Oude site was toch prima?

Ach joh, je wordt toch schijtziek van dat verongelijkte gejank ... De vrijwilligers doen hun stinkende best om het forum een beetje bij de tijd te halen en de problemen (mede veroorzaakt door eindeloos blijven hangen op antieke versies) op te lossen en hebben daarbij ook nog eens aangegeven dat feedback wordt meegenomen om het forum verder te verbeteren en dan vindt een enkeling het tóch nog nodig om te gaan lopen blèren als een peuter die geen lolly mag. Daar mag best wel even tegenin gegaan worden.

Ik wil even reageren op het bericht van bazzie.
Ten eerste vind ik het jammer dat deze het hier voor gezien houdt.
En ik vind dat we zijn kritiek op de nieuwe site serieus moeten nemen. Mijn mening is ook dat er (nog) van alles aan mankeert. Maar tegelijk vind ik ook dat we het wat meer tijd moeten geven om het naar wens te krijgen. Dus ik hoop dat bazzie zich nog bedenkt.

En natuurlijk is een nieuwe site ook een kwestie van wennen, maar dat is denk ik niet de reden dat er kritiek is.
Dat er achter de schermen hard gewerkt wordt aan oplossingen van problemen twijfelt denk ik niemand over.

En tegenover wat (nog) niet goed is zie ik ook verbeteringen. Dus we moeten het allemaal nog even de tijd geven. Het is alleen de vraag of iedereen daar het geduld voor heeft.

PS 1:
De tabs "Voorpagina", "Nieuwe berichten" en "Berichten van vandaag" worden overigens door mij niet gelezen. Ik klik uitsluitend "Forum" aan...

PS 2:
De :doei: reactie van NAP vind ik niet gepast. :o:

Ach joh, je wordt toch schijtziek van dat verongelijkte gejank ... De vrijwilligers doen hun stinkende best om het forum een beetje bij de tijd te halen en de problemen (mede veroorzaakt door eindeloos blijven hangen op antieke versies) op te lossen en hebben daarbij ook nog eens aangegeven dat feedback wordt meegenomen om het forum verder te verbeteren en dan vindt een enkeling het tóch nog nodig om te gaan lopen blèren als een peuter die geen lolly mag. Daar mag best wel even tegenin gegaan worden.

Ik snap je best, ik ben ook geen ster in perfect rationele berichten :) maar dit leest toch vrij slecht hoor. Het is ook wel vrij Nederlands om "lik op stuk" antwoorden te geven. Daar heb ik met niet Nederlanders nog wel is leuke discussies over. Het blijkt dat "we" als Nederlanders vaak heel onbeschoft overkomen met de manier van reageren.

Ik vind post #22 een sfeer verpestend bericht (waarmee je leden wegjaagt). Jammer...

En ik vind dat we zijn kritiek op de nieuwe site serieus moeten nemen.

Met alle respect Katie, maar wat bedoel je precies met "we"?
Ik kan me voorstellen dat jij vindt dat het moderator team zijn inhoud serieus moet nemen, maar of dat ook gebeurt is niet aan jou, maar aan de moderators.
Ik ben persoonlijk niet bereid de inhoud uitgebreid te bekijken en tot me te nemen als ik op een dergelijke toon word aangesproken.

Je kunt nooit iedereen tevreden houden en ik vind wel dat je iedereen zijn mening mag respecteren, ongeacht of die nu positief of negatief is.

Bovenstaande reactie vind ik _ver_ beneden peil en niet iets wat ik vaker hoop terug te zien (als moderator had je daar ook al een handje van). Als je mensen zich gehoord wilt voelen is dit niet de manier.

Ontopic:

Ik vind sommige zaken moeilijker te vinden, maar ik maak dan ook geen uitbundig gebruik van het forum. Ik lees vaker dan dat ik iets post, maar de vernieuwing is voor mij gewoon weer een kwestie van wennen. Over een jaar weet ik niet beter.

Ik vind de upgrade een verfrissing. Het ziet er tenminste weer een beetje bij de tijd uit en ik ben er wel blij mee.

JurgeN

Goed gezegd hoor von nap :). We zijn allemaal tenslotte autisten dus we moeten wat langer wennen aan veranderingen. En dat gezeur van tegenwoordig dat alles meteen goed moet zijn blah blah. Ik ben wel blij met de verandering nu. Maar eerst liep ik ook te zeiken ( tegen mezelf en niet schaamteloos op een forum). <3 synthforum

Met alle respect Katie, maar wat bedoel je precies met "we"?
Ik kan me voorstellen dat jij vindt dat het moderator team zijn inhoud serieus moet nemen, maar of dat ook gebeurt is niet aan jou, maar aan de moderators.
Ik ben persoonlijk niet bereid de inhoud uitgebreid te bekijken en tot me te nemen als ik op een dergelijke toon word aangesproken.
Heel simpel, ieders mening telt. Dus ook die van bazzie.
Op inhoud - m.b.t. de upgrade van de site - vind ik dat bazzie een punt heeft en natuurlijk vind ik dan dat dit serieus genomen moet worden. Maar of het moderator team er wel of niet iets mee doet is natuurlijk niet aan mij.

Het is natuurlijk niet leuk als er kritiek is terwijl er al zoveel tijd en moeite gestoken is in de upgrade van de site. Maar als kritiek niet gewaardeerd word, dan kunnen we natuurlijk net zo goed het Feedback forum sluiten.
Mijn ervaring met dit forum is (HELAAS) - zeker na een incident in een andere thread deze week - dat je bij kritiek gelijk de wind van voren krijgt. Daar kan ik op zich wel tegen, maar leuk vind ik het niet. Het kan mogelijk voor mij toch dé reden zijn om net zoals bazzle het forum gedag te zeggen of anderzijds nauwelijks iets meer te posten. En dat is jammer, want verder heb ik het wel naar mijn zin hier.

Respect is wat mij betreft het sleutelwoord.

PS:
En relschoppers heb je op elke forum... (waarvan ik weet dat aanpakken niet altijd zo simpel is).

Het is niet zozeer de mening van bazzie, maar meer hoe het gebracht wordt.
Van zo'n toon gaat ook bij mij gelijk de hakken in het zand.
En als een [ begin] post al niet van respect getuigt , dan vraag je imho ook niet om een respectvol tegenwoord

Heel simpel, ieders mening telt. Dus ook die van bazzie.
Op inhoud - m.b.t. de upgrade van de site - vind ik dat bazzie een punt heeft en natuurlijk vind ik dan dat dit serieus genomen moet worden. Maar of het moderator team er wel of niet iets mee doet is natuurlijk niet aan mij.

Het is natuurlijk niet leuk als er kritiek is terwijl er al zoveel tijd en moeite gestoken is in de upgrade van de site. Maar als kritiek niet gewaardeerd word, dan kunnen we natuurlijk net zo goed het Feedback forum sluiten.
Mijn ervaring met dit forum is (HELAAS) - zeker na een incident in een andere thread deze week - dat je bij kritiek gelijk de wind van voren krijgt. Daar kan ik op zich wel tegen, maar leuk vind ik het niet. Het kan mogelijk voor mij toch dé reden zijn om net zoals bazzle het forum gedag te zeggen of anderzijds nauwelijks iets meer te posten. En dat is jammer, want verder heb ik het wel naar mijn zin hier.

Respect is wat mij betreft het sleutelwoord.

PS:
En relschoppers heb je op elke forum... (waarvan ik weet dat aanpakken niet altijd zo simpel is).

Ik zei dat ik de manier van communiceren mijn bereidwilligheid de inhoud van het bericht te bekijken in de kiem smoorde.
Niet de inhoud zelf.

Ik vind het dan ook niet tof dat je in alinea twee de boel naar je hand probeert te zetten door begripvol te insinueren dat ík kritiek niet zou waarderen.
En dat je hier vervolgens doorpakt door (wederom) te insinueren dat er op het gehele forum een tendens heerst waarin men de wind van voren krijgt als men kritiek uit vind ik ronduit ongepast.

Nogmaals: de toon waarop deed voor mij de deur dicht.
Je eindigt zelf met: Respect is wat mij betreft het sleutelwoord.
Dus je zou moeten begrijpen wat bedoel.

Ik zei dat ik de manier van communiceren mijn bereidwilligheid de inhoud van het bericht te bekijken in de kiem smoorde. Niet de inhoud zelf.
Ik had begrepen dat je mijn manier van communiceren bedoelde. En daarvan vind ik niet dat die verkeerd was.
Maar als je het over die van bazzie hebt geef ik je gelijk. Dat kan / moet anders.
Ik vind dit echter nog geen reden om dan niet naar de inhoud van het bericht te kijken, hoewel ik je tegenzin daarin kan voorstellen.
Maar spreek iemand er dan op aan dat je de manier van communiceren niet prettig vindt.
Dit berustte dus op een misverstand.

Ik vind het dan ook niet tof dat je in alinea twee de boel naar je hand probeert te zetten door begripvol te insinueren dat ík kritiek niet zou waarderen.
Dat staat er niet in mijn optiek, en dat heb ik dus ook niet als zodanig bedoelt.
Misinterpretatie dus...

En dat je hier vervolgens doorpakt door (wederom) te insinueren dat er op het gehele forum een tendens heerst waarin men de wind van voren krijgt als men kritiek uit vind ik ronduit ongepast.
Dat mag je ongepast vinden, maar dat is wel mijn mening (die je zou moeten respecteren als we het over respect hebben).
En dat is dus ook precies wat ik bedoelt heb.
Accepteren van kritiek is niet altijd makkelijk, omdat niemand dat leuk vindt.

Nogmaals: de toon waarop deed voor mij de deur dicht.
Dat begrijp ik nu, maar zoals hiervoor al gezegd zou dit voor mij geen reden zijn om de deur dan ook gelijk dicht te doen.

De oude site was net een minimoog van het eerste uur, je kon er op wachten dat die het niet meer deed

Nou, mijn minimoog doet het anders nog hartstikke prima en heeft alleen iets onderhoud nodig. Analogie is nu even stuk Hill. :D

De site wordt vanzelf wel beter, ik heb geen haast (ok, ik post veel minder dan vroeger, dus minder "bij te houden").

Ik wil even reageren op het bericht van bazzie.
Ten eerste vind ik het jammer dat deze het hier voor gezien houdt.
En ik vind dat we zijn kritiek op de nieuwe site serieus moeten nemen. Mijn mening is ook dat er (nog) van alles aan mankeert.

Da's het grappige nou juist: er mankeert helemaal niks aan* . Er zijn alleen een aantal dingen veranderd.

Als je verhuist naar een nieuwbouwwoning en je kunt de lichtknop niet vinden als je 's nachts uit bed stommelt mankeert er ook niks aan het huis; er is een mismatch tussen je verwachtingen en de werkelijkheid. Er mankeert pas wat aan als je dak blijkt te lekken of het balkon spontaan een verdieping lager wil liggen.

*ik heb tot nu toe 1 ding gevonden; AJAX-requests die geforceerd synchroon worden gemaakt wat er voor zorgt dat je zo'n leuk ronddraaiend icoontje ipv je muispijl krijgt als je de voorpagina laadt

Er is nu een upgrade van de site gedaan, maar wanneer was de vorige (update / upgrade)?

Back