EMu1820 Reverb kraakt

DaRooT

Stamgast
Nou, wat de topictitel al zegt :P De reverb kraakt van mijn 1820M. Als ik via dat Emu DSP Patchpanel de reverb op een kanaal open draai hoor ik reverb, maar een hoop gekraak in de reverb. Wat is dit voor iets? Hoort toch niet lijkt me :confused:

Ik dacht ook dat mij 1212m kraakte. Bij mij bleek het te zijn dat mijn Main Output te hard stond, waardoor het uitgangsignaal ging clippen. Ook je ingangsignaal kan natuurlijk te hard staan. Gewoon even met de faders schuiven en je bent er snel genoeg achter of dat het probleem is. Maar het hoort zeker niet ;)

VasC

yep....dan heb je vast iets te hard staan...

( ik las trouwens dat Power Fx binnen enkele dagen komt...)

wtf... nu kraakt ie ineens niet meer :confused:

Het lag niet aan het clippen want als ik nu de main en desbetreffende fader omhoog schuif dan clipt ie, maar dan hoor je 'm ook in het droge geluid clippen. Dat was dus niet het geval, echt puur de reverb kraakte.

Raar hoor dat het nu ineens weg is.

Heb nog wat andere rare problemen gehad met deze kaart, ook dat die zomaar in winamp onder een liedje ineens begon te kraken, moet ik ff winamp opnieuw opstarten en dan doet ie het weer. Maar de afgelopen dagen doet ie dat ook niet meer.

Ik zie dat ik een vrij oud topic re-up. Maar ik merk dat mijn DSP effecten van mijn 1820M ook regelmatig kraken. 1 Effect gaat over het algemeen altijd goed, maar bij het openen van een tweede FX in LIVE gaat de boel kraken.

Enig idee wat dit kan zijn?

Hmm dan moet ik toch eens gaan kijken of ik de goede drivers wel heb. Er was onlangs weer een update, maar toen lag mijn computer er uit. Ik ga vanavond checken en post mijn bevindingen.

Overigens, wat vinden mensen van de DSP effecten in de kaart?

Back