MPC Serie Swing

Kevin

Tis niet te gleuven
Na hier al op het forum gezocht te hebben krijg ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag (ook niet met Google) dus maar ff een nieuwe thread....

Gisteren heb ik voor het eerst in mijn leven (in het eggie) een Linndrum LM2 gehoord en ik was meteen verliefd op die swing ! Man wat funkt die bak !

Nu ben ik al ff aan het kijken voor een ASQ-10 (identiek aan MPC60 buiten pads en sampler etc.)
En deze is net als de MPC60 ontworpen door Roger Linn (die van de ''Linndrum'' oohhhh die !)
Nu vraag ik me dus af heeft onze Roger nu ook die swing van de Linndrum en quantizering overgeheveld naar de MPC60 en ASQ-10 ??? Wie kan me dit vertellen ?

De quantisering op de mpc60 gebeurt in 25 stapjes. Met een draai aan de knop komt er stilaan steeds meer swing bij, tot ie uit de pan gaat. Volgens mij zijn de quantiseringen op de linndrum veel ruwer (zoals op de Seq. Drumtracks)

Origineel geplaatst door nick nova
De quantisering op de mpc60 gebeurt in 25 stapjes. Met een draai aan de knop komt er stilaan steeds meer swing bij, tot ie uit de pan gaat. Volgens mij zijn de quantiseringen op de linndrum veel ruwer (zoals op de Seq. Drumtracks)

Mmm idd ja van 50 naar 75 bedoel je net als op de huidige MPC serie...
Wat ik me vooral afvraag is of de swing überhaupt anders is qua model (dus vergelijking swing MPC60 tegenover 2000XL,4000,1000)

Het prinicipe werkt hetzelfde bij elke mpc.
Mijn ervaring is dat de stapjes bij de 60 toch iets groter zijn, waardoor de max. swing harder swingt dan de nieuwere versies. Het valt op dat ik de swing van de 60 meer gebruikte dan nu bij een nieuwere mpc.

Back