ProtoHuman
Gepokt en gemazeld
De velocityoutput via midi van de DX7 IID is bij ons nooit hoger dan 100. En aangezien wij dat ding als masterkeyboard voor cubase gebruiken, is dat nogal irritant. Kan dit anders ingesteld worden in de DX7?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Thnx! ga ff kijken!Origineel geplaatst door Vinsound
Hoi,
de velocity van dx kan niet hoger gezet worden dan 100.
in
dit draadje staat wat je kan doen om 'm via midi toch goed aan te sturen.
succes
Vincent
ongeloofelijkstaat volgens mij gewoon in de handleiding, ik heb zelf geen tx7 meer maar meen me dit te herinneren.damn! dat heb ik nooit geweten dat-ie maar tot 100 gaat
aansturen van de dx met waarde 127 resulteert in de waarde 100, kan niet hoger worden.(100=maximum)Maar als je hem dus aanstuurt, dan kan dus wel tot 127
de dx stuurt maximaal 100 uit, mocht je toch 127 willen ontvangen op een andere synth, moet je een conversie toepassen op het ingangssignaal (gekregen van de dx) zodat de ontvangende synth wel een waarde >100 ontvangt. (beetje krom verwoord, maar zo klopt het volgens mij)of is het gewoon keihard rammen op de DX om op 100 te komen
)
maargoed
) Al zou je gruwelen van de DX7 sound, als keyboard on-stage met die toetsen die oplichten zou het al te gek zijn eigenlijkIs het nu zo dat voor alle DX7's geldt dat de velocity range 0-100 is ?

Volgens mij zit je er naast. De DX7 IID die ik heb gehad, het exemplaar waar de topicstarter het over heeft, stuurde een velocity van maximaal 100 uit.Origineel geplaatst door etaoin
Met een DX7II zit je sowieso goed.
Origineel geplaatst door Sly Dog
Volgens mij zit je er naast. De DX7 IID die ik heb gehad, het exemplaar waar de topicstarter het over heeft, stuurde een velocity van maximaal 100 uit.
Je kunt zelfs d.m.v. een in 8 stages verdeelde curve instellen
hoe de ontvangen data omgezet wordt.
jammer zeg (voor mij dan hehe)Origineel geplaatst door Sander02
Eindelijk gevonden, heel het manual door gespit, maar hier staat het dan toch ... 0-127jammer zeg (voor mij dan hehe)