(Track)...tsja, sombere IDM?

funkdecoder

music is math
Geachte Muzikanten!!

Ik was de laatste dagen wat aan het experimenteren en toen kwam deze track eruit. Het is een beetje moody IDM ergens in het gebied waar AFX, Boards of Canada en Squarepusher zich ook wel bevinden. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, aangezien ik zulke muziek zelf luister maar mij nog niet echt voorgenomen had om zoiets te maken (ik was meer met ambient en microhouse/hiphop in de weer :)). Moet ik met dit soort muziek doorgaan? Klinkt het fris, inspirerend en verrassend? Wees wel redelijk en vergelijk me niet met bovenstaande helden ;).

Gegroet!!

Voor streaming audio: http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=431551&T=7008

Mijn mening (neem zoveel korreltjes zout als je maar wil hierbij :) ):
Ik vind het een lekkere track. Sfeervol opgebouwd, met dat tom-achtige geluid, en die super reverb erachter. Wel leek het alsof je tamelijk wat compressie over het geheel hebt gegooid, waardoor de bassdrum de boel nogal 'ducked'. Kan aan de compressie methode naar MP3 liggen, ik vind het best vermoeiend.
Misschien dat je het thema waar je mee opent iets verder uit kan werken, iets duidelijkere break gebruiken, en met een soort nieuw 'hoofdstuk' hierna beginnen. Als je echt het AT en Squarepusher geluid wilt halen, moet je de drums denk ik wat complexer maken, onrustiger zeg maar.
Goed op weg hoor naar mijn smaak, ga hier mee door! :okdan:

Ik weet niet veel van deze muziek.

Vind die pad aan het begin een beetje goedkoop klinken. Beetje te standaart waveform.

Kick kan er wel mee door, alleen heb ik het idee dat er nog zoveel gaten in de track zitten met name op de frequenties. Misschien iets meer spreiden.

Het is niet echt mijn mok met thee dit.

Origineel geplaatst door Frer!k
Mijn mening (neem zoveel korreltjes zout als je maar wil hierbij :) ):
Ik vind het een lekkere track. Sfeervol opgebouwd, met dat tom-achtige geluid, en die super reverb erachter. Wel leek het alsof je tamelijk wat compressie over het geheel hebt gegooid, waardoor de bassdrum de boel nogal 'ducked'. Kan aan de compressie methode naar MP3 liggen, ik vind het best vermoeiend.
Misschien dat je het thema waar je mee opent iets verder uit kan werken, iets duidelijkere break gebruiken, en met een soort nieuw 'hoofdstuk' hierna beginnen. Als je echt het AT en Squarepusher geluid wilt halen, moet je de drums denk ik wat complexer maken, onrustiger zeg maar.
Goed op weg hoor naar mijn smaak, ga hier mee door! :okdan:

Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad veel compressie gebruikt op de beats, wellicht te veel. Zal nog proberen het geheel wat spoeler laten lopen. De beats heb ik bewust vrij 'kaal' gelaten, beetje BoC-achtig. Anders heb ik het gevoel dat ik AFX en Squarepusher kopieër :engel:. Ben nu met een track bezig die qua beats een stuk drukker klinkt :)....ff zien hoe dat uitpakt. Dave-PL, eveneens jij bedankt voor de reactie. De pad aan het begin het ik bewust gekozen om de goedkope, casio-achtige geluid ervan :D.

Vind het meer electronica maar goed muziekstijlen is voor de mensen die de labels nodig hebben.

Ik hou hier wel van. De beats zijn wel wat te hard en strak. Als je meer BoC wilt zul je die wat af moeten zwakken denk ik. Wat meer dingetjes en variatie is misschien ook niet verkeerd.

En doorgaan? Als jij er lol van hebt waarom niet? Je maakt toch muziek voor jezelf?

Origineel geplaatst door fuse
En doorgaan? Als jij er lol van hebt waarom niet? Je maakt toch muziek voor jezelf?

Dank voor je reactie Fuse. Het klopt dat ik muziek voor mijzelf maak en er veel lol in heb, maar ik vroeg mij gewoon af of het kwalitief goed in elkaar steekt :).

ik vind hem wel lekker klinken. heb verschillende keren geluisterd.
als ik toch even mijn mening mag geven dan zou ik nog een extra
melodie erbij doen. ken je het nummer Cedar City van plaid?
daar heb je so van die korte melodietjes met veel reverb op.
ik denk dat het bij je nummer zou passsen om af en toe zo eens
een kort chime achtige melodietje met veel reverb erin te steken.
om extra spanning the geven aan je track.

Origineel geplaatst door isnieZot
ik vind hem wel lekker klinken. heb verschillende keren geluisterd.
als ik toch even mijn mening mag geven dan zou ik nog een extra
melodie erbij doen. ken je het nummer Cedar City van plaid?
daar heb je so van die korte melodietjes met veel reverb op.
ik denk dat het bij je nummer zou passsen om af en toe zo eens
een kort chime achtige melodietje met veel reverb erin te steken.
om extra spanning the geven aan je track.

Thanx Isnie! Zat er ook aan te denken om de plaat gelaagder te maken, zal es ff zien en binnenkort een nieuwe versie posten. Ik heb hier Not For Threes, Trainer, Double Figure en Parts in Posts van Plaid te liggen, maar heb ontdekt dat Cedar City op Spokes staat. Binnenkort maar ff checken die handel. :)

Niet echt mijn ding.
Heb ik wel vaker met dingen die in het duistere grensgebied van sounddesign/effecten zitten en muziek.
Nu nog eens luister vind ik toch wel aardig er zit meer muziek in dan ik dacht.

Ik vind m vrij vet, maar het komt soms toch nog wat simpel over, dat risico loop je gauw bij dit soort muziek, dat bewijst maar weer dat de muziek gewoon moeilijker is dan andere soorten muziek :)

Moet ik met dit soort muziek doorgaan?

JAAA, 1. je moet maken wat je wil 2. het is een prima track :okdan:

Klinkt het fris, inspirerend en verrassend?

Het klinkt op m'n PC speakertjes prima en op m'n monitor speakers ga ik nu testen...

Druid

PS: Op m'n monitor speakers klinkt het ook errug lekker, je track heeft nu een mooi plekje op m'n mp3 speler...

altijd leuk om iets experimenteels te horen ookal is dit naar mijn smaak net iets te mild en niet echt idm (maar dat begrip is ook heel erg breed natuurlijk)

en de invloeden haal ik er niet echt uit die je noemde, maar ik snap dat het richting die artiesten gaat dmv de effecten enzo

ga ermee door is iig mijn antwoord

IDM = Intelligent Dance Music...

Wie heeft in godsnaam deze term by the way verzonnen...:confused:

Over de track...

Ik vind hem een beetje saai en simpel. Het is ook niet een gevoel wat opgewekt wordt waar ik echt iets mee kan, iets van mezelf toevoegen, iets onverklaarbaars...

Soundtechnisch klinkt het in mijn ogen erg digitaal/clean... en persoonlijk houd ik daar niet van. Dan wordt het snel een paar onafhankelijke samples/sounds in plaats van een organisch geheel...

Dus als je het genre zijn naam eer wil toedoen, dan vind ik persoonlijk dat je meer in 'de wetenschap van geluid' moet duiken... Meer gevoel erin stoppen... Geluiden, wendingen die je in eerste instantie niet snapt... Geluiden, stukken waar je niet kan achterhalen hoe het qua sounddesign is gemaakt, maar die wel de juiste feeling geven...

Dan klinkt het automatisch vaak verfrissend, fris én inspirerend...

Mijn mening dus. :)

Back