hoe heet zo'n kabeltje??-->

ZERO1985

Stamgast
Dag menschen,
Met de zoekfunctie is het niet gelukt, juist omdat ik de goeie term niet kan vinden:

- Hoe heet zo'n snoertje met aan beide kanten één zo'n klein in-ear-koptelefoon-plugje?

- En hoe heten deze kleine in-ear-koptelefoon-plugjes?

Wil even simpel wat van een cassettebandje opnemen op mn laptop (die overigens een zeer budget geluidskaart heeft) door de phones uitgang van mn hifi set aan te sluiten op de line in van mn laptop middels bovenstaande snoertje.

Dit zal wel niet de allerbeste manier zijn maar ik zoek even een makkelijke budget oplossing. Als ik weet hoe zo'n snoer heet kan ik even kijken waar het te koop is en hoe duur het ongeveer is.

Bvd,

Daan

Dat type kabel heeft volgens mij geen specifieke naam.

Zeg gewoon dat je een kabeltje zoekt met aan beide kanten een male mini-jack.
Het geslacht is wel degelijk belangrijk in dit geval. Alle mini-jacks zijn trouwens 3,5 mm.

Deze kabeltjes kan je makkelijk in een electrozaak vinden voor een paar euro's.

Attachments

• cable.jpg
    cable.jpg
    3,1 KB · Bekeken: 84
Origineel geplaatst door oli303
Die heel kleine worden bvb ook gebruikt bij GSM's (Mobieltjes in 't Hollands ;) ) om je carkit of je oortje aan te sluiten...

......en (o, nostalgie) ze werden gebruikt voor het stuurstroomkabeltje van datarecorders.

damn.....rollator-smiley is pleitte

ehm,een microjack??? is dat misschien een idee?? :D

Maar wat ZERO1985 bedoelt is bijna honderd procent zeker inderdaad een stereo 3.5 mm mini-jack - mini-jack kabeltje..

Van die mono kabeltjes zijn trouwens bijna niet te vinden. Ik gebruik heel veel van deze stereo kabeltjes in mijn modulars..

Re: hoe heet zo'n kabeltje??-->

EDIT,
[FOUTJE]
Ik was niet helemaal wakker en had de boel niet goed gelezen en had hier dus een totaal onzin verhaal neergezet, let dus maar niet op mij, doeiii!
[/FOUTJE]

Overigens veel modular systemen gebruiken geen jacks maar 1 mm tot geloof ik iets van 4,3 mm banana stekkers.

Origineel geplaatst door dekzster
Overigens veel modular systemen gebruiken geen jacks maar 1 mm tot geloof ik iets van 4,3 mm banana stekkers.
Zei jij 'veel' en bedoel je 'echte' ? ;) Het zijn er namelijk niet zo veel.. buchla, modcan, serge, fenix en böhm..

dank jullie wel voor de antwoorden. Het is gelukt; ik heb nu een mini jack - mini jack kabeltje van 5 meter.

Zoals ik al zei; ik wil ff op een low budget manier een cassettebandje opnemen op de line in van mijn eveneens budget laptopje + budget (standaard) geluidskaart. (Crystal WDM Audio ) :confused: Hij heeft een AC '97 driver als ik dat goed begrijp en uit dit forum kan ik opmaken dat dat klote kwaliteit is ;{

Maar goed; het pas in ieder geval.... Nu moet het nog gaan lukken...

Ik heb het snoer in de phones van mn superdeluxe sony micro hifi set gestoken en in de line in van mn laptop.

Nu probeer ik gewoon met de geluidsrecorder van Windows wat op te nemen, met telkens andere instellingen (dus opnameniveau en volume van mn sony).

Maar ik kan steeds niet de goeie balans vinden.. Er lijkt telkens meer ruis aanwezig te zijn dan op t bandje zelf en ook hoor ik vaak een piep, die een beetje gaat trillen als ik aan de volume knop van mn sony draai.

Is het zo dat ik mijn line in opname nivau juist heel laag moet zetten en mijn hifi ding juist hard, zodat je minder ruis krijgt?

Ik heb ff wat vuistregels nodig..:confused:

Mijn enige doel is de uiteindelijke wav/mp3 NET ZO GOED als het bandje te laten klinken. Ruis weghalen kan ik op zich wel proberen met cool edit o.i.d.
Maar ik wil niet dat mijn geluidskaart/kabeltje/wat dan ook z'élf geluiden gaan maken...
;{

bij voorbaat dank,

daan

de kwaliteit van een bandje wordt makkelijk overtroffen door de kwaliteit van je geluidskaart hoor, dus ik zou me geen zorgen maken :)

waarschijnlijk geeft de phones uitgang op je hifi setje een veel te zwak signaal. zit er niet gewoon een line-out op??

je laptop vraagt om een line signaal, dus moet er ook een line signaal heen.

suc6

Back