Vocalen opnemen. Mijn mixer probleem. Hoe?

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Help!

k heb jullie hulp nodig met een soort van MacGyver oplossing..

ik wil graag vocalen openemen met een zanger maar heb dit nog nooit goed gedaan. Ik heb een probleem dat ik even niet weet hoe enkel het mic signaal in mn opname laptop krijg vanuit mn mixer (Yamaha MG10/2)..

Op de mixer komen instrumental en mic samen.. op die manier hoort de zanger zichzelf en de muziek op de hoofdtelefoon..

Vanuit de mixer gaan deze 2 signalen samen naar stereo out... Maar ik wil enkel het mic signaal :frons:

Hebben jullie een idee?? Liefst een praktische.. ik heb even geen budget om nieuwe spullen te kopen namelijk...

Op de mixer zit:
- een stereo out
- control room out
- 2 tr in
- rec out

Mss is er wat te knutselen met de sends ofzo??

Jullie hulp wordt gewaardeerd!

Attachments

• hoe.jpg
    hoe.jpg
    38,6 KB · Bekeken: 167
das een oplossing. Je kunt vocal en instrument ook hard pannen. en dan een van beide kanalen opnemen :D

Via een AUX-send op het kanaal waarop de mic staat kan je de vocals apart opnemen. Aangezien ik op jouw tekening geen audio-interface zie tussen die send-uitgang en de laptop, neem ik aan dat dit via een verloopkabel van 1/4" jack naar 1/8" jack in jouw line-in/microfoon input van de laptop gaat.

Beetje vreemde manier van werken. Waarom niet op de PC opnemen ?
Dan weet je zeker dat je vocal ook goed als los spoor naast de instrumental komt. Anders moet je die daarna weer goed zien te krijgen.

mbt tot alleen losse vocal kan je idd via de aux gaan. Wat je ook kan proberen is via de insert. Jack half insteken zou ook moeten werken.

hmm..

ja, eigenlijk zou ik gewoon alleen mn laptop moeten gebruiken..

Ik denk mss een beetje te moeilijk :D

Okay.. ik ga een andere opzet doen.. ik merkte dat ik latency problemen kreeg als ik direct in Ableton opnam...

Mss als ik track render en afspeel in Audacity en daar daar de vocal opneem via multitrack dat ik geen latency heb..

Poehee.. ga ik even naar kijken..

thanx alvast voor jullie meedenken...

Als ik het goed begrijp gebruik je de Traktor DJ.. dees heeft geen mogelijkheid om te recorden.. begrijp ik dat goed??
http://www.native-instruments.com/en/products/traktor/dj-audio-interfaces/traktor-audio-2/

De geluidskaart (laptop) die opneemt moet ook het geluid afspelen.. als je voor opnemen en afspelen 2 verschillende sources gebruikt gaat het mis aangezien de latency van de kaart die afspeelt wordt verwerkt in de opname...

De oplossing is al gegeven denk ik.. je aux-out van de mixer in de recording input van de geluidskaart die ook afspeelt en zorgen dat je op die aux alleen het mic signaal zet.
Het af te spelen geluid uiteraard dan ook op de mixer aansluiten :)

Als ik het goed begrijp gebruik je de Traktor DJ.. dees heeft geen mogelijkheid om te recorden.. begrijp ik dat goed??

Klopt, die Audio2DJ heeft alleen 2 x stereo out..
Ik record met mn Macbook's geluidskaart..

Ik heb net al wat getest.. opnemen dmv Audacity.. even de latency correction op -300 gezet en hij speelt strak af..

Alleen nu moet ik nu alles in Ableton importeren.. maar ach, i heb tenminste een opname.
Opnemen en afspelen in Ableton geeft met mijn set up problemen..

Ik heb nu iig iets.. nu nog effe fine-tunen...

Klopt, die Audio2DJ heeft alleen 2 x stereo out..
Ik record met mn Macbook's geluidskaart..

Ik heb net al wat getest.. opnemen dmv Audacity.. even de latency correction op -300 gezet en hij speelt strak af..
.
:mega:
Opnemen en afspelen in Ableton geeft met mijn set up problemen..

Ook als je je interne geluidskaart gebruikt om af te spelen? (er even van uitgaande dat je je nu je Macbook gebruikt met Ableton) ;)

Maar je hebt iig al iets zoals je aangaf.. en ach ja.. het heeft altijd wel wat een beetje puzzelen en lekker klooien:)

:mega:

Ook als je je interne geluidskaart gebruikt om af te spelen? (er even van uitgaande dat je je nu je Macbook gebruikt met Ableton) ;)

Mn Macbook (late 2009 model)heeft alleen een mic on/sound out aansluiting, 1 aansluiting dus. Je moet dus kiezen, gebruik je hem als mic OF als geluidoutput..

Ik gebruik dus de Audio2DJ kaart voor geluidoutput, en de aansluiting op de Macbook als mic in..

Maar, ik kan nu aardig okay recorden in Ableton, gelukkig maar. Nu staan mn opnames gelijk op de goede positie. Gister geprobeerd, ging lekker :)

Back