Eindelijk : MacBeth M5 is ready to rock & roll

Origineel geplaatst door Flesje
Als je dat kan veroorloven wel ja... :D

Wat een gelul in de ruimte zeg. Maargoed.. je zult het wel als grap bedoelen ga ik maar van uit :)

Als je door het hebben van een M5, Buchla en diverse modulaire synthes meer werk krijgt als studio dan lijkt me die aanschafkosten wel te verdedigen.

En voor mezelf als ik het geld zou hebben dan zou ik er metteen eentje kopen want denk wel dat dit een van de best klinkende synths is die er te koop is.

Ik verbaasde me ook over die magere 11 stuks, maar gelukkig zit er wat meer vaart in inmiddels. Ik vroeg hem eerder vanavond in een mail hoe dat nou zit met die aantallen, omdat ik vind dat ondanks dat ik 2 van m'n vriendinnetjes heb moeten verkopen voor de M5, dat het ding heel redelijk is geprijst. Daarnaast een kleine knipoog in de richting van een 8-voice, voor het geval ik nog eens over een zak geld struikel...

Ken's antwoord:

Hey Nico- the 11 that I talk of, are the pre-order ones...........there are others happening just now- Analogue Haven in the US are taking 5, RL Music have another 2 clients lined up, Midician in Belgium are getting 1, but apparently have a lot of interest happening, MESI in Paris are taking one.......and Schneider Buero have just sold one to Anthony Rother.................this is not bad considering reviews are still to happen..........Keys.de will be the first review out- it's already written up. Sound On Sound are next as is Future Music (UK)...............Electronic Musician in the US are doing a review too. So far if memory serves me right, you are The Netherlands client!............so, you are unique!.........which is good!..........Sorry about the girlfriends, this sort of thing happens =(
Re. 8 voice. Stay tuned! ;)

Best to you, over there, Ken!

Origineel geplaatst door n0_key
Ik verbaasde me ook over die magere 11 stuks, maar gelukkig zit er wat meer vaart in inmiddels.
Nouja, ik hoop in ieder geval dat die van jou daar qua levertijd niet onder hoeft te lijden. Ook - review in Keys.de? Goed, die moet ik even in de gaten houden wanneer die uitkomt.

Die eerste 15 gaan voornamelijk op aan de 11 pre-orders. Ik zit dus gebakken :)

Na (te) lang wikken en wegen heb ik besloten toch maar in de voetsporen van n0_key te treden.....en ik kan niet meer terug want ik heb Ken vandaag al betaald ook. Dag vakantiegeld (en dat van volgend jaar)! Ach, Bergen aan Zee is ook mooi en met al die Duitsers waan je je evengoed in het buitenland :D

Ik ben echt zeer benieuwd hoe dit beest zal klinken want de sounds op de website van Macbeth vertellen natuurlijk niet het gehele verhaal....ik ga er van uit dat er echt heel veel moois uit te halen is!

Voorlopig nog maar even "in blijde verwachting" dus want het zal nog wel even duren voordat de postbode aanbelt (2 keer uiteraard). En Nico, ondertussen kijk ik uit naar je mini-review!!!

Laatst gewijzigd:
Ik denk dat ik maar eens van m'n mod functie gebruik ga maken en deze thread ga sluiten. Vindt de M5 er gewoon zo te gek uitzien [alsof dat belangrijk is :stupid ] dat ik straks m'n ARP2600 droom moet opofferen :). Stop teasing me!!!!

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik vind de M5 als ik eerlijk moet bekennen wel te groot hoor.
Wat een log ding zeg.

Mee eens! "Log" is het goeie woord.

Log = GOED

(in mijn woordenboek tenminste :) )

Als het een beetje meezit komt er in de volgende SOS een review....Ken schijnt er op dit moment eentje klaar te stomen voor een uitgebreide test in dit blad (het bewuste exemplaar was geloof ik eerst bedoeld voor n0_key maar die moet nog even iets langer geduld hebben :duivels: )

Ach, niet iedereen is man genoeg om een M5 aan te kunnen :D

En Erwin, geen grappen over mijn M5, geen grappen... Zoals ik al tegen Ken zei gisteren, ik ben na al dat wachten zo fokking nerveus dat ik op het punt sta om naar de fles te grijpen... De komende week gaat ie op de post... Aargh!

Origineel geplaatst door n0_key
ik ben na al dat wachten zo fokking nerveus dat ik op het punt sta om naar de fles te grijpen...

....Schotse Whiskey? :D

Even zonder dollen; ik kan het goed begrijpen dat je nerveus bent. Maar ga er van uit dat je over twee weken heel blij zult zijn!

Weet jij geheel toevallig hoeveel tijd hij nodig heeft voor het vervaardigen van een M5? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk...als je bedenkt dat alles handgemaakt is en ze maar met z'n tweeen zijn moet het toch een flink karwei zijn denk ik zo. Kan me er maar moeilijk een voorstelling van maken eigenlijk!

Waarom zo nerveus? Het is geen date met miss Nederland. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Waarom zo nerveus? Het is geen date met miss Nederland. ;)
Ik weet het, ze blijft maar klagen over te weinig aandacht sinds ik dat ding besteld heb...

Het is niet zo zeer nerveus dat het ding er niet gaat komen, het is meer een soort van Sinterklaasavondachtige blijde verwachting...

Origineel geplaatst door Hooihuis
Weet jij geheel toevallig hoeveel tijd hij nodig heeft voor het vervaardigen van een M5? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk...als je bedenkt dat alles handgemaakt is en ze maar met z'n tweeen zijn moet het toch een flink karwei zijn denk ik zo. Kan me er maar moeilijk een voorstelling van maken eigenlijk!

Geen flauw idee. Weet wel dat hij de eerste run wat betreft pcb's grotendeels populated had liggen inmiddels. Maar goed, dan al die hoerige faders er op, de boel in de kast, aansluiten en volledig testen, dat is geen kattepis...

kotsen

kotsen

Origineel geplaatst door mono-poly
Hee ik heb geen een keer genoemd dat je betere producties maakt met een exclusiever iets.
Dus ga jij maar lekker over je nek.

:L

kzat ff deze heeeeele thread te lezen ,...
[waarom ; vrienden van mij hebben een aantal ,..spullen verkocht en hebben al aardig "analoge troep" genoeg ,
en ze wilde midi / modulair achitige synth aka cwejman/strudio electronics shit,...ik zoeken ;kwam ik bij mcbeth uit ,
en nog veel meer ,.............[eerst dit ]meest intressantse]
- en t viel me aardig op dat er veel mensen enthousiast zijn over dit product ,...sommige hebben er zelfs al een
andere hebben weer mc beths [de gewone = ook ok]
maar mp ; weer niet
wat is nou helemaal in gxd naam aan de hand ,....monopoly / mc beth !
ik ben zelfs erg trots dat er een soort van iemand bestaat in europa [ok serge ook ,..!!! ]
die zulke nieuwe brute troep op de markt brengt , wie nog meer ,...nu
synton toen hier/ kobol france ,...nog meer van dit uit europa hier en nu,....?
citaat ; mp
- Je kan natuurlijk ook gewoon iets kopen van Doepfer, Analogue Solutions, Analogue Systems of Syntheiszers.com. Deze fabriekanten kunnen vrijwel direct leveren. Maar ok dan heb je een bak voor het "gewone" volk.

meneer heeft een serge en de rest is voor t T gewone volk
nee ,....mmhjjaaaaaaaa hoor [ ik kan hier maar slecht bij je hevbt altijd baas/boven / baas
moet het er nou soooooooo DIK boven op liggen ,
t gaat :engel: :z :P :r namelijk wel om wat jer mee doet met je spullen
dus ik vraag wel een s af wat doen mensen met hun "fattuh "spullen ,...freaken, gericht muziek maken,
of gewoon verzamelen , ......................................zoals blijkbaar veel gear junkies ,stom [vindt ik dit ]
ik heb elke als ik iets verkocht voor mijn gevoel weer iets intressanters terug gekocht
ik zie in die ander thread over syntrh verzamelaars en fotos enso ,...
veel plaatjes over mensen met echt te veel synths,
enz enz bla bla :luv:
no hard feelings ,...maar ik ken een aantal mensen die hebben te dikkuh mono/poly[grapje] spullen,.....
en doen er eg [naar mij mening ] weinig mee staat leuk/ klinkt weinig ok ,....
en asje dr aan wilt zitten kan het niet want hij staat net goed ,
bekend,........... gfout
t zijn machines die bedoeldt zijn om itesmee te doen / te maken / creeren als het u belief
eer dat je een normaal modulair setje bij elkaar heb van bv analogue syst /doepfer synthesizer.com
ben je ook ee ,..hel klein fortuintje kwijt
en dan is zo,n mc bethm5 eg een helle dikke aankoop ,..denk / hoop ik
ik zou zoo veel van mn spullen er voor in ruilen ,......
kon het niet laten om comm. te geven op het modulair voor "het" gewone volk ,.....sorry
wie is u met een mod. voor het ander volk ,...?
yooooh ; heb je ook niet ooit een sh 101 gehad ; mp...........................................?
ok dan tiseruit doe wat je doen moet en wat je wilt
[of moet je tonto van je achternaam heten om mee te doen ,...

:slotje: =okzo

Attachments

• tontop1.jpg
    tontop1.jpg
    51,6 KB · Bekeken: 95
Laatst gewijzigd:
Tonto, we ain't in Kansas no more! ;)

M5 een mini Tonto?
Misschien als je alle 15 bij elkaar hebt dan hebbie een mooie polyfone bak.

Hopelijk dat Ken er een flink aantal op een rijtje zet en dan een fototje maakt.

R-ond, je moet dingen niet zo serieus nemen.. mono heeft veel gehad en weet daardoor wel iets over synthjes / modulars. Ik ben het ook niet eens met zijn 'gewone volk' uitspraak, maar boeien. Misschien bedoelde ie het wel niet zo, of misschien ook wel en ben je er tegen.. boeien! Ik zou er vooral niet wakker over liggen.. (en als je dat dan toch doet dan zou ik eerder een cursus hoe-gebruik-ik-komma's-punten-en-geen-vierkanten-haken gaan lezen)
Waar ik persoonlijk geen zin in heb is een discussie in deze thread over mono's impulsieve aan- en verkopen. Ik zou zeggen kom naar de synthmeeting 2005 en vraag het hem zelf. Dan weet je meteen dat ie er niets kwaads mee bedoeld. :)

Ik vind macBeth ook heel interessant. Vooral toen ik de M3x een keertje mocht bedienen.. Die tune knop die een keer of 8 rond kan.. echt super! Maar ik heb er geen.. Waarom? Dat weet geen mens.

Back