keep up the good work!

Bedankt voor de reacties!
Hieronder wat toelichting:

Ik denk dat je 2 dingen kan doen. Of je haalt juist wat zang weg, want het herhaalt zich teveel of je vraagt aan haar nog wat te zingen. Een paar flinke uithalen en een ander stukje tekst ofzo.

Bij nader inzien ga ik een aantal stukjes zang weghalen, het gaat een beetje vervelen, minder is in dit geval beter.
Ze gaat ook nog een keer de remix inzingen, misschien haal ik daar nog iets uit.

Ik vind jou produktie eronder wel lekker.Maar kaal. Zou wat mij betreft alleen nog wel een wat lompere rythempart overheen gesauzed worden. En ik mis wel een analoog synthje..maar da's echt persoonlijk hoor!.. Nu ga jij natuurlijk vertellen dat er 1tje in verstopt zit he!!

Nee, er zit geen analoog bakkie onder, het is allemaal ESX1 wat je hoort plus een paar soundjes en loopjes uit stylus.
Er zitten een paar lompe breakbeats in, die heb ik alleen gefiltered om de toch al zware sound te drukken. De mix is dus behoorlijk slecht nog vind ik zelf, daar wordt nog aan gewerkt, dit was alleen een ruwe schets.

Et begin klinkt erg zwaar op mijn speakers (niet de beste), die strings dus. Zou wat minder mogen.
stukkie op 3.10 klinkt relaxed, lekker spacend.
Ben et er wel mee eens dat het een echte climax mist. En et kan allemaal nog wel wat voller.

Ik ga een climax accentueren, er zit wel een potentieele climax in alleen die valt nauwelijks op.

Origineel geplaatst door consumer
Overall: dik in orde. Wat ik wel niet snap: ze heeft de zang voor je muziek ingezongen dus neem ik aan dat ze dat met jouw nr in haar headphones heeft gedaan. Hoe kan de timing dan niet kloppen?

Ik begrijp er ook geen :kont: van, ik kreeg het niet voor elkaar om het er lekker op te liggen, het was net of ze iets te langzaam zong, zou het kunnen komen door het converteren naar MP3 en terug? Ik heb deze zang namelijk als MP3 aangeboden gekregen......
Knippen tot woord voor woord maakte het alleen maar erger, was echt niets mee te beginnen. Ik had ook geen zin meer daar nog tijd aan te besteden, ik had namelijk nog kunnen stretchen etc.. maar het ritme van de zang lipe ook niet super.
Misschien als ze een keertje opnieuw zingt......

Ronald.

Hey Roonan,

Dikke proficiat in ieder geval! Je hebt toch al wel de basis elementen en je gaat niet meteen proberen dat ding af te sluiten omdat het op niets trekt. ;)

Maar als je het helemaal beluisterd wordt het wat saai, zoals de rest al vertelde. Ik mis precies wat "dramatiek" in je liedje. Kan raar klinken, maar ik heb nooit gezegd dat ik niet raar ben...

Gewoon dat ietsje dat je meesleept en vraagt naar meer. Ik zou wat verder werken aan die compositie van je hoogtepunt. Beetje feller misschien. En dan met die bass spelen.

Ooit zal ik dit technisch kunnen ondersteunen, als ik de nodige kennis heb. Maar voorlopig zit het alleen in mijn hoofd.

Oh ja, misschien nog iets sneller laten lopen allemaal dan heeft hij wat meer energie denk ik.

Maar al heel vet! :biertje:

Back