Bouwverslag Gyraf SSL Kloon

Die THAT2180 chips zijn er in 3 smaken .. A/B/C met verschillende afwijkingen.. hoor je dat nou echt? want het is een verschil van 0.01 - 0.05 ...?

Die THAT2180 chips zijn er in 3 smaken .. A/B/C met verschillende afwijkingen.. hoor je dat nou echt? want het is een verschil van 0.01 - 0.05 ...?

Ik denk dat je hier pas rekening mee moet houden als je b.v. een 48 kanaals mengtafel gaat bouwen met in elk kanaal een VCA.
In dit geval ga je het niet horen denk ik. Maar ja, voor die paar euro meer heb je wel de beste :-) De 2181A versie is 0.005 .Is echter niet pre trimmed. Moet je dus een distortion meter voor hebben om die waardes te halen.

Goeie vraag wil ik ook graag weten. Maar misschien dat ik voor 202's ga.

Welke versie van de 202?

Ik wist niet dat de THAT2181A niet pre-trimmed waren dus dat schiet zowiezo niet op. Ik heb alleen een soldeerstation en een multimeter en daar wil ik het mee gaan doen! En aangezien ik niet bijster veel van electronica weet wil ik het zo simpel en goedkoop mogelijk houden. Ik ga voor de versie zonder de side-chain (die kan ik dan altijd later nog wel een keer erin freubelen of voor een 2e SSL) en ik neem een Behringer BE-46 of BE-47 meter. Als iemand nog een cheape 1U of 2U kast heeft... let me know. Het grote nadeel vind ik de enorme verzendkosten van de THAT chips. Je wordt haast gedwongen om er een paar extra te kopen omdat je die verzendkosten niet voor een tweede keer wil betalen als je er misschien nog 1 wil gaan bouwen! EDIT: wat me op het idee brengt: heeft iemand misschien extra chips besteld en gaat geen tweede SSL bouwen? hehe

@radiance: ok dit is dus top want ze verzenden ook gewoon in een bubbel envelop voor 3 dollar. Ik ga ze hier bestellen! Top bedankt voor de link!
ik vind trouwens jouw bouwwerk echt wel heel mooi, was die sidechain er lastig bij te bouwen? Zijn daar onderhand ook al standaard (bestelbare) PCB's voor? IK zag ook dat je voor 4 compressors VCA's hebt besteld, heb je er nog meer gemaakt? Zijn er dingen die je aan je compressor nu anders zou doen?

....was die sidechain er lastig bij te bouwen? Zijn daar onderhand ook al standaard (bestelbare) PCB's voor?

Zijn wel af en toe te koop op de "black market" van het LAB forum. Ik weet niet of ze er nu nog zijn.

.... Zijn er dingen die je aan je compressor nu anders zou doen?

Ja, als je extra dingen van stroom gaat voorzien zoals b.v. relais, lampen in schakelaars en side chain board's...dan is het beter om een apparte psu te maken en niet die op het ssl board zelf te gebruiken.
Ik kreeg als ik dat wel deed vaak hum problemen..

Ja, als je extra dingen van stroom gaat voorzien zoals b.v. relais, lampen in schakelaars en side chain board's...dan is het beter om een apparte psu te maken en niet die op het ssl board zelf te gebruiken.
Ik kreeg als ik dat wel deed vaak hum problemen..

Klopt, ik schakel alles in/uit dmv relais en kreeg ook hum problemen als ik de onboard voeding ging gebruiken.
Ik gebruik nu dus voor de relais en lampjes in de switches een aparte, simpele op een 7812 gebaseerde PSU, wel via dezelfde toroid overigens.
Ik gebruik wel de + en - 15v van het board om de sidechain (thrust) en de led GR meter te voeden, dat gaat gewoon keurig zonder problemen maar veel meer moet je er niet bijhangen nee.

Zowieso is een externe PSU met lm337 beter dan die op de 7815/7915 gebaseerd die onboard zit, 78/79 serie regualtors staan niet bekend om hun schone voedingsspanning.
Ik wil mijn SSL ook met externe (niet buiten de kast hoor) voeding gaan uitrusten maar dat komt wel met mijn ultimate ssl dan :bekdicht:

Welke versie van de 202?

Op het Prodigy forum werden/worden er 202c's aangeboden.
Aangezien deze in de eerste SSL's zaten lijkt me dat voor vintage sound het beste. Is wel wat duurder dan That chips, dat wel.

oja die blauwe knoppen van de SSL van Da Goose waar kan je die kopen? Heb me een breuk gezocht.

202c's...

attachment.php

en daaronder 2180's....

Damn dat ziet er toch nice uit.........jam jam...202C

Iemand enig idee waar ik die knoppen kan vinden? De blauwe.

Laatst gewijzigd:
Damn dat ziet er toch nice uit.........jam jam...202C

Iemand enig idee waar ik die knoppen kan vinden? De blauwe.

Ik heb ze bij stuut en bruin in Den Haag vandaan maar zijn redelijk standaard knoppen volgens mij, volgens mij van Elma.

Inderdaad een super vet project!!
:okdan:

hoelang was je er nou mee bezig geweest?
hou ons op de hoogte als je nog meer gaat knutselen:mega:

Bij genoeg interesse word er weer een batch side-chain pcb's gemaakt.
Inschrijven kan hier op het LAB forum

http://www.prodigy-pro.com/forum/viewtopic.php?t=26478

Moet je je wel eerst registreren natuurlijk....

Ja ik wil eigenlijk wel zon PCB... misschien ook wel twee als ik zon "Turbo" board van Keith erop wil bouwen. Maar ja.. misschien is het toch ook wel een idee om eerst de basic versie te bouwen en hem te modden als ie werkt. Twijfel twijfel....

Ja ik wil eigenlijk wel zon PCB... misschien ook wel twee als ik zon "Turbo" board van Keith erop wil bouwen. Maar ja.. misschien is het toch ook wel een idee om eerst de basic versie te bouwen en hem te modden als ie werkt. Twijfel twijfel....

Ach, voor $8 per stuk ....en mocht je ze niet gebruiken ben je ze zo weer kwijt.

US dollar staat nu op 0,65 euro btw...

Vandaag is het pakket wat ik van Champ heb overgenomen binnen. Dus holladijee lekker solderen met de paas!!!! Dan heb ik nog wel een vraagje....
Ik wil dus niet die onboard trafo gebruiken maar een losse toroid. Nou ben ik daar wel een beetje naar opzoek geweest maar heeft iemand toevallig een linkje??
Ik neem ook aan dat als ik een externe voeding gebruik de 7815 en 7915 verdwijnen (moet ik die dan jumperen?) en de bridge rectifier verschuift dan naar de hoek. Ik ga er dit weekend ff goed voor zitten ik zit nog teveel met me hoofd bij me SIDDER...:dj:

Antwoorden al gevonden.......

Laatst gewijzigd:
Hey,

Ik ben ook bezig met de GSSL mét de turbo mod. Heb deels de spullen binnen. Wat nog moet zijn de componenten voor de GSSL en dan kan ik beginnen. :)

Ik heb inmiddels nog een set pcb's weten te bemachtigen:okdan: Niet dat de eerste set al in elkaar zit ofzo:D Als ik ook nog hieraan ga beginnen dan heb ik teveel projecten liggen die dan nog moeten worden afgemaakt....en ik ken mezelf dan komt er van allemaal helemaal niks af.....maar een stereo SSL komt er dus zekerzzz......

@ Chosenminder

Heb jij al de VCA chips? En welke ga je gebruiken?

Back