[Korg] EMX vs ESX vs Er-1 MkII

Acidfever

There's no "I" in denial.
Ik ben nu al geruime tijd op zoek naar een hands on module om snel beats mee te bouwen.
Mijn Rs7000 is een super apparaat maar ik zoek iets waarmee ik echt in minuten een bruikbare basis kan maken waarop ik verder kan borduren met de rest van mijn gear.

De Korg bakjes vallen mij hier in het specifiek op. Ik heb al zo'n 50 reviews, sound examples en andere resources geraadpleegd (inclusief er zelf mee spelen) maar ik kom er niet zo goed uit.

De ESX heeft als voordeel dat je wat je maar wilt als brongeluid kunt gebruiken maar weer als nadeel dat je wel weer zelf sounds zult moeten zoeken voor je echt kunt beginnen.

De EMX klinkt erg strak vindt ik en heeft ook de berg ingebouwde fx maar heeft weer als nadeel dat je vastzit aan de interne geluiden en dat deze niet gebaseerd zijn op synthese maar op pcm samples.

De Er-1 MKII heeft als voordeel dat deze voor een deel met synthese werkt en een deel met pcm samples en dat ie erg goedkoop is t.o.v. de andere twee maar mist ook duidelijk wat features (zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid om te syncen op een inkomen audio signaal (misschien leuk voor spelen samen met een dj als dit goed werkt)).

Wie kan me vertellen of het de investering waard is om naar de EMX/ESX te kijken i.p.v. de Er-1 MKII of dat ik voor een hands on oplossing toch beter gewoon naar de goedkope Er-1 MKII kan kijken?

P.S. Ja de G2 gaat er ook nog steeds komen.

:eureka:
Kun je op die sh32 niet al heeeeel snel beats maken?
zitten toch allemaal bruikbare drums (808&909) in?

Origineel geplaatst door virkaz
:eureka:
Kun je op die sh32 niet al heeeeel snel beats maken?
zitten toch allemaal bruikbare drums (808&909) in?

Op zich wel maar ik heb keer op keer problemen met syncen van dat ding. Zit midi lag in ofzo waardoor ik vindt dat ie echt slecht reageert.

Bovendien heeft ie zelf geen sequencer. Maar er zitten inderdaad wel 808/909 kits in.

Ik snap niet dat iemand met een RS7k een van de genoemde bakjes erbij zou willen nemen. Ik denk dat je beter je skills of de RS kan verbeteren dan een electribe aan te schaffen.

Maar goed, als je echt alleen maar snel beats wil schetsen zou ik voor de R mk II gaan. Dan heb je tenminste wat extra geluiden die je met de RS niet zo snel zou maken. De ESX doet ongeveer hetzelfde als de RS7k maar dan met wat minder mogelijkheden (en je moet nog steeds zelf samplen) de EMX is een hele toffe, directe bak, maar qua drum geluiden zou je net zo goed een keer de EMX kunnen leegsamplen, dan werk je op de RS7k precies even snel en met meer mogelijkheden. Er zitten natuurlijk wel een paar hele eenvoudige mono synths of dat ding die lekker klinken, dus als dat je ding is kan je hem misschien overwegen.

Origineel geplaatst door bazziman
Maar goed, als je echt alleen maar snel beats wil schetsen zou ik voor de R mk II gaan. Dan heb je tenminste wat extra geluiden die je met de RS niet zo snel zou maken. De ESX doet ongeveer hetzelfde als de RS7k maar dan met wat minder mogelijkheden (en je moet nog steeds zelf samplen) de EMX is een hele toffe, directe bak, maar qua drum geluiden zou je net zo goed een keer de EMX kunnen leegsamplen, dan werk je op de RS7k precies even snel en met meer mogelijkheden. Er zitten natuurlijk wel een paar hele eenvoudige mono synths of dat ding die lekker klinken, dus als dat je ding is kan je hem misschien overwegen.

De Er-MkII overtuigd mij zeker het meest op het moment. Inderdaad omdat je geluiden zoals daar uitkomen echt niet supersnel uit je RS7K zult krijgen. Dit soort antwoorden zijn overigens precies waarom ik deze thread heb gestart.

Back