Crest mixer

JD Music

Nieuwkomer
Hallo

Ik ben een nieuwe studio aan het bouwen en zal (na afwerking) een nieuw mengpaneel te kopen. Heeft iemand reeds ervaring met de Crest HP-EIGHT? Het gaat om een nieuw ontworpen mengpaneel. Het toestel is nog niet lang op de markten is wel relatief goedkoop. Klinkt die wel professioneel genoeg dan?

Eigenlijk zit ik met een trilemma: Crest (HP-EIGHT), Soundcraft (GHOST) of de Mackie (32.8 bus).

Ik heb minstens 56 inputs nodig. Alle drie de modellen hebben dit voor handen. De Mackie en de Soundcraft via een 24 kanaals expander en de Crest is te verkrijgen in een 56 kanaals versie. Dit even ter info!

Alle ernstige commentaar is welkom! :okdan:

Thx!
Jan 8)
JD MUsic
JD @ www.JDMusic.info

klein plaatje dan van de crest tafel, omdat the Q zich stoort aan hogere resolutie plaatjes. klik op het plaatje voor meer info van de fabrikant!

Laatst gewijzigd:
gaaf hoor Roel... verder nog iets toe te voegen behalve een oversized plaatje?:stupid:
*ploink*

Crest ken ik vooral uit de PA wereld als een robuuste mixer met een goed geluid, de HP is ook een PA tafel en daarom niet echt voor studio bedoeld.

De Mackie en Ghost zijn daarintegen wél 2 studio consoles maar wel met een eigen geluid, het enige wat je daarin kan helpen te beslissen is een keer een demo te doen.

edit: check ff de info van een vorige thread :hier Bijna dezelfde vraag, zei het dat er een Tascam in betrokken was.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door The Q gaaf hoor Roel... verder nog iets toe te voegen behalve een oversized plaatje?:stupid:
*ploink*
:confused: gelukkig weet ook iédereen wat er wordt bedoeld als er over crest wordt gesproken, vooral omdat het een vrij nieuwe tafel is... duz, misschien is een beetje info wel nuttig, tog?

Origineel geplaatst door The Q Crest ken ik vooral uit de PA wereld als een robuuste mixer met een goed geluid, de HP is ook een PA tafel en daarom niet echt voor studio bedoeld.
kijk, da's interessant om te weten!

Waar het mij een om gaat is dat je wel vaker alleen maar een veel te groot plaatje post wat ook nog eens de hele lay out uit z'n verband trekt, zonder verder iets toe te voegen op de inhoud van de thread.

Je geeft zelf al aan geen hout van Crest Audio te kennen, IMHO heeft de topic starter dan ook niets aan je posting, een plaatje kan ie zelf wel vinden (als ie dat al niet heeft).

gebruik a.u.b. de knop: "PB" of "Meld dit bericht aan een moderator" bij irritaties over mijn forumgedrag!

Hier staat een relatief korte review van de Crest tafel, misschien dat het wat bijdraagt...

q niet zo zeiken .. 1 keer over plaatje beginnen is genoeg
heb wel eens met een crest gewerkt .. voor live dus
erg oke .. mooie pre amps en oke eq !

routing is volgens mij wel oke voor de studio dacht ik ..

Dank voor de info Guys...

Ik wil ook zeker zijn dat het een console betreft die kan worden gebruikt in een studio! Ik las op de site van Crest: "Crest Audio HP-Eight enters the market filling the increasing needs of the professional install and portable markets."
Dus vermoet ik dat de console ook studiogewijs kan worden gebruikt.

Greetz!
JD
JD @ www.JDMusic.info

Installation betekend in die markt dat je aan vaste opstellingen moet denken, zoals theater en clubs.

Het feit dat ie al een dubble matrix heeft zegt eigenlijk al dat ie voor het podium bedoeld is als FOH.

Origineel geplaatst door JD Music
Dank voor de info Guys...

Ik wil ook zeker zijn dat het een console betreft die kan worden gebruikt in een studio! Ik las op de site van Crest: "Crest Audio HP-Eight enters the market filling the increasing needs of the professional install and portable markets."
Dus vermoet ik dat de console ook studiogewijs kan worden gebruikt.

Greetz!
JD
JD @ www.JDMusic.info

De HP-series van Crest zijn echt typische livetafels die voor crest-normen in de low-budget range vallen.
Hij "voelt" bij gebruik ook zo aan helaas, maar ook crest moet in dit marktsegment proberen
mee te komen.
Voordeel van deze wat lichtere constructie is het lagere gewicht natuurlijk (je hoeft minder kilo's on the road mee te slepen) en hij is compacter dan menig crest voorganger.
De crest GX en GTX b.v. kom je veel tegen in het liveciruit en is een tafel met prima preamps, een heel fijne EQ (effe draaien en je sound staat) en is zeer overzichtelijk.
de HP ligt wel in dezelfde lijn en klinkt zonder enige twijfel stukken beter dan welke mackie dan ook.. *D
Heb m'n twijfels wel, of ie intern wel opgebouwd is met losse kanaalprinten, volgens mijn visuele ervaring ligt er per blokken van 4 kanalen of 8 een totaalprint onder met smd techniek..., maar wellicht is er iemand op dit forum die dat wel weet, ik heb em alleen maar van boven mogen bedienen... 8~
--
Nadelen ?: kan alleen maar puur voor live spreken natuurlijk in de betrekkelijk korte draaitijd:
* er zitten maar 4 mute groepen op ?, das nie veel voor een flinke theaterproductie...
* Ding heeft een mono uit gemaakt vanaf de master, mooier is een left-centre-richt systeem die je kunt kiezen, ik heb et nie kunnen ontdekken of dit er wel op zit.
* Matrix (2x) is minimaal voor dit soort tafels.
* input metering ?, ik heb zelf het liefst een led-bar op elke ingang....
* Group en auxsends zijn alleen jack, geen xlr symetrisch
* knoppies zitten wat dicht op elkaar
* geen aparte line-inputs op de kanalen
* levensduur ?, sterkte chassis ??, geen idee hoe ze er over 5 jaar uit zien in een case....
Voordelen:
* fijne klank, zeer neutraal
* toppie EQ
* 10 auxjes is heel netjes.
* interne voeding met spare mogelijkheid (scheelt mooi ruimte in je foh rack)
* 5 stereo inputs met faders etc, heerlijk voor je effect returns, blijven je kanalen vrij voor de rest.
--
Kortom:
als ik mocht kiezen tussen jou 3 opties zou ik zeker deze crest gaan voelen, beluisteren en
er "diepgaand" met mensen over gaan praten die em veel gebruiken (zoek ze in het live / theater circuit)
Heb zelf slechte ervaringen gehad met de stevigheid en betrouwbaarheid van de Ghost (die is
dus beroerd) maar de klank van een Ghost kan mij wel weer boeien, en tevens de vele mogelijkheden van dit type.
En de ghost is natuurlijk een studio tafel, niet bedoelt om em mee te slepen.
Voor mijn werk (live) wint altijd de betrouwbaarheid & functioneel zijn het van klank e.d.

greetings,
Peet

Origineel geplaatst door Peter
...
Heb zelf slechte ervaringen gehad met de stevigheid en betrouwbaarheid van de Ghost (die is
dus beroerd) maar de klank van een Ghost kan mij wel weer boeien, en tevens de vele mogelijkheden van dit type.
Voor mijn werk (live) wint altijd de betrouwbaarheid & functioneel zijn het van klank e.d.

Lees z'n 1e posting nog eens, hij gaat niet touren met een band maar wil een studio inrichten..

Je geeft zelf aan dat touren niet het doel is qua gebruik maar schildert intussen de tafel wel af als beroerd. Die verhalen rond zgn "onbetrouwbaarheid" van de Ghost komen idd door de geluidsverhuurdertjes die geen centen hebben om een fatsoenlijke MH3 of soortelijke tafel aan te schaffen voor tourwerk. Timmeren er een stuk hout omheen, gaan warm/koud rammelen wagentje in/uit biertent jeugdhonk in/uit en vervolgens gaan die klagen over betrouwbaarheid terwijl die bak nooit bedoeld is om mee te smijten. Nou vraag ik je; je rijd met een wegracer toch ook geen motorcross :confused:

Wat betreft betrouwbaarheid en stevigheid heb ik nooit problemen met een Ghost gehad, nog 2 gebruikers hier op het forum hebben dezelfde ervaring.
Een Ghost in de studio met eventueel een patchpanel als je veel prikt is een vaste waarde die het je niet snel op zal geven. punt.

Q wordt moe van steeds zgn experts die de Ghost bashen als krakkemikkige tafel

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door The Q
Lees z'n 1e posting nog eens, hij gaat niet touren met een band maar wil een studio inrichten..

Je geeft zelf aan dat touren niet het doel is qua gebruik maar schildert intussen de tafel wel af als beroerd. Die verhalen rond zgn "onbetrouwbaarheid" van de Ghost komen idd door de geluidsverhuurdertjes die geen centen hebben om een fatsoenlijke MH3 of soortelijke tafel aan te schaffen voor tourwerk. Timmeren er een stuk hout omheen, gaan warm/koud rammelen wagentje in/uit biertent jeugdhonk in/uit en vervolgens gaan die klagen over betrouwbaarheid terwijl die bak nooit bedoeld is om mee te smijten.
Q wordt moe van steeds zgn experts die de Ghost bashen als krakkemikkige tafel

Lees mijn posting nog es:

-- citaat ---
----------------

Zegt inderdaad een expert :koffie: die genoeg uit elkaar vallende & weigerende tafels heeft gezien, de afgelopen 20 jaar, on the road...., en tja, jammer dan, daar hoort de ghost ook bij helaas.
Heeft weinig met de centerij te maken, de "gewone & kleine" verhuur bedrijven of bands hebben vaak een tafel draaien in dezelfde of lagere prijsklasse dan de ghost, en die draaien wel storingsvrij, jaar in jaar uit.
En...: de mackie SR32-40/8 heeft hetzelde euvel: o.a. veel problemen met flatcables..
-- Mackie's large format mixers were discountinued for a reason. Those boards had many problems. -- ;)

greetings,
Peet

Nog 1 keer off topic dan:
Je spreekt jezelf weer tegen Peet
- citaat ---
----------------

Zegt inderdaad een expert die genoeg uit elkaar vallende & weigerende tafels heeft gezien, de afgelopen 20 jaar, on the road...., en tja, jammer dan, daar hoort de ghost ook bij helaas.

Blijkbaar ben je dan niet expert genoeg om het onderscheid in PA en studio consoles te nuanceren.

en nu sta je een Mackie SR met een Ghost te vergelijken wéér een PA tafel met een studio console
En...: de mackie SR32-40/8 heeft hetzelde euvel: o.a. veel problemen met flatcables..
-- Mackie's large format mixers were discountinued for a reason. Those boards had many problems. --

Dat die Mackie brak was omdat ie niet deed waar ie voor gebouwd was mag je van mij gerust zeggen maar over de Ghost sla je de plank finaal mis.

Nog 1 keer off topic dan:
en nu sta je een Mackie SR met een Ghost te vergelijken wéér een PA tafel met een studio console

o.k. heb je gelijk in, nou goed deze dan van mackie: Digital8..., staan er meer van in de hoek als dat ze stabiel draaien.......
Maar blijf het toch vreemd vinden: een studiotafel mag niet zo degelijk zijn
als een livetafel ?, of een livetafel niet zo degelijk als een studiotafel ? ( :confused: :confused:

Dat die Mackie brak was omdat ie niet deed waar ie voor gebouwd was mag je van mij gerust zeggen maar over de Ghost sla je de plank finaal mis.

Kom anders in het door je genoemde draadje https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=24717&highlight=mackie+ghost
wel regelmatig dezelfde klachten tegen over de ghost....:eureka:

Maar goed, ga proberen on-topic te blijven...

greetings,
Peet

Opnieuw bedankt voor de schitterende uiteenzetting. Ik weet nu meer dan voorheen.
Oh BTW, ik heb mij kostelijk vermaakt bij het lezen van jullie replies... :)

JD

JD @ www.JDMusic.info

:doei:

idd, ik laat me nogal snel opnaaien :frons:

Maar blij dat u wat wijzer bent 8)

Back