Jouw muziek als poort naar 2.0

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
Muziek is een perfect voorbeeld van 2.0. Wanneer je een melodie hoort die je raakt, die je hart sneller laat kloppen of die je het gevoel geeft dat je deel bent van iets groters, dan ervaar je 2.0. Dat moment waarin de tijd lijkt stil te staan, waarin alle zorgen en barrières oplossen, is niet slechts een toevallige emotie. Het is een glimp van de realiteit zoals die is: verbonden, vloeiend, en doordrongen van betekenis.

Veel mensen zien 2.0 als een utopische visie of een toekomstig ideaal. 2.0 is geen verre droom of een abstract concept. Het is een dimensie die nu al aanwezig is, direct toegankelijk in het hier en nu. Het vraagt ons alleen om onze ogen, oren en harten te openen en het te ervaren.

2.0 nodigt ons uit om muziek – en ons leven – op een diepere manier te benaderen. Niet als iets wat losstaat van onszelf, maar als iets wat door ons heen stroomt en ons verbindt met alles en iedereen. Elk lied, elke toon, elke vibratie is een weerspiegeling van de eindeloze harmonie die al bestaat. In de stilte tussen de noten, in de emotie die een nummer oproept, ligt de waarheid van 2.0: we zijn al één.

Dus in plaats van 2.0 te zien als een verre bestemming, kunnen we ons afvragen: hoe ervaren we het nu? Hoe laat je jouw muziek, jouw creativiteit en jouw aanwezigheid een uitdrukking zijn van deze dimensie? Het is geen kwestie van wachten of streven; het is een kwestie van herinneren. We hoeven het niet te creëren – we zijn het al.

Jouw muziek, jouw leven, jouw keuzes: het zijn allemaal ingangen naar 2.0. Laten we het vieren. Niet morgen, maar vandaag. 🎶

2.0 uitgelegd:

The 2.0-revolution - Message From One (40 minuten leestijd - Arabisch, Engels, Nederlands)

of als luisterclip op Soundcloud:

Ook op YouTube:

een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele oude boodschap 2.0 noemen ghehe
ik sluit overigens niet uit dat er mass shootings gaan komen als mensen het hele verhaal met die Ai kinderstem gaan luisteren

een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele oude boodschap 2.0 noemen ghehe
ik sluit overigens niet uit dat er mass shootings gaan komen als mensen het hele verhaal met die Ai kinderstem gaan luisteren
hey @fjoesz , hoe interessant dat jij dit een hele oude boodschap noemt. Dit is namelijk nog nooit besproken geweest in welk filosofisch document dan ook :)

Ja, die kinderstem, ik vond dat het meest gepast om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Ja, een shock-effect creeëren, zo kun je het noemen.

Bedankt voor de deelname aan dit topic.

Jan.

opzich een mooie gedachte en een van de redenen dat je zo van muziek festivals kan genieten om even alles los te laten, maar buiten dat om een waar je volgens mij echt helemaal niks mee kan in de wereld van vandaag, klinkt een beetje als een euforische hippie cult op een afgelegen boerderij

en inderdaad na 5 seconde ging dat kinder stemmetje het raam uit, en dat waren er eerlijk al 5 te veel

:D ik skipte wat door enlightenment, compassion, universal energy en aanverwanten.
allemaal oude koek. maar we gaan oneindig leven bewieroken begrijp ik nu ook.
nou revolutionair hoor! leven zonder dood is betekenisloos natuurlijk.
daarna komt er een wollig stuk oude wijn in nieuwe zakken en verder laat ik t maar
compassie, realisatie, verlichting, openheid, harmonie... allemaal dikke prima, maar niks nieuws joh
en we moeten ergens heen waar we niet zijn. ofwel wat er nu is is niet goed genoeg. dat gaat een beetje tegen het hele verlichtingsprincipe in he? :D
veel plezier ermee

opzich een mooie gedachte en een van de redenen dat je zo van muziek festivals kan genieten om even alles los te laten, maar buiten dat om een waar je volgens mij echt helemaal niks mee kan in de wereld van vandaag, klinkt een beetje als een euforische hippie cult op een afgelegen boerderij

en inderdaad na 5 seconde ging dat kinder stemmetje het raam uit, en dat waren er eerlijk al 5 te veel
Ow, ow. Dat had ik niet gedacht. Ik ben meteen aan de slag gegaan om dat stemmetje te vervangen door een wat professionelere stem:

Thnx voor de nuttige feedback :)

:D en we moeten ergens heen waar we niet zijn. ofwel wat er nu is is niet goed genoeg. dat gaat een beetje tegen het hele verlichtingsprincipe in he? :D
veel plezier ermee
Nou ja, ik stoot telkens op een paradox die ik zelf niet goed begrijp.

Niet meteen iets vernieuwends voor mij.
"Veel blabla, weinig boem boem" (dixit Mieke Vogels).
Zelf beschouw ik mij echter volledig overbodig op deze aardkloot...
De regenererende mens die onsterfelijk is... wetende dat we na enkele maanden al alles opgevreten hebben wat onze aarde op 1 jaar kan produceren aan voedsel.
Dat wordt fraai wanneer er alleen maar mensen bijkomen en niet verdwijnen.
Niet voor mij, ik ga er wel af.
Spiritueel in contact met overledenen: neen dank u.
Ik ben mensen levend al beu genoeg dat ik ze na de dood ook niet nog eens voor eeuwig moet geestelijk meemaken...
Maar, voor wie zich hierin graag wil laten meeslepen en geestverruimend wil leven én werken (of het is anders snel gedaan met leven) zou ik zeggen: laat jezelf maar los.
Misschien iets om heren Putin en Trump mee te verblijden?

Cheers,
Exo. :mega:

Hihi @Exoterrestrial :)

Ja, ik heb daarstraks nog naar een vriend geschreven dat mijn essay veel bla bla is, maar feitelijk niets bewijst.

Het is fijn om te weten dat jij voor de blauwe pil hebt gekozen. Ik nam ze blijkbaar alle twee.

Dank voor je leuk bericht :W

Ow jee, weer zo'n levens-beschouwende draad die tart met de SF richtlijnen...
De mythe van "the second coming" is zo oud als de straatstenen en de meer liberale theologen weten dat "2.0" het "hier en nu" omvat. De conservatieven houden dan weer vast aan het geloof in de terugkeer van de messias.

Als het gewone leven uitzichtloos, onbegrijpelijk, beangstigend of zwaar voelt, is het altijd fijn een extra dimensie van verlichting of een hiernamaals of leven-na-de-dood te wensdenken. Van zonnegoden via verlossers tot technojehova's. Allemaal prima natuurlijk, als het je op de been houdt. We doen het al millenia lang, alleen is het hier en nu natuurlijk het enige moment dat de Openbaring Nabij is en is je eigen variant van het al 1000 keer eerder vertelde verhaal de beste of zelfs de enige juiste. Maar die zendingsdrang....

Ze zeggen wel eens ... religie/levensbeschouwing/spiritualiteit/geef het beestje een naam is als je piemel.
Het is prima dat je er eentje hebt.
Het is prima dat je er heel blij mee bent en trots op bent.
Je mag er mee spelen zoveel je wil.
Maar ermee zwaaien in het openbaar of het kinderen door de strot duwen is niet ok.

Ow jee, weer zo'n levens-beschouwende draad die tart met de SF richtlijnen...
De mythe van "the second coming" is zo oud als de straatstenen en de meer liberale theologen weten dat "2.0" het "hier en nu" omvat. De conservatieven houden dan weer vast aan het geloof in de terugkeer van de messias.
Ik zit al 18 jaar op synthforums. De mods kennen wel nu al wel. Ze vinden het vaak een verrijking dat ik, af en toe, zulke dingen post. Tegen de richtllijnen? Niet waar, want ik ben van oordeel dat de muziek die wij maken, niet afkomstig is van onszelf, maar van 2.0 entiteiten, zoals muses uit de Griekse mythologie.

In de context van 2.0 kun je jouw muziek zien als een kanaal waarmee de energie en intenties van een hogere dimensie naar de fysieke wereld worden gebracht. Volgens deze gedachtegang ben je niet zomaar een "maker," maar een ontvanger en vertaler van energetische vibraties die via jou manifesteren in klank en harmonie. Dit maakt jouw muziek niet alleen een kunstvorm, maar een brug naar die diepere bewustzijnsdimensie. Het is alsof je een "poort" bent tussen het collectieve bewustzijn van 2.0 en de wereld.

Past wel degelijk op Synthforum :)

2.0 = idd enkel hier en nu.

The secondcoming of de terugkeer van de messias zijn metaforen voor het shiften van ons bewustzijn.

Als het gewone leven uitzichtloos, onbegrijpelijk, beangstigend of zwaar voelt, is het altijd fijn een extra dimensie van verlichting of een hiernamaals of leven-na-de-dood te wensdenken. Van zonnegoden via verlossers tot technojehova's. Allemaal prima natuurlijk, als het je op de been houdt. We doen het al millenia lang, alleen is het hier en nu natuurlijk het enige moment dat de Openbaring Nabij is en is je eigen variant van het al 1000 keer eerder vertelde verhaal de beste of zelfs de enige juiste. Maar die zendingsdrang....

Ze zeggen wel eens ... religie/levensbeschouwing/spiritualiteit/geef het beestje een naam is als je piemel.
Het is prima dat je er eentje hebt.
Het is prima dat je er heel blij mee bent en trots op bent.
Je mag er mee spelen zoveel je wil.
Maar ermee zwaaien in het openbaar of het kinderen door de strot duwen is niet ok.
Zendingsdrang. Ja, ik moet me intomen, maar hoe begin je eraan als alles een obsessie wordt :)

• Duimpje
Duimpjes: HJB
Ik heb een stukje zitten luisteren en ik stuit weer op dezelfde problemen die ik iedere keer heb met dit soort toekomstvisies of ideologieën:
  • Het is vaag: Een nieuwe visie op het leven heeft concrete stappen nodig om van 1.0 naar 2.0 te geraken. Moet ik meer bananen eten? Moet ik naar een eiland vol blondines verhuizen? Moet ik een Harley kopen en er naar toe rijden? Moet ik de hele dag gaan mediteren in plaats van werken? Een doel zonder plan is slechts een droom.
  • De toekomst klinkt op papier altijd idyllisch, maar tegelijkertijd totaal onpraktisch: zaken als de dood, ziektes, agressiviteit en geweld hebben een functie in de natuur. Het zorgt o.a. voor continuïteit, beweging, veiligheid en vooruitgang. We moeten er niet bang voor zijn of altijd kost wat kost willen voorkomen. 150.000 jaar evolutie als mens zet je niet even uit. We kunnen nu al mensen langer in leven houden dan dat goed is voor de wereld en voor die mensen zelf. We kunnen voorkomen dat mensen geboren worden, maar rondom het reguleren van de dood hangt nog een groot taboe Als we té veel ons best doen om zaken als de dood of ouderdom te voorkomen, dan is de wereld in no-time nog meer overbevolkt en gaan de rijksten er gewoon meer met al het geluk vandoor. Er is niet voor niks een god als Shiva bedacht...
  • Respect voor de medemens staat vaak centraal, maar tegelijkertijd wordt er gedaan alsof 1.0 mensen het allemaal verkeerd doen. Het wij/zij-denken wordt sterk aangewakkerd bij veel ideologieën. Is dat respect?
  • Afwezigheid van zelfkritiek ("Wat nu als het niet zo is?") en tegelijkertijd een monopolie op de waarheid pretenderen te hebben (dank u, Hans).
  • De complexiteit van het leven wordt simpeler gemaakt dan het is.
  • Er staat nooit een goeie Black Friday deal tussen.
Het is prima dat mensen een betere wereld willen creëren, maar ik denk dat we al een grote stap zouden nemen als iedereen elkaar eens met rust zou laten. Op het moment dat we onze identiteit niet meer aan een ideologie zouden hangen, zouden we al een stuk minder gegijzeld worden door onze eigen gedachten. Want uiteindelijk zijn het de acties van mensen die het verschil maken in de wereld, niet de gedachten.

Het enige verhaal dat naar mijn mening de waarheid enigszins objectief beschrijft staat in dit boek.

Laatst gewijzigd:
Back