Eindelijk : MacBeth M5 is ready to rock & roll

n0_key> laat even weten waneer je 'em binnen hebt, en hoe die bevalt!!! :D

Is het niet zo dat er ook nog eens 17% VAT bovenop komt?

Volgens mij zit je met 32 kilo wel boven de grens van een normale mail service en moet je het via een expeditiebedrijf doen. Het kan je dan al gauw 200 euro's gaan kosten:D

Blijft natuurlijk een fractie van de prijs van de M5 :)

Origineel geplaatst door synthiaks
Is het niet zo dat er ook nog eens 17% VAT bovenop komt?

Volgens mij zit je met 32 kilo wel boven de grens van een normale mail service en moet je het via een expeditiebedrijf doen. Het kan je dan al gauw 200 euro's gaan kosten:D

Blijft natuurlijk een fractie van de prijs van de M5 :)

M'n laatste pakje uit Engeland hoefde ik helemaal noppes voor te betalen...
Was een su700 van 6 kilo etc... Tja... boven de 30 kilo weet ik het ook niet?! :confused: :D

Voor verzendkosten vanuit de UK:

parcelforce.co.uk

een pakketje van 32 kilo van hier naar duitsland bijv. kost bij mij op mijn werk 15,30,-

Bij deze synth berekenen ze het gewicht niet, maar het volumegewicht, dat kan al gauw zo'n honderd kilo zijn!!!

Origineel geplaatst door Lacertus
Wie is dat?
Ik meende dat Ken niet meer met dealers werkte namelijk...

Dit is de importeur / dealer. Geen denderende site in ieder geval (zegt op zich niets) en ook geen vlotte reactie. Aankomende week maar eens kijken of ze wel de telefoon opnemen.

De pcb's zitten vol en liggen klaar, de behuizingen staan klaar, het wachten is op de fadercaps die in backorder staan maar de komende dagen waarschijnlijk binnen druppelen en de springverbs waar hetzelfde voor geldt...

Afhankelijk van die onderdelen hoopt hij volgende week de eerste paar te verschepen... :) Duurt nog wel een maandje dus :D

Origineel geplaatst door Hanz
... zou je zo'n bak niet beter gewoon ophalen bij de fabrikant?
Maak je er een leuk weekendje van met de boot (varen die nog?) en 'n bed-and-breakfast! :)

Nee man gelijk weer terug met de studio in!:bekdicht:

Origineel geplaatst door n0_key
De pcb's zitten vol en liggen klaar, de behuizingen staan klaar, het wachten is op de fadercaps die in backorder staan maar de komende dagen waarschijnlijk binnen druppelen en de springverbs waar hetzelfde voor geldt...

Afhankelijk van die onderdelen hoopt hij volgende week de eerste paar te verschepen... :) Duurt nog wel een maandje dus :D

n0_key, ik heb respect voor je geduld. Ben nog steeds aan het dubben of ik het moet doen. Deels door de prijs natuurlijk, maar ook gewoon omdat het onzeker is wanneer je de synth in handen hebt. De Duitse importeur (die Belgische reageert dus gewoon niet) stelt simpelweg: eerst betalen en dan vertellen we je wanneer je hem ongeveer kunt verwachten. Daar zal vast en zeker een reden achter zitten, maar het voelt gewoon niet helemaal okee. Ook al is de levertijd erg lang, ik hoor het liever van te voren dan pas nadat ik een smak geld heb betaald.

Ik denk dat ik maar eens een mailtje naar Macbeth zelf ga sturen, maar ik heb het idee dat hij ook niet veel meer kan vertellen. Ik geloof best dat Ken een betrouwbaar persoon is en misschien ben ik een zeikerd, maar ik weet uit ervaring dat er veel kan gebeuren met kleine bedrijfjes en dat zie je niet altijd aankomen. Zou erg vervelend zijn als jouw geld daar net in zit...

Kan Ken niet een paar honderd van die Oempa Loempa's in dienst nemen of zo? :D

Een paar Oempa Loempa's?

wwonka3.jpg

Origineel geplaatst door Hooihuis
n0_key, ik heb respect voor je geduld. Ben nog steeds aan het dubben of ik het moet doen. Deels door de prijs natuurlijk, maar ook gewoon omdat het onzeker is wanneer je de synth in handen hebt. De Duitse importeur (die Belgische reageert dus gewoon niet) stelt simpelweg: eerst betalen en dan vertellen we je wanneer je hem ongeveer kunt verwachten. Daar zal vast en zeker een reden achter zitten, maar het voelt gewoon niet helemaal okee. Ook al is de levertijd erg lang, ik hoor het liever van te voren dan pas nadat ik een smak geld heb betaald.

Ik denk dat ik maar eens een mailtje naar Macbeth zelf ga sturen, maar ik heb het idee dat hij ook niet veel meer kan vertellen. Ik geloof best dat Ken een betrouwbaar persoon is en misschien ben ik een zeikerd, maar ik weet uit ervaring dat er veel kan gebeuren met kleine bedrijfjes en dat zie je niet altijd aankomen. Zou erg vervelend zijn als jouw geld daar net in zit...

Kan Ken niet een paar honderd van die Oempa Loempa's in dienst nemen of zo? :D

Als je nu koopt heb je wel kans dat je 'm vrijwel direct hebt, hij maakt nu een run van 15 en je hebt kans dat ze nog niet allemaal vergeven zijn. Verder is het inderdaad gewoon afwachten. Telkens tot op het punt dat je denkt dat het er nooit meer van gaat komen.

Overigens is dat niet uniek voor Ken. Jongens als Buchla kunnen er ook wat van. Als je zo'n grote Buchla besteld wordt je helemaal zenuwachtig als het zo lang duurt.

Ken heeft inmiddels een stagiair, dus voor assemblage scheelt dat wel. Op dit moment is het wachten gewoon op de onderdelen die in backorder staan.

Je zit natuurlijk een kolere eind weg, maar je mag straks gerust eens komen spelen hoor. Ik ben doorgaans niet zo heel goed met Belgen, maar als je je gedraagd komt dat wel goed :D

Origineel geplaatst door n0_key

Je zit natuurlijk een kolere eind weg, maar je mag straks gerust eens komen spelen hoor. Ik ben doorgaans niet zo heel goed met Belgen, maar als je je gedraagd komt dat wel goed :D

Als je elke dag van Alkmaar naar Hoorn moet lopen is het ver, Hooihuis is overigens een toffe Westfriese Belg hoor:dubbel:

Origineel geplaatst door Vl1
Als je elke dag van Alkmaar naar Hoorn moet lopen is het ver, Hooihuis is overigens een toffe Westfriese Belg hoor:dubbel:

Yep; ik vind Belgie een mooi land (was er toevallig afgelopen zaterdag nog) maar voorlopig hou ik het gewoon bij Alkmaar.

Tof aanbod n0_key, maar een beetje onrealistisch....als je de M5 eenmaal binnen hebt denk ik dat je er de eerste maanden zelf niet van weg te slaan bent :D Nee hoor, I'll keep it in mind, ook al heb ik over het apparaat zelf op zich geen twijfels. Klinkt vreemd natuurlijk aangezien niemand behalve Ken zelf dat ding nog echt onder handen heeft genomen, maar het is nu eenmaal zo. En om van het meest negatieve uit te gaan: als de M5 mij onverhoopt tegen mocht vallen denk ik dat hij tzt altijd wel tegen de oorspronkelijke aanschafprijs is te verkopen, gezien het maximum aantal dat geproduceerd zal gaan worden.

Hoe dan ook, morgen maar eens in mijn beste Engels een mailtje naar Ken sturen.

.......enne, die Oempa Loempa's, dat zijn deze toch?

Attachments

• umpasmiles.jpg
    umpasmiles.jpg
    51,8 KB · Bekeken: 91
Dat zijn de oude Oempa Loempa's.
Deze zomer komt er een nieuwe versie van die mannetjes op het zilveren doek. :)

Oftewel niets mis met een goede remake van oude shizzle.

Mensen laat nou een paar dinge is duidelijk zijn.

1) Als je een exclusieve (modulaire) synth wil moet je gewoon wachten en geduld hebben met de "geflipte" techneut die met hart en ziel iets moois probeerd te maken wat niet een duizen in 1 product is. Ik zit zelf samen met wat andere alweer bijna een jaar te wachten op slechts een stelletje vco's (4 in mijn geval). Dit zijn puur liefhebbers die het doen en omdat dit geen masssa products is heb je gewoon wat speciaals. Je kan natuurlijk ook gewoon iets kopen van Doepfer, Analogue Solutions, Analogue Systems of Syntheiszers.com. Deze fabriekanten kunnen vrijwel direct leveren. Maar ok dan heb je een bak voor het "gewone" volk. Wil je dus dit of buchla of serge of modcan, cynthia etc moet je soms maanden tot wel enkele jaren wachten en geloof me als de postbode ineens aan de deur staat is het feest!

2) Een dealer kan je echt deze machine niet leveren daar de pre-orders nog geen eens geleverd zijn. Dus antwoorden over allerei vragen zoals levertijd kosten etc is gewoon onmogelijk. Als je deze bak dan toch wil aan gaan schaffen koop hem direct bij Ken dan heb je hem zowiezo goedkoper en heeft Ken zelf ook meer waardering voor zijn werk.

Origineel geplaatst door mono-poly
Mensen laat nou een paar dinge is duidelijk zijn.

1) Als je een exclusieve (modulaire) synth wil moet je gewoon wachten en geduld hebben met de "geflipte" techneut die met hart en ziel iets moois probeerd te maken wat niet een duizen in 1 product is. Ik zit zelf samen met wat andere alweer bijna een jaar te wachten op slechts een stelletje vco's (4 in mijn geval). Dit zijn puur liefhebbers die het doen en omdat dit geen masssa products is heb je gewoon wat speciaals. Je kan natuurlijk ook gewoon iets kopen van Doepfer, Analogue Solutions, Analogue Systems of Syntheiszers.com. Deze fabriekanten kunnen vrijwel direct leveren. Maar ok dan heb je een bak voor het "gewone" volk. Wil je dus dit of buchla of serge of modcan, cynthia etc moet je soms maanden tot wel enkele jaren wachten en geloof me als de postbode ineens aan de deur staat is het feest!

Sorry hoor, maar van dit soort elitaire uitspraken ga ik over m'n nek! Ik gebruik een instrument om wat je er mee kan, niet omdat die toevallig van Buchla of Serge is. Het resultaat is wat telt.. :r

Back