Wat voor bier.....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Flesje
Ik proef het verschil tussen al die bieren helemaal niet. :confused: Alles is dus goed, als ie maar koud is.
Ik drink ook heel erg vaak een cocktail want ik sta soms op feestjes met een mobile cocktailbar. 8~

hmmm,geen verschil proeven tussen verschillende soorten bier,maar ondertussen wel cocktails mixen? denk niet dat ik erg veel vertrouwen zou hebben in je cocktail mix kunsten...tenzij je niet zelf experimenteerd,en alleen cocktails maakt volgens het boekje.....

Heineken=
Amstel=
(ik krijg al koppijn als ik de naam hoor)

Als Limburger durf ik met stelligheid te beweren dat Limburgers het beste bier van Nederland maken!
(kom maar op met die boze reactie's )

Maar de Duitsers kunnen het nog beter!

Hier nog een tip voor thuisbrouwers maar vooral voor Heineken en Amstel:

das Deutsche Reinheitsgebot!

kijk dat vind ik nu weer jammer,dat iemand zo openbaar blijkt geeft van een slechte smaak...duits bier...argh!!!
limburgs bier vind ik overigens prima bier,een gulpener biertje gaat er altijd in,maar dan Amstel en Heineken afzeiken,das buitengewoon jammer en teleurstellend bovendien...

en hoe durft u het gerstenbocht van den naesten buren aan te prijzen???SCHANDE spreek ik ervan... :D

Origineel geplaatst door d.j.conflict
kijk dat vind ik nu weer jammer,dat iemand zo openbaar blijkt geeft van een slechte smaak...duits bier...argh!!!
limburgs bier vind ik overigens prima bier,een gulpener biertje gaat er altijd in,maar dan Amstel en Heineken afzeiken,das buitengewoon jammer en teleurstellend bovendien...

en hoe durft u het gerstenbocht van den naesten buren aan te prijzen???SCHANDE spreek ik ervan... :D

Kameraad Conflict zoekt het Konflikt? :D
Geloof me als ik zeg dat er meer diversiteit en smaak in de Duitse bieren zit dan in de NL, afijn... smaken verschillen hé
drink1.gif

Origineel geplaatst door Christov
[maar niet bij mn gear...dan drink ik water, wil wel helder blijven

...waarom ???? :confused:

:D

Origineel geplaatst door The Q
Kameraad Conflict zoekt het Konflikt? :D
Geloof me als ik zeg dat er meer diversiteit en smaak in de Duitse bieren zit dan in de NL, afijn... smaken verschillen hé

nog wat olie op het vuurtje gooien :duivels:

Wat er ook in NL of DE wordt gebrouwen verzinkt toch geheel in het niet vergeleken met de honderden soorten bier die in BE worden gemaakt? :engel:

Origineel geplaatst door hermax

Wat er ook in NL of DE wordt gebrouwen verzinkt toch geheel in het niet vergeleken met de honderden soorten bier die in BE worden gemaakt? :engel:

dat kan 'k alleen maar met u eens zijn.
:biertje:

Origineel geplaatst door d.j.conflict
maar dan Amstel en Heineken afzeiken,das buitengewoon jammer en teleurstellend bovendien...
Tja, over smaak valt niet te twisten hè!
Origineel geplaatst door hermax

nog meer olie:
In DE worden meer soorten bier gebrouwen dan in BE en NL bij elkaar.:biertje:

maar ik denk dat in BE het grootste percentage van de gebrouwen bieren lekker(*) is, als je het vergelijkt met bier uit NL en DE.

* onder deze categorie vallen speciaalbieren van hogere gisting, alsmede witbieren

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Roel
maar ik denk dat in BE het grootste percentage van de gebrouwen bieren lekker is, als je het vergelijkt met bier uit NL en DE.
Tja dat is dan weer een kwestie van smaak!
Ik denk wel dat er in BE meer speciaalbieren gemaakt worden. Bieren met een hogere gisting (waar je dan ook een dikkere pens van krijgt).

@ mc_kwok en Ahamay
Corona en Desperados zijn idd erg lekker maar zo belachelijk duur! Maarja het moet ook helemaal uit Mechieko geimporteert worden.

Ach, over smaak valt te twisten.....

Maar laten we het er nu even over eens zijn dat Hertog Jan het enige serieuze massabier van Nederland is!

Tip voor de liefhebber van wat afwijkender, uitzonderlijker, exotischer en expirimentelere gerstennatten, bezoek eens de bierwinkel van cafe de Hazenburg in Ermelo. Hier kwam ik laatst tijdens mijn werk bij toeval binnen en zonder toeval met héél gevulde handen weer buiten. Check de volgende site van Ermelo voor het adres (er staat 750 soorten, maar volgens mij was het véél meer dan dat).
http://www.ermelo-online.net/kaart/drinken.html

En een Hoegaarden is evenals een Bacardi-Cola of een rode wokda-Red Bull ook erg welkom naast mijn toetsen (Voor de Pollem en de Dubbele Puntjes geldt zeker een ander forum).

Origineel geplaatst door The Q
Wie zegt dat het geen Heineken ís?
U denkt toch niet dat er ergens een brouwmeester brouwerij in den lande staat?

ik zeg dat. Brouwmeester komt uit de Bavaria-brouwerij.

@midioot: Kijk nog eens goed op je flesje Desperados, dan zal het je mss opvallen dat het gewoon hier uit europa komt. (brewed under license blabla, òf uit Frankrijk, òf uit Spanje, hangt af van de productierun) ;)

Origineel geplaatst door gemmetje
@midioot: Kijk nog eens goed op je flesje Desperados, dan zal het je mss opvallen dat het gewoon hier uit europa komt. (brewed under license blabla, òf uit Frankrijk, òf uit Spanje, hangt af van de productierun) ;)
Is dat zo? Ik wist het ook alleen van corona zeker.

bananenbier

bananenbier

Op reggae sundance dit jaar stond een standje waar afrikaans bier werd verkocht.
Ik heb daar een bananen biertje gedronken. Het werd geschonken in een soort van halve kokosnoot. Werkelijk niet te zuipen.! :r

In Duitsland bij de Lidl hebben ze geweldig bier in een mooi pijpje. bijna gratis.

Maar Heineken is toch het lekkerste bier.

Eens ging ik naar de supermarkt, haal ik een half liter flesje Heineken uit een krat, komt een man naast me staan die tegen me zegt: 'Dat is toch geen echt bier..'
Tsjonge, wat haalde ik uit naar die man.

:duivels:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back