enkele kurzweil-vraagjes...

nu heb ik enkel nog een paar 'kleine' probleempjes:
het modulatiewiel werkt maar voor de helft meer,heb gezien dat er vanbinnen een soort potmeter (waar maar 3 draadjes naartoe leiden) zit die
ik vrij gemakkelijk zelf zou kunnen vervangen als ik wist wat voor een type het precies is,tips zijn welkom.

tussen het scherm en datawheel zitten de 4-richtingspijtjes waarvan de onderste (naar beneden)niet meer werkt...
ik durf er niet echt met contactspray in te spuiten....dus ook hier zijn tips welkom
thx

de volume-regelaar kraakt ook een een beetje...
mag ik dit wagen of zijn er betere opties
of zou ik er toch een wanddecoratie van maken?

Sjesus, heb al veel gehoord van mankementen, maar bij jou blijft het doorgaan. Komt dat ding uit de tijd voor Christus ofzo?! Anders kan je hem altijd nog bij mij kwijt hoor, de K2661 dan he:engel: !!!

Origineel geplaatst door P@ulu$
Sjesus, heb al veel gehoord van mankementen, maar bij jou blijft het doorgaan. Komt dat ding uit de tijd voor Christus ofzo?! Anders kan je hem altijd nog bij mij kwijt hoor, de K2661 dan he:engel: !!!

met jou avatar moet je Kurzweil wel kennen. Bevalt het nieuwe album? ff vraagje voor the captain. Zijn 2 kurzweils niet overbodig? Ik weet dat de k2661 er verschilt van de k2000, maar de VAST is hetzelfde.

En of ie bevalt.....weer heel veel inspiratie.....8)
Ik ken kurzweil heel goed, maar wat sjoerd ermee gedaan heeft, dat is de vraag....;)

Origineel geplaatst door Progsounds
met jou avatar moet je Kurzweil wel kennen. Bevalt het nieuwe album? ff vraagje voor the captain. Zijn 2 kurzweils niet overbodig? Ik weet dat de k2661 er verschilt van de k2000, maar de VAST is hetzelfde.

Klopt de VAST is het zelfde maar toch klinkt de K2000 anders aangezien
hier een andere effect unit in zit ( Digitech ).
Door deze effect unit heeft de K2000 zo zijn eigen karakter, de K2600 heeft
een heel andere effect unit en als je de geluiden van de K2000 in
de K2600 laad dan klinken ze heel anders dan op de originele K2000.
De K2000 had ook meer een analoge randje wat ik bij de K2600 een beetje mis.

Origineel geplaatst door Digimod

Ben ik het mee eens, heb daarom Lacertus' K2000Vpr hier nu ook staan...het samplen op de K2000 boeit me niet, daar heb ik weer andere spullen voor:)

Origineel geplaatst door Vl1
Ben ik het mee eens, heb daarom Lacertus' K2000Vpr hier nu ook staan...het samplen op de K2000 boeit me niet, daar heb ik weer andere spullen voor:)

Het samplen zelf kan alleen met sample optie... en da's niet heel boeiend, tenzij je (zoals ik) niets anders hebt.

Wat ik wel heel interessant vind is dat je samples door de VAST-engine heen kunt halen... kan hele interessante geluiden opleveren.

Origineel geplaatst door Progsounds

wel,ik ben niet van plan om er eentje weg te doen...de k2000 staat nu gewoon op een statiefje om thuis wat te foefelen,de k2661 neem ik mee naar repetities en dergelijke.
heb ik ze persé allebei nodig? zeker niet,maar waarom zou ik hem moeten verkopen?ik heb nog nooit iets verkocht,omdat ik er ooit spijt van zou kunnen hebben,je kent dat gevoel wel.
en dan nog:wat krijg ik ervoor...pfff,nee hoor...hij (ze) blijft bij mij :luv:

Origineel geplaatst door P@ulu$
En of ie bevalt.....weer heel veel inspiratie.....8)
Ik ken kurzweil heel goed, maar wat sjoerd ermee gedaan heeft, dat is de vraag....;)

dat WIL je zelfs niet weten!!!
ik heb dat ding ooit eens 2dehands gekocht en kort erna begonnnen de probleempjes al...de bassist heeft per ongeluk ook eens een biertje erop gemorst...:erm:

Origineel geplaatst door Digimod

de VAST is inderdaad grotendeels hetzelfde,
het klopt ook dat het vroeger digitech was wat betreft de effecten,maar ik heb die altijd wat rommelig gevonden,vooral de ruis kon ik er moeilijk uitkrijgen,de effecten van de K26** zijn van een andere (volgens mijn véél betere) categorie.
dus het is vanzelfsprekend dat die geluiden van K2000 naar K26** anders klinken,de meeste zijn er op vooruitgegaan,anderen klinken anders tot soms overdreven,maar das gewoon ff editen.
maar het analoge randje???MIJ hoor je niet klagen!!

Origineel geplaatst door winchester
Het samplen zelf kan alleen met sample optie... en da's niet heel boeiend, tenzij je (zoals ik) niets anders hebt.

Wat ik wel heel interessant vind is dat je samples door de VAST-engine heen kunt halen... kan hele interessante geluiden opleveren.

Daar heb ik dan mijn K2600S voor:)

Origineel geplaatst door Vl1

ooh was jij dat , die K2000Vpr had ik bijna gekocht..

Maar hij is in goede handen...:D

Origineel geplaatst door the captain
pfff,nee hoor...hij (ze) blijft bij mij :luv: [/B]

Hehe, en terecht! Ik neem ook geen afscheid van mijn k2600X, zou eerst een k2000 nemen. Maar met wat geluk kwam ik aan het vlaggenschip.

Aahhh...ff een mega oude thread omhoog schoppen.

Mijn k2661 was vandaag ook ineens ontstemt. (en ik ook natuurlijk:?)
De harde reset heeft wel geholpen, maar ik vraag me wel af waar het probleem zit.
Misschien kou of de voeding van het apparaat?
Meer mensen met hetzelfde euveltje? en remedie?

Mastertune, setting <> 0ct
Pitchbend die hapert of blijft hangen,
Pitchbend message binnengekregen
Finetune message binnengekregen op't betreffende channel
(geen idee of dat kan ge-edit worden op de kurzweil, maar via sounddiver gaat dat)
Een controller die geassignd is naar pbend,
Mwheel die modulatie doorstuurd...
...

Duidelk een software - setting probleem volgens mij !!
de k2661 is volledig Digitaal / DSP

Laatst gewijzigd:
Back