Weer een EMU1820M probleem

DaRooT

Stamgast
Heb weer iets vaags met deze geluidskaart :confused:

Ik heb winamp altijd aan als ik de computer aan heb, en heel vaak gaat ineens onder het spelen de muziek ineens kraken, moet ik het liedje ff stopzetten of winamp opnieuw opstarten en dan werkt het weer. Ik heb de hele computer al geformateerd, en aan winamp kan het niet liggen want bij me vorige geluidskaart heb ik nooit ergens last van gehad.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of gehad hebben met deze geluidskaart?

Gaan we nu alle wazige fouten van computers en hun geluidskaarten hier ook uitgebreid bespreken? Ook als het weinig (of niets) met muziek te maken heeft?

Volgens mij kun je beter op http://gathering.tweakers.net vragen IMO.

Daar is deze sectie toch voor :confused:

Aangezien hier meer mensen zullen zijn die deze geluidskaart hebben vraag ik het hier, want het ligt echt aan deze geluidskaart.

Gaan we nu alle wazige fouten van computers en hun geluidskaarten hier ook uitgebreid bespreken? Ook als het weinig (of niets) met muziek te maken heeft?

En als er iets met de voeding van een synthesizer is , kun je beter op een elektronikasite kijken?

Beetje kort door de bocht, Fuse!;)

wtf na die nieuwe driver heb ik ineens geen geluid meer. Heb die nieuwe driver eraf gegooid en oude erop gezet maar nog steeds geen geluid.... gaat lekker.

Nou ja misschien minder voor DaRooT om een discussie over de rug van z'n draadje uit te voeren maar misschien helemaal niet verkeerd. (en ik kick niet op mensen afzeiken of zo, ik probeer alleen maar een punt te maken hier)

Om heel eerlijk te zijn vind ik zoiets als hier posten als je nog geeneens de nieuwste drivers hebt geprobeerd behoorlijk irritant. Want voor mij geeft het aan dat je eigenlijk nog niet alles geprobeerd hebt (en ook nog eens de meest logische stap ook nog) en dan maar meteen gaat lopen vragen. Maar hoe de n**k weten wij wat voor bak jij hebt en wat je met die kaart wel en niet hebt gedaan?

En ik weet niet hoe het met jullie zit maar het lijkt me niet goed als mensen hier min of meer offtopic vragen gaan stellen. Want voordat je het weet krijgt je vragen van 'hoe verander ik het geluidje als windows opstart'.
En voordat we hier een computer zelfhulp groep beginnen te worden mag ik iedereen wijzen op genoeg andere alternatieve manieren waarop mensen met dit soort vragen terrecht kunnen.
Je hebt gathering of tweakers, tutorials sites, computerbladen en zelfs (HCC gerelateerde) gebruikersgroepen bij jouw in de regio. Of de support van de bedrijven waar jij je spullen hebben gekocht.

Ik weet niet hoe jullie erover denken. Maar ik wil best mensen op weg helpen om zichzelf te kunnen redden of als het echt een supermoeilijk probleem is een keer meekijken. Maar om nou hier een soort verkapte helpdesk te gaan zitten zijn lijkt me voor het forum minder geschikt omdat het niet past in de geest van het forum en het schrikt ook nog eens mensen af die gewoon niets met computers te maken willen hebben. Lijkt me niet onverstandig om daar ook rekening mee te houden.

Origineel geplaatst door fuse
Ik weet niet hoe jullie erover denken. Maar ik wil best mensen op weg helpen om zichzelf te kunnen redden of als het echt een supermoeilijk probleem is een keer meekijken. Maar om nou hier een soort verkapte helpdesk te gaan zitten zijn lijkt me voor het forum minder geschikt omdat het niet past in de geest van het forum en het schrikt ook nog eens mensen af die gewoon niets met computers te maken willen hebben. Lijkt me niet onverstandig om daar ook rekening mee te houden. [/B]
Ah... jij komt zeker vaak op Gathering of Tweakers? :z

Ik geef je wel gelijk hoor, ik had best ff naar nieuwe drivers mogen kijken, daarom ook de :stupid smiley van mijn post dat het gewoon dom was dat ik daar niet zelf op gekomen was.

Maarja die nieuwe drivers hebben iig het probleem nog groter gemaakt (lees vorige post van mij maar).

Maar ik ben het niet met je eens dat je zoeits niet hier kan posten. Oke ik kom hier nog niet zo lang maar toch waarom is anders dit forum? Beetje kletsen over geluidskaarten? Mjah zelfs die info is wel ERGENS te vinden. En als ik dan een super moeilijk probleem post zal toch niemand de oplossing weten behalve de ontwikkelaars dus kan ik meteen beter naar hun emailen he, maw sluit dan gewoon het hele forum want ALLES is wel ergens te vinden :z

Dat gekraak komt ook vaak doordat de track die erna komt andere sample rate en bitrate heeft enzo. Let daar eens op.

Als dat zo is, komt het eerder door winamp dan door je soundcard.

Nee dat gekraak kwam soms ook gewoon middenin een nummer. Dus niet als die switchte van nummer (ja soms dat ook), en als dat daar aan zou liggen waarom heb ik daar nog nooit last van gehad met mijn SBlive? En hebben anderen die winamp hebben er ook geen last van?

variabele bitrates misschien ?

maar ja....ik heb geen Winamp meer.....had met m'n oude geluidskaart ook vaak gekraak met Winamp,is een Winamp probleem....overigens heeft Winamp veel mogelijkheden en instellingen,ik zou het daar eerst gaan zoeken als ik jouw was...

kep nu gewoon Windows mediaplayer,nergens last van....

ik zou zowiezo wel die nieuwe drivers installeren,scheelt al bij voorbaat een hoop problemen...en als je problemen hebt met die installatie ga je gewoon ff naar http://www.productionforums.com/emu/ voor hulp...

Back