Eindelijk : MacBeth M5 is ready to rock & roll

Origineel geplaatst door levka

Krijgen die M3X2 VCO's nou PWM denk je ?

Ja, dat staat/stond volgens mij ook aangegeven. Het zou de VCO's iig flink meerwaarde geven tegenover de M3x zonder 2...

Origineel geplaatst door n0_key
En het gaat lukken hoor... Ik ben nr. 3!

happy!happy!happy!

Leuk voor je!

Ik wacht wel op de softsynth uitvoering... :D

Over softsynths gesproken.

Dat nu iedereen die heeft lopen mekkeren dat er zo weinig hardware uitkomt en zoveel software nu gewoon eens even z'n :bekdicht: houdt. Als je nu nog durft te klagen dan ben je gewoon een watje.

Mooi zo, scheelt in ieder geval weer een paar organen minder om te verkopen. :D

Jaja, quote Ken's page:

"OK! Having listened to all your comments on the Harmony Central Keyboards/Synths Forum, The synthforum.nl, The GAS Station on Sonic State and The Analogue Heaven mailing list, I have drastically decided to slash the the introductory price of the M5 from the original quote of £2500.00GBP excluding VAT and shipping to £1995.00GBP excluding VAT and shipping to get this thing properly going!...thats a £500.00 saving...I want you guys to get hold of the M5 and thats why I've done that.... "

Misschien nog maar even flink doorzeiken over die prijs dus; waar maak je nog mee dat daar dit soort acties op volgt? Misschien komt -ie dan ook nog wel binnen bereik van de middle en working class forumleden... :halleluja

Nou ja als hij net zo duur is als bijv een Moog Voyager dan vinnik die prijs nog niet eens zo exhorbitant hoog. Maar goed als er zo snel 20% van de prijs af kan vraag ik me af waarop die gebaseerd is.

Volgens mij zijn de ontwikkelingskosten e.d. helemaal niet zo makkelijk aan te geven in dit geval. Ik denk dat de productiekosten zijn te budgetteren en dat Ken nu liever wat makkelijker zijn units af gaat zetten en er misschien bij inschiet t.a.v. de ontwikkeling. Hij zal toch wat omzet moeten gaan maken nu het volumemodel voorlopig van de baan is.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de initiele prijs helemaal niet zo belachelijk vond. Ja, het was en is vreselijk veel geld, maar damned, je krijgt daar wel iets heel moois en unieks voor terug. Ik heb een M3x en Moroco en mijn kijk op synths is wel veranderd sinds ik die dingen in mijn rack heb hangen.

Dat aanbod voor 1995 ipv 2500 geldt alleen voor de eerste 10 units - n0_key heeft dus dikke mazzel ;).

Origineel geplaatst door Yoozer
Dat aanbod voor 1995 ipv 2500 geldt alleen voor de eerste 10 units - n0_key heeft dus dikke mazzel ;).

ik wil niks afdoen aan de kwaliteit van macbeth, maar mij bekruipt het gevoel dat ken zo gelukkig is geweest om van zijn hobby zijn werk te maken en dat de kopers eigenlijk ken's hobby financieren. dit is wel erg veel geld.
ik denk ook dat ken dringend 10 stuks wilde verkopen omdat hij misschien wel zijn prioriteiten bij een vriendin of zo legt. nokey mag blij zijn, maar ken mag ook blij zijn met no key (en anderen).

Origineel geplaatst door Leo
... ik denk ook dat ken dringend 10 stuks wilde verkopen omdat hij misschien wel zijn prioriteiten bij een vriendin of zo legt.

... niet iedereen wil stiekum schilder worden! ;)

Kan iemand misschien omschrijven of een indruk geven wat het specifieke/aparte is aan deze synth. Het is 'apart en anders' vind ik ietwat vaag.
Hoewel ik er overtuigd ben van dat de meeste synths iets aparts hebben, kan ik het hier eigenlijk niet zo goed plaatsen.

Uhmmm... hoeveel 3OSC VCO (discrete componenten) semi modulair synths (met midi) ken je eigenlijk?
De Lassence kom ik dan ff op zo. Maar ken d'r niet meer bedenken op't moment. Misschien nog een beetje de Moog Voyager.

Trouwens zei Ken gister dattie nog wat mp3's ging uppen.

Stay tuned! (vooral met die VCO's)

Origineel geplaatst door Leo
ik wil niks afdoen aan de kwaliteit van macbeth, maar mij bekruipt het gevoel dat ken zo gelukkig is geweest om van zijn hobby zijn werk te maken en dat de kopers eigenlijk ken's hobby financieren. dit is wel erg veel geld.
ik denk ook dat ken dringend 10 stuks wilde verkopen omdat hij misschien wel zijn prioriteiten bij een vriendin of zo legt. nokey mag blij zijn, maar ken mag ook blij zijn met no key (en anderen).

Van AH:
By the way, this would be like getting a 2600 new in 1978 for $1,240, or
less than half its original retail price.

Ken heeft idd van zijn hobby zijn werk gemaakt. Ik heb veel contact met hem en zoals velen van deze kleine grote synthbouwers mag hij blij zijn als hij naast zijn bedrijf uberhaupt nog een leven heeft. De M3x wordt al een tijdje niet meer gemaakt, zo nu en dan heeft hij nog een stel Moroco's aan de man gebracht maar die zijn volgens mij ook zo'n beetje op en dus moet er gewoon weer hoognodig geld binnenkomen.

Ik ben blij met Ken, hij maakt precies wat ik mooi vind en luistert ook nog daadwerkelijk naar mijn wensen, en Ken is blij met mij omdat ik zijn synths koop, waardering toon en met suggesties kom. Dat steken we alletwee niet onder stoelen of banken.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Kan iemand misschien omschrijven of een indruk geven wat het specifieke/aparte is aan deze synth. Het is 'apart en anders' vind ik ietwat vaag.
Hoewel ik er overtuigd ben van dat de meeste synths iets aparts hebben, kan ik het hier eigenlijk niet zo goed plaatsen.

Heb je wel eens een Macbeth Studio Systems in je handen gehad? Ik heb voor de koop van mijn M3x heel wat spul moeten verkopen en mensen verklaarden mij voor gek omdat ik zoveel geld aan een monosynth zonder patchgeheugen uitgaf. Ik heb nog nooit zo veel plezier en inspiratie van een synth gehad.
Het spul van Macbeth is kwalitatief gewoon de shit. De knoppen en behuizing zijn gewoon niet te vergelijken met de meeste moderne en vintagesynths. WW3 proof. Bovendien zitten die dingen volgebouwd met high-end onderdelen en klinken ze echt heel erg goed. De osc's zijn osc's zoals hogere synthmachten het ooit bedoeld hebben.

De M5 is de overtreffende trap van analoge synthese op dit moment. Instant classic. Terug is de ARP interface met sliders (70mm!!!) en routingprints. Er is een Moog en een multimode Obie style filter, het ding is grotendeels pre-patched en daarnaast heerlijk plugable. Een springverb, cv-able panning op de output, ringmod, analoge LFO's, noisebron, EG's met 3 timingscurves en alles in de discrete Macbeth kwaliteit!

Iets aparts? Dit is haute quisine met de gemakkelijke bite van een patatje met!

Origineel geplaatst door fuse
Uhmmm... hoeveel 3OSC VCO (discrete componenten) semi modulair synths (met midi) ken je eigenlijk?
De Lassence kom ik dan ff op zo. Maar ken d'r niet meer bedenken op't moment. Misschien nog een beetje de Moog Voyager.

Midi? Daar zou ik maar niet van uit gaan... Ik heb er iig nergens wat over gelezen...

Ik heb een u-Ventury gehad. Dat ding komt in geen enkel opzicht ook maar in de buurt van de kwaliteit en klank van Macbeth. En dat is geen gelul, dat kan ik prima beargumenteren. Nee, het is niet om na te trappen, maar dat ding is echt een Lada Niva in vergelijking met de Range Rover die de M5 is.

Disclaimer:
Ja, ik ben bevooroordeeld. Ik ben absoluut fan van Ken en zijn synths.

Mij maak je niet wijs dat Ken kan leven van deze bizz.
En wat dan nog?

Die Moogs maken ze ook in een klein k*thokkie. Alsof ome Bob dan een knakenpoetser is omdat hij die 'shit' aan de man brengt? Dan snap ik het verschil tussen beide niet zo erg.

En dan nog. En synth zoals deze kun je ook puur als investering zien. Net zoals italiaanse raspaardjes qua sportauto's.
Welke halfgare koopt een klein raar uitziend kloteautootje met een veels te grote motor d'rin en van die kuipklote stoeltjes die klote zitten en nog niet eens een verkeersdrempel over kan voor 500 ruggen?
Waarschijnlijk iemand met een kleine sjaak achter de rits. (no offence n0_key)
Maar na 2 of 3 jaar is dat kloteautotje wel in prijs verviervoudigd of zo. Dat komt dan wel van pas als je toch aan't scheiden bent van je koopverslaafde coke snuivende fotomodel. (still no offence n0_key)

Origineel geplaatst door fuse
Mij maak je niet wijs dat Ken kan leven van deze bizz.
En wat dan nog?

Die Moogs maken ze ook in een klein k*thokkie. Alsof ome Bob dan een knakenpoetser is omdat hij die 'shit' aan de man brengt? Dan snap ik het verschil tussen beide niet zo erg.

En dan nog. En synth zoals deze kun je ook puur als investering zien. Net zoals italiaanse raspaardjes qua sportauto's.
Welke halfgare koopt een klein raar uitziend kloteautootje met een veels te grote motor d'rin en van die kuipklote stoeltjes die klote zitten en nog niet eens een verkeersdrempel over kan voor 500 ruggen?
Waarschijnlijk iemand met een kleine sjaak achter de rits. (no offence n0_key)
Maar na 2 of 3 jaar is dat kloteautotje wel in prijs verviervoudigd of zo. Dat komt dan wel van pas als je toch aan't scheiden bent van je koopverslaafde coke snuivende fotomodel. (still no offence n0_key)

None taken, je schrijft m'n nick goed, dat is al heel wat voor een Brabander... :D

None taken, je schrijft m'n nick goed, dat is al heel wat voor een Brabander... :D

Import-brabander he. Kende wel zegge ja!
M'n roots liggen nog altijd in Overijssel.

(valt niet mee die nick, moet toch een beetje slijmen natuurlijk ;) )

Heb je wel eens een Macbeth Studio Systems in je handen gehad? Ik heb voor de koop van mijn M3x heel wat spul moeten verkopen en mensen verklaarden mij voor gek omdat ik zoveel geld aan een monosynth zonder patchgeheugen uitgaf. Ik heb nog nooit zo veel plezier en inspiratie van een synth gehad.
Seconded; ik kan m'n eigen aanvaring met de M3X (en alles wat daar op de Messe toen -niet- tegenop kon) me nog al te goed herinneren. Wat een heerlijke vette funky bak is het toch en wat jammer dat er geen meer nieuw te krijgen zijn (okee, er staat er nog een bij Bluebay maar ik zit te denken dat die site al een tijd niet meer geupdate is, zo'n ding houdt 't daar een week op z'n hoogst uit en gaat dan naar de gelukkige eigenaar toe).

Elke VA (en ik heb er nogal een stel dus ik weet een klein beetje waar ik het over heb) kruipt weg als je met dat ding eraan komt. 1 stem - maar wat voor een. Je draait aan die knoppen en dat voelt gewoon massief, net als het geluid dat er uit komt.

Helaas kan ik 'm niet veroorloven :(.

Laatst gewijzigd:
Back