Echo Gina 20 onder Windows XP

wouter

\B-)
Hoi,

Is er iemand die een Echo Gina 20 geluidskaart onder Windows 2000/Windows XP aan de praat heeft gekregen? Wil nu eindelijk wel eens een keer van $%&##@ Win ME af (al 3 jaar of zo). Heb het nu in twee systemen geprobeerd, krijg blauwe schermen en bij de laatste test onder XP stopte de audio playback op een gegeven moment gewoon (lijkt random..), de level meters van de gina mixer bevroren en er was niets meer te horen, met welke software dan ook. Iemand? Ik weet dat de kaart al van 1997 is, maar zou voor mij nog prima voldoen.

Wouter

ik las toevallig vandaag ergens een post van iemand dattie een gina20 onder XP met betadrivers had werken.... die post ging over heel iets anders en kan 'm ook niet terugvinden maar goed... zou moeten kunnen dus.

mail echo anders ff hierover... zijn altijd erg behulpzaam daar.

succes ermee!

Ik heb hetzelfde gehad met m'n twee Layla 20 bit kaarten. Tenminste, wat dat stoppen van de audio betreft. Blauwe schermen had ik gelukkig nooit. Het re-launchen van de driver (in Logic) verhielp het probleem altijd wel. Niet echt handig, maar het werkte daarna tenminste weer een tijdje.
Ook was het zo dat, als je bijv. even een pauze nam en bijv. 10 minuten geen audio afspeelde, dat dan de audio playback ook niet meer werkte.

In antwoord op mijn mail naar Echo, kreeg ik als antwoord dat de drivers voor de 20 bit range altijd Beta zullen blijven, omdat de kaarten al zo oud zijn, en dus ontwikkeld voor de hardware en software van die tijd....

Sorry dat ik geen beter nieuws te melden heb....

Ik heb zelf overigens uiteindelijk 2 stuks Gina 24/96 aangeschaft, en alles werkt nu perfekt (convertors zijn ook hoorbaar beter).

Ik heb ook een tijd met een Gina20 gewerkt, maar dat was onder Win98se. Volgens mij had ik ook problemen met het aan de praat krijgen van de kaart onder Win2k, maar ik weet niet meer precies hoe en wat.
Ik weet overigens niet meer of ik WinXP ook uitgebreid geprobeerd heb, maar ik had toen ook andere hardware problemen met m'n vorige pc in WinXP, dus ik heb daar toen niet echt op gelet geloof ik.

Ik vrees dus dat ik je niet echt kan helpen, maar ik kan je dus wel vertellen dat je waarschijnlijk niet de enige bent.

Ik denk dat ik toch maar naar een nieuwe kaart ga kijken. Moet wel zeggen dat de Gina 5 jaar lang trouwe dienst heeft gedaan. Ik hoop dat ik nu weer zo'n stabiele kaart kan vinden.

stabiliteit is superbelangrijk... merk ik nou wel nu ik overgegaan ben van een gina24 naar de EMU1820M... ik denk er serieus over om'm weer in te ruilen en 1 van die nieuwe Echo kaarten te nemen.... misschien ook iets voor jou?

Origineel geplaatst door koediman
stabiliteit is superbelangrijk... merk ik nou wel nu ik overgegaan ben van een gina24 naar de EMU1820M... ik denk er serieus over om'm weer in te ruilen en 1 van die nieuwe Echo kaarten te nemen.... misschien ook iets voor jou?

Had ik net een nieuw draadje over geopend :) Dit gaat zeker meewegen in mijn beslissing. Zijn die Gina3G of Layla3G kaarten weer net zo stabiel onder Windows XP als dat ik gewend was van de Gina20 onder Windows ME?

Origineel geplaatst door wouter
Zijn die Gina3G of Layla3G kaarten weer net zo stabiel onder Windows XP als dat ik gewend was van de Gina20 onder Windows ME?

dat weet ik niet... volgens mij zijn ze in europa nogeeneens verkrijgbaar... ff de diverse forums afstruinen voordat je'm koopt zou ik zeggen. :)

ik wacht de komende update van de EMU drivers nog ff af en hoop dat ik'm kan houden (de extra mogelijkheden op de EMU zijn wel heel erg tof....en dan gebruik ik de effekten nogeeneens)

Gina 20 gebruikt dezelfde driver als mijn Darla 24 en dat werkt al verschillende driver versies prima hoor.

Het lijkt mij dat de nieuwe 3G generatie kaarten van Echo ook wel weer dik in orde zal zijn, tenzij ze hun naam te grabbel willen gooien ;)

Ik vind het alleen flauw van Echo dat ze op die Gina3G slechts 6 analoge outputs, ipv. 8 zoals op de oudere modellen, hebben gestoken.
Dat vond ik bij de overgang van de 20 bit Layla (10 analog out) naar de 24 bit Layla (8 analog out) al jammer....maar het zal wel kostenbesparing zijn..

Origineel geplaatst door Acidfever
Gina 20 gebruikt dezelfde driver als mijn Darla 24 en dat werkt al verschillende driver versies prima hoor.

Da's dus ook die 6.08 beta versie. Heb jij dan geen problemen met audio playback die stopt enz. ?

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Da's dus ook die 6.08 beta versie. Heb jij dan geen problemen met audio playback die stopt enz. ?

Nee dat niet, al denk ik dat Echoaudio hier en daar nog wel wat verbeteringen aan kan brengen en die driver final kan maken. Heb het bedrijf ook al meermalen gemaild dat ik het belachelijk vindt dat ze een beta driver als final houden.

Maar wanneer stopt de audio playback in XP ineens dan? Dat heb ik echt nog nooit gehad.

Nee dat niet, al denk ik dat Echoaudio hier en daar nog wel wat verbeteringen aan kan brengen en die driver final kan maken. Heb het bedrijf ook al meermalen gemaild dat ik het belachelijk vindt dat ze een beta driver als final houden.

Maar wanneer stopt de audio playback in XP ineens dan? Dat heb ik echt nog nooit gehad.

Ik heb er helaas nog geen patroon in kunnen herkennen.

Ik denk niet dat ze nog nieuwe drivers gaan releasen.
Ik heb 2 stuks Gina 24 en die zou je via "E-sync", via een speciaal kabeltje, aan elkaar moeten kunnen koppelen. Dit werkt in de praktijk echter voor geen meter (meer gekraak als audio, uit sync lopen, VU-meters slaan op hol).
Ik heb gemaild met een programmeur van Echo (Philip Scheid) en die vertelde dat hij al 2 jaar aan het probleem werkte...en de oplossing die hij voor m'n probleem gaf was : de ene Gina via S/PDIF OUT koppelen aan de andere Gina via S/PDIF IN.
Dit kost je dus wel een paar digital in / out , maar gelukkig heb ik er toch maar 1 van elk nodig.

Pfff, al 2 jaar eraan bezig, het zal wel. Volgens mij zijn ze zich allang op nieuw te releasen produkten aan het concentreren, dacht ik toen nog.
En ja hoor, enkele maanden geleden las ik over de nieuwe 3G kaarten...

Wat betreft het stoppen v/d audio PB : ik heb er, evenmin als Wouter, geen patroon in kunnen ontdekken.

Thats the spirit ! 8)

Ik ben op een gegeven moment ook overgestapt van (Amd) WinMe naar een niet zo'n nette windows XP...draadie voor geen meter (het klonk wel beter). Later heb het boeltje geinstalleerd op een de Dell (intel) van m'n vriendin met een meegeleverde versie van XP...en na wat kutten werkte dat wel. (legale software lost heel wat problemen op, zo heb ik ervaren..niet dat ik je ergens van beschuldig ofzo) Maar goed wat het deed op die Dell was em gewoon in een ander slot douwen..

Probeer vooral AL je pci sloten uit, en verwijder alle ander pci en isa kaarten.
Als je ergens de timing van je PCI latency kunt instellen (bios) moet je dat ook es proberen.

Als pc heb ik tegenwoordig een laptop met echo indigo (wat uiteindelijk een hammer-ding moet worden).
Gina ligt in de kast..

Van het weekend flink bezig geweest XP opnieuw erop gezet alle laatste updates erop (o.a. SP2) en ik heb het probleem nog niet terug gehad. Zou het dan toch gaan werken :).

OT: De volgende uitdaging is Ak.sys aan de praat krijgen, daar had ik op mijn oude bak onder windows 2000 ook blauwe schermen mee dus hopelijk dat het onder xp op mijn nieuwe bak wel goed loopt. De Nord Modular editor gaf ook problemen onder XP maar die zijn gelukkig opgelost door de compatibility mode te selecteren.

Back