Studio hoogte

Vox

Ingeburgerd
Collega's. ;)

Ik ben van plan een nieuwe studio te bouwen. Ik beschik over een ruimte van +/- 100 vierkante meter die ik kan schikken naar wens. Enig probleem met deze ruimte is dat ze maar 2.40m hoog is. Kan er iemand mij zeggen of dit te laag is voor opnamen te doen van zang, drum,...etc.

Indien ik er toch mee door ga in welke mate zal deze lage ruimte mijn opnamen beïnvloeden?

Alvast bedankt!

JV

hallo,

dat je ruimte "maar" 2.40 hoog is op zich niet echt een probleem. Maar als je een ruimte binnen een ruimte wilt gaan bouwen dan kan het zijn dat je te weinig hoogte overhoud. Het belangrijkste is dat je rekening houd met de verhoudingen van je ruimte l x b x h . bepaalde verhoudingen werken beter dan andere. Als ik jouw was dan zou ik naar een forum gaan die toegewijd is aan akoestiek en je vraag daar nog eens stellen. Het is ook handig om eens een goed boek over akoestiek te kopen/lenen en die eerst te lezen voor je je conclusies trek.

het beste akoestiek forum dat ik ken is dat van john l sayers. nl
http://johnlsayers.com/phpBB2/index.php

ik heb zelf een ruimte van 6.5 x 4.5 x 2.20 en ik heb er nog geen problemen aan ondervonden maar ik heb ook wat akoestische aanpassingen gedaan. Die verhoudingen waren eerder uit noodzaak dan dat het voorbedacht was.

thomas

Back