Wat voor'n synth denken jullie dat ik nodig heb?

DKasemier

Stamgast
Ik ben bezig met de oprichting van een alternative bandje.. ik zoek eigenlijk een leuk synthje wat goed is in het weergeven van allerlei geluiden, max. 800€. Nou heb ik deze punten:

- ik heb nu een oud keyboard (heb vorig jaar 88 toetsen apparaat verkocht) maar op de piano na is alles afschuwelijk (piano is ook niet geweldig maar het is speelbaar)
- ik heb een evolution 4 oktaafs midikeyboard

nou zat ik te denken, ik wil liefs 1x een goeie synth met minimaal 5 oktaafs zodat ik ook lekker piano kan spelen. maar dat is voor dat budget misschien wat lastig. Daarom zou ik ook een module kunnen komen in samenwerking met mn evolution keyboard. Wat klein voor piano, maar dan kan ik mn oude keyboard ook gewoon erbij gebruiken voor piano dingen eventueel. Dan moet ik wel rekening houden met bijkomende kosten van een dubbele standaard.

Wat ik specifiek wil?

- Volle strings en synthstrings
- Strakke leadsynths
- Piano en rhodes

Zoals gezegd 800€ meer kan ik er echt nie taan besteden eind van de maand oktober... HEEL misschien 1000 als alles beetje gunstig verloopt

Ik ga geen dingen in duitsland halen denk ik of t moet echt onwijs veel schelen, want ik hou niet zo van garantie en buitenland.

en moet dat nieuw zijn? Ik denk dat je voor dat bedrag nieuw niet veel kanten uitkan, maar tweedehands word dat natuurlijk iets interessanter

Bericht door een moderator:
Heb je de zoekmachine al eens gebruikt? Hierover zijn al werkelijk tientallen, honderden, duizenden (?) topics...

nouja, ik geef denk ik vrij specifiek een vraag naar wat jullie voor mij denken.. als dat niet mag dan niet, dat spijt me dan. Ik denk dat dit toch wel iets is waar mensen wat mee kunnen als ze zin hebben om te reageren.

tweedehands is een optie.. als iets op die manier goed verkrijgbaar is natuurlijk :)

Probeer 's een Korg SP200 of SP300... volgens mij is dat al voldoende voor jou: een 88-toetsen stagepiano met lekkere sounds! :okdan:

... would be my choice! :verkoght:

Anyway, volgens mij moet je sowieso eerder naar een stagepianoding dan naar een synthesizer gaan zoeken. In een band heb je aan een aantal goeie presets gewoon genoeg. Mocht je later nog wat sounds willen/nodig hebben, dan hang je d'r gewoon een moduletje aan. Life can be so easy! :yamaha:

Wel eens naar een EMU Vintage Keys gekeken? Misschien is dat wat voor je. Er zit echter geen goed piano in, maar de rest is allemaal vast wel OK. Zijn nieuw rond de 800,- geloof ik.

Origineel geplaatst door Musiquence
Probeer 's een Korg SP200 of SP300... volgens mij is dat al voldoende voor jou: een 88-toetsen stagepiano met lekkere sounds! :okdan:

... would be my choice! :verkoght:

Anyway, volgens mij moet je sowieso eerder naar een stagepianoding dan naar een synthesizer gaan zoeken. In een band heb je aan een aantal goeie presets gewoon genoeg. Mocht je later nog wat sounds willen/nodig hebben, dan hang je d'r gewoon een moduletje aan. Life can be so easy! :yamaha:

dat klinkt erg goed, hij is 899 bij feedback en dat ligt in mijn budget..
iemand anders ervaringen met dit apparaat?

misschien is het inderdaad een erg goed idee van je om nu iets goeds te kopen met een beetje betaalbare 88 toetsen piano (dat vind ik ook wel erg fijn om weer te hebben ;)) en later een moduletje voor flinke synths eraan.

maar nu een punt: heeft die korg stage piano een beetje fatsoenlijke strings?

Laatst gewijzigd:
om maar wat te noemen.. dat topic vraagt naar totaal andere synths, daar heb ik dus weinig aan.. iik gebruik piano, strings en rhodes en misschien incidenteel een lekkere scheurlead..

Origineel geplaatst door DKasemier
dat klinkt erg goed, hij is 899 bij feedback en dat ligt in mijn budget..
iemand anders ervaringen met dit apparaat?

misschien is het inderdaad een erg goed idee van je om nu iets goeds te kopen met een beetje betaalbare 88 toetsen piano (dat vind ik ook wel erg fijn om weer te hebben ;)) en later een moduletje voor flinke synths eraan.

maar nu een punt: heeft die kort stage piano een beetje fatsoenlijke strings?

Oordeel zelf: Korg SP-300 (van Korg site)
Korg SP-200 (van Korg site)

Ow... zie net dat daar MP3's staan van alle sounds, behalve de strings... mjah, daar hebben ze Google voor uitgevonden, zullen we maar zeggen! ;)

ach ik weet nooit zo goed wat ik met demo's moet, dat is maar erg relatief.. ik wil gewoon een indicatie, daarna ga ik zelf wel lekker kloten in de muziekwinkel. Die korgs lijken me wel wat, maar ik kan er erg over vinden.. dit in tegenstelling tot over de yamaha dingen.. de S08 lijkt me ook wel een leuk apparaatje :)

Origineel geplaatst door DKasemier
ach ik weet nooit zo goed wat ik met demo's moet, dat is maar erg relatief.. ik wil gewoon een indicatie, daarna ga ik zelf wel lekker kloten in de muziekwinkel. Die korgs lijken me wel wat, maar ik kan er erg over vinden.. dit in tegenstelling tot over de yamaha dingen.. de S08 lijkt me ook wel een leuk apparaatje :)

Bedoel je niet de S80 ?

De Alesis QS8 is ook wel erg gaaf, maar kost nieuw ruim twee keer zoveel als dat je wilt uitgeven...

Overweeg zeker de KSrack. Beestige machine.

En voor de prijs moet je het zeker niet laten. Ik heb de mijne nog 800 euro betaald, maar je vindt hem nu reeds voor 350 in occasie.

Back