TR-808 mee als handbagage?

sander

_
Heet iemand enig idee of het problemen op zou leveren om met een 808 als handbagage mee te nemen?
Ik ben bang dat ze moeilijk gaan doen. Kwa afmetingen is het toegestaan, maar ik wil de 808 niet als gewonen bagage
vervoeren. We nemen alleen handbagage mee. Het gaat om een vlught van Rotterdaqm naar Berlijn.
Ik heb eigelijk geen zin om met dat apparaat van te voren al langs te gaan om het te vragen.
Op de site staat niet vermeld dat je geen electronische apparaten mee mag nemen in je handbagage.
Alleen, ja het is toch een metalen bak met veel knoppen die er misschien een beetje raar uitziet voor die mensen.

Ik heb een keer een Simmons SDS-400 als handbagage meegenomen. Toen mijn tas door de scanner ging wilde ze natuurlijk wel zien wat het was. Ze hadden geen idee, dus heb ik ze uitgelegd dat het een drumsynth was. Toen hadden ze nog geen idee maar vonden het wel ok. Ik kon hem gewoon mee het vliegtuig innemen.

Origineel geplaatst door omiel
Ik heb een keer een Simmons SDS-400 als handbagage meegenomen. Toen mijn tas door de scanner ging wilde ze natuurlijk wel zien wat het was. Ze hadden geen idee, dus heb ik ze uitgelegd dat het een drumsynth was. Toen hadden ze nog geen idee maar vonden het wel ok. Ik kon hem gewoon mee het vliegtuig innemen.

LOL hmm ik vraag me hierbij dus af of het mogenlijk is zo gewoon je gear als handbagage mee terug te nemen als je het daar gekocht heb... Je moest zeker niets bijzonders invullen ofzo? Als ze toch niet weten wat het is dan kan dit wel eens leuk worden lijkt me?

Ach, die lui bij luchthavens doen alles met de natte vinger. Ik heb ooit toe staan kijken hoe ze de Amiga 1200 van Smackos op explosieven controlleerden... Was trouwens wel gaaf om te zien. Die veiligheidsman legde het nog uit ook terwijl hij met een stofzuigertje de 15 in jaar verzamelde stof tussen de toetsen weghaalde en die vervolgens met chemicaliën controlleerde op alles wat door God en de moeder van Smackos verboden is, best intressant.

Mijn ervaring is dat ze handbagage controleren op explosieven, drugs en verboden zaken als krokodillen enzo. En als ze je er al steekproefsgewijs uithalen, moet je een paar vraagjes beantwoorden en dat is 't.

Wat wel kan helpen voor bij de douane (dat geld dus niet alleen voor handbagage, maar àl je bagage): neem een flyer mee van de plek waar je gaat spelen en wat correspondentie die je had met de organisatie. Daarmee kun je aantonen dat je die spullen bij je hebt voor je werk. Binnen de europese unie is dat de makkelijkste manier om te verantwoorden wat je doet. Je hoeft niet te liegen, want het mag gewoon. In europa duurt eerlijk het langst: als ze vermoeden dat je die 808 in duitsland hebt gekocht, vertel je ze dat je dat ding thuis al had en dat je geen bonnetje hebt omdat je 'm tweedehands kocht. (je moet ze ook geen redenen tot achterdocht geven: haal nieuwe spullen uit de doos voordat je ermee op reis gaat).

Buiten europa wordt het ietsepietsie lastiger: zonder werkvergunning kun je ze beter niet vertellen dat je optredens gaat doen en dat je daarom al die zooi bij hebt. De halve waarheid is in dat geval de beste optie: nee, ik ben tourist, ja ik ga hier muziek maken met een vriend, nee ik verdien er tijdens mijn verblijf geen cent mee. Speaking of which: can you tell me where the nearest ATM machine is?

Laatst gewijzigd:
Maak je geen zorgen Sander, ze scannen die dingen alleen op rare explosieven en dope enzo.

Mensen nemen echt de meest vage shit mee in vliegtuigen en waarschijnlijk zullen ze niet eens opkijken van een TR808. (Je zult nog versteld staan dat ze zelfs waarschijnlijk wel weten wat het is...het zal echt niet de eerste keer zijn dat ze een 808 door de rontgen halen). Een komkommer door de scanner smokkellen levert vaak meer problemen op.

Ik heb een keer gehad dat ze bij de scanner niet wisten wat het apparaat was, een moogerfooger pedaal, op een of ander vliegveld in Turijke. Maar na kort uitgelegd te hebben dat hier om een muziek effect apparaat ging voor gitaren mocht die er gewoon weer in. (Ik kreeg wel instant Midnight Express flashbacks :D )

Mijn Powerbook en UC-33 worden ook altijd gescanned en met een soort viltje gecontrolleerd .
En Powerbook moet altijd aangezet worden teminste in Engeland en Schotland en Ierland .
Voordat ik een Powerbook had nam ik altijd een Electribe S en MicroModular als handbagage mee .
Daar moest ik ook altijd uitleg over geven .

Word je naar Engeland en Schot en Ierland nooit heel streng gecontrolleerd ?
Ik had ook een keer jack naar Xlr verloop pluggen bij me .. dachten ze dat het hulsen waren . Ook mijn hele tas leeg .

Lijkt me niet echt een probleem te zijn, maar hou inderdaad enige uitleg bij de hand.

Kwam vorig jaar van Martinique terug naar Belgie, en had mijn RS7000 als handbagage mee.
Die tas moest ik toch wel even openmaken en er enige uitleg bij verschaffen...maar 'iets om muziek mee te maken' was al voldoende als uitleg...al ziet zo'n RS7000 er toch wel als een zeer gevaarlijk toestel uit ;-)

Terug vanuit Ierland is de controle bar slecht... (op Dublin Airport tenminste).
Ik vlieg tegenwoordig vaak van Dublin naar Londen en terug, en het verschil
in beveiliging is enorm. As je met RyanScare vanuit Dublin vliegt, dan mixen ze
zelfs mensen die aankomen met mensen die vertrekken in de A-pier, dat is dus
echt waanzin.

Dat gezegd, de wachttijden in Stansted zijn tegenwoordig echt niet meer te
doen... Sta je daar in je pak met laptop etc. te wachten tussen de koppeltjes
die al aan het vechten zijn voordat ze vertrokken zijn naar de zon...

Wat betreft het meenemen van gear, daar heb ik hele slechte ervaringen mee...
Vorig jaar zag ik met m'n eigen ogen hoe de bagage-mensen onze rack-case met
daarin de samplers en compressors voor een gig dus letterlijk van meer dan een
meter hoogte op de kar pleurden... Terwijl er toch duidelijk op de case stond
dat het voorzichtig behandeld moest worden. Sta je daar in het vliegtuig door
het raampje te kijken dat dat gebeurt!

Mvg.

CoolRunning

Origineel geplaatst door CoolRunning
Terug vanuit Ierland is de controle bar slecht... (op Dublin Airport tenminste).
Ik vlieg tegenwoordig vaak van Dublin naar Londen en terug, en het verschil
in beveiliging is enorm. As je met RyanScare vanuit Dublin vliegt, dan mixen ze
echt waanzin.

Dat gezegd, de wachttijden in Stansted zijn tegenwoordig echt niet meer te
doen... Sta je daar in je pak met laptop etc. te wachten tussen de koppeltjes
die al aan het vechten zijn voordat ze vertrokken zijn naar de zon...

Wat betreft het meenemen van gear, daar heb ik hele slechte ervaringen mee...

Mvg.

CoolRunning

kan je misschien ergens aangeven dat je bagage met zorg behandeld moet worden? dus dat er echt een service ofzo ervoor is? lijkt me beter voor dit soort dingen. kzie ook niet graag mijn rack het vliegtuig ingegooid worden...

Origineel geplaatst door Slipperman
kan je misschien ergens aangeven dat je bagage met zorg behandeld moet worden? dus dat er echt een service ofzo ervoor is? lijkt me beter voor dit soort dingen. kzie ook niet graag mijn rack het vliegtuig ingegooid worden...

Ja, je kunt het op Schiphol afgeven, dan gaat het ook niet op de lopende band maar met een karretje naar 't vlieguig. Maar mijn ervaring is dat 't nooit zekerheid biedt: vaak is op de luchthaven van aankomst geen afhandeling voor dit soort vracht en gaat het dus vrolijk alsnog op de lopende band.
Eigenlijk kun je gewoon het beste al die zooi lekker thuis laten en een andere oplossing zoeken voor je live optredens. Want wie neemt er nou een compressor mee? Das toch helemaal niet nodig? En als 't dan echt zo nodig is: een organisatie kan ook vaak wel dingen (apparatuur) regelen.

As je met RyanScare vanuit Dublin vliegt, dan mixen ze
echt waanzin.

Uh dat is toch heel normaal, dat gebeurd op schiphol toch ook?

Origineel geplaatst door CoolRunning
\Wat betreft het meenemen van gear, daar heb ik hele slechte ervaringen mee...

Mvg.

CoolRunning
Dat heb ik ook mee gemaakt ...
Toen heb ik besloten om alleen nog maar handbagage mee te nemen ...
En nu heb ik besloten om een tijdje niet meer te vliegen .. Mischien wel nooit meer .
Dennis Bergkamp syndroom =(

Origineel geplaatst door dextah
Dat heb ik ook mee gemaakt ...
Toen heb ik besloten om alleen nog maar handbagage mee te nemen ...
En nu heb ik besloten om een tijdje niet meer te vliegen .. Mischien wel nooit meer .
Dennis Bergkamp syndroom =(

Ja, dat had ik gehoord. Das erg vervelend. Ik moet je echter wel bedanken,
dat ik door jou syndroom naar Finland ben geweest een aantal maanden terug. :)

Origineel geplaatst door sander
Ja, dat had ik gehoord. Das erg vervelend. Ik moet je echter wel bedanken,
dat ik door jou syndroom naar Finland ben geweest een aantal maanden terug. :)

Ja .. zucht . ;{
Zo heb heb ik er al een hoop laten gaan ..

Sorry dexter. Misschien moet je het doen zoals in The A-Team met BA. Eff knockout geslagen worden van te voren.

Zo ik ben terug uit Berlijn. Totaal geen problemen gehad met de apperatuur. nergens werd er gewogen of iets van formaat gezegd. Alleen in Duitsland pikte ze me eruit voor een bom test. Dus dan wrijven ze effe wat over je apparaat en dat gaat in een molecule analyseer apparaat om te bapalen of het een bom kan zijn ofzo. Dat deden ze met de 808 en 303. De MPC vergaten ze. (nauw ja die haalde ik niet uit m'n tas).

Origineel geplaatst door Chinetti
Want wie neemt er nou een compressor mee? Das toch helemaal niet nodig? En als 't dan echt zo nodig is: een organisatie kan ook vaak wel dingen (apparatuur) regelen.

Wat nou als compressie een belangrijk deel van je geluid is?
Sorry, zo simpel is het gewoonweg niet.

Mvg.

CoolRunning

Back