Origineel geplaatst door JD Music
Dank voor de info Guys...
Ik wil ook zeker zijn dat het een console betreft die kan worden gebruikt in een studio! Ik las op de site van Crest: "Crest Audio HP-Eight enters the market filling the increasing needs of the professional install and portable markets."
Dus vermoet ik dat de console ook studiogewijs kan worden gebruikt.
Greetz!
JD
JD @ www.JDMusic.info
De HP-series van Crest zijn echt typische livetafels die voor crest-normen in de low-budget range vallen.
Hij "voelt" bij gebruik ook zo aan helaas, maar ook crest moet in dit marktsegment proberen
mee te komen.
Voordeel van deze wat lichtere constructie is het lagere gewicht natuurlijk (je hoeft minder kilo's on the road mee te slepen) en hij is compacter dan menig crest voorganger.
De crest GX en GTX b.v. kom je veel tegen in het liveciruit en is een tafel met prima preamps, een heel fijne EQ (effe draaien en je sound staat) en is zeer overzichtelijk.
de HP ligt wel in dezelfde lijn en klinkt zonder enige twijfel stukken beter dan welke mackie dan ook..
Heb m'n twijfels wel, of ie intern wel opgebouwd is met losse kanaalprinten, volgens mijn visuele ervaring ligt er per blokken van 4 kanalen of 8 een totaalprint onder met smd techniek..., maar wellicht is er iemand op dit forum die dat wel weet, ik heb em alleen maar van boven mogen bedienen...
--
Nadelen ?: kan alleen maar puur voor live spreken natuurlijk in de betrekkelijk korte draaitijd:
* er zitten maar 4 mute groepen op ?, das nie veel voor een flinke theaterproductie...
* Ding heeft een mono uit gemaakt vanaf de master, mooier is een left-centre-richt systeem die je kunt kiezen, ik heb et nie kunnen ontdekken of dit er wel op zit.
* Matrix (2x) is minimaal voor dit soort tafels.
* input metering ?, ik heb zelf het liefst een led-bar op elke ingang....
* Group en auxsends zijn alleen jack, geen xlr symetrisch
* knoppies zitten wat dicht op elkaar
* geen aparte line-inputs op de kanalen
* levensduur ?, sterkte chassis ??, geen idee hoe ze er over 5 jaar uit zien in een case....
Voordelen:
* fijne klank, zeer neutraal
* toppie EQ
* 10 auxjes is heel netjes.
* interne voeding met spare mogelijkheid (scheelt mooi ruimte in je foh rack)
* 5 stereo inputs met faders etc, heerlijk voor je effect returns, blijven je kanalen vrij voor de rest.
--
Kortom:
als ik mocht kiezen tussen jou 3 opties zou ik zeker deze crest gaan voelen, beluisteren en
er "diepgaand" met mensen over gaan praten die em veel gebruiken (zoek ze in het live / theater circuit)
Heb zelf slechte ervaringen gehad met de stevigheid en betrouwbaarheid van de Ghost (die is
dus beroerd) maar de klank van een Ghost kan mij wel weer boeien, en tevens de vele mogelijkheden van dit type.
En de ghost is natuurlijk een studio tafel, niet bedoelt om em mee te slepen.
Voor mijn werk (live) wint altijd de betrouwbaarheid & functioneel zijn het van klank e.d.
greetings,
Peet