Het is zeker GEEN verbeterde versie van de Prophet-V, onder de kap bleek het niet meer dan een vebeterde prophet-600 te zijn.....(zo staat het in de A-M en N-Z boekjes van Peter Forrest)
Origineel geplaatst door dekzster Het is zeker GEEN verbeterde versie van de Prophet-V, onder de kap bleek het niet meer dan een vebeterde prophet-600 te zijn.....(zo staat het in de A-M en N-Z boekjes van Peter Forrest)
De hoofdreden waarom ik er ooit een zou willen hebben is het gewogen (houten!) keyboard met polyfone aftertouch. De geluiden die eruit komen nemen wat mij betreft de tweede plaats in. Dit zou gewoon het ultieme masterkeyboard zijn, vooropgesteld dat je niks tegen gewogen keyboards hebt, natuurlijk
Origineel geplaatst door dekzster Het is zeker GEEN verbeterde versie van de Prophet-V, onder de kap bleek het niet meer dan een vebeterde prophet-600 te zijn.....(zo staat het in de A-M en N-Z boekjes van Peter Forrest)
Jullie lezen veel boekjes hier maar luisteren ... ho maar
Heb het geluk gehad een P5 rev3 te mogen vergelijken met mijn ouwe P600. Laat ik het zo zeggen, daar zat niet veel verschil in qua klank. Okee de envelopes was een ander verhaal
Maar waar is waar: op échte ouwe rev1 P5-jes was het tevens goed steengrillen geblazen en op de P10 al helemaal!
Dat doet zo'n T8 niet heb ik me laten vertellen.
Het is ook niet raar ook dat de Prophets zo op mekaar lijken qua klank.
De oscilators en envelopes chips en de vca zijn volgens mij identiek.
Alleen de filterchips zijn anders.
Ik vind ze beiden niks om eerlijk te ziijn zowel de 600 als 5
Valt wat voor te zeggen, dat is volgens mij 1 voice van een rev2' prophet met een origineel analoog filter en LFO?
De 600 was eigenlijk 1 van de eerste hybride synths omdat de envelopes en LFO door software werden opgewekt, dat ie als eerste ook midi had was zeker een plus. Je moet je voorstellen dat de T8 en 600 uitkwamen in een tijdperk dat het toiverwoird - D I G I TA L - was.
Een leuk stukje over prophets vind je hier op de SOS site.
Tja Sequential was nou eenmaal een koploper op het gebied van digitale technieken. Digitale patch opslag, digitale drummachines, MIDI, Prophet VS, allemaal pionieren op het vlak van digitale techniek. Dat buiten de VS vooral de oude analoogjes vooral nog in trek zijn anno 2004 heeft meer met mode te maken.
Ik sta er nog steeds van te kijken dat de Six~Trak in 1983 beter met MIDI overweg kan dan sommige synths uit 2003.
Tuurlijk niet, het ene jaar raak je je S-950 niet aan de straatstenen kwijt omdat het een brakke 12 bitter is, en loopt iedereen ze het andere jaar opeens te zoeken? Goed is nogal een subjectief begrip wat dat betreft. Waarom verkochten mensen ooit die steengoed klinkende synths voor wat we nu een appel en een ei zouden noemen, werden die vroeger alleen verkocht aan mensen die een certificaat van doofheid konden overhandigen?
Zou het wat genuanceerder brengen Bikkel, die samplers waar jij het over hebt kan ik inkomen, da's gewoon hype. Hetzelfde geldt ook voor bepaalde synths, zal ze maar even niet noemen omdat men dan weer vrééééslijk off topic gaat (voor zover nu al niet)
Toch zijn er bepaalde bakken die moeilijk tot niet te "emuleren" zijn, of de T8 in die catagorie zit durf ik te betwijfelen maar voor andere types gaat dit zeker wel op.
Het is uiteraard ook een stukkie gevoel wat je er bij krijgt, zoals ik gisteren heerlijk Floyds 'wish you were here' LP onrecht heb aangedaan door op de Moog de patches na te bouwen en ongenuanceerd mee te pielen... ach... see if I care
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.