Stemra

joep

Beechcraft
Wie weet hoeveel eurocent er naar de Stemra gaat per verkochte verzamelcd. ( dus per cd, niet per liedje)
Is dit een vast percentage of zit er een maximum en minimum aan...??

Dat hangt af van waar de mechanische rechten worden betaald door de platenmaatschappij.
Een aantal platenmijen rekenen bijv. af in engeland (mcps) waar het een stuk goedkoper is.

Je bedoeld dat er ook Nederlandse maatschappijen in de UK afrekenen?

Ik denk dat de gene die deze cd heeft samengesteld meer weet over de verdeelsleutel
die Stemra hanteert.

Origineel geplaatst door joep
Je bedoeld dat er ook Nederlandse maatschappijen in de UK afrekenen?

ja dat gebeurd.
Ik geloof dat universal een paar jaar geleden dat besloot te doen en vandaar dat het lidmaatschap van stemra gelijk de hoogte in ging.

Maar weet je ook (globaal) tussen welk minimum en maximum de boel zich afspeelt?

aangezien iedereen aan de bumastemra vast zit (of een buitenlandse variant) lijkt me dat dit 1/3 deel is...

PPD is ongeveer 3 euri dacht ik..

Volgens mij is het zo dat het ook afhangt van de verkoopprijs van de cd en hanteert Stemra een minimum en maximum wat er per cd aan Stemra betaald moet worden...
Hans; 1/3 lijkt mij wel erg veel...?

Origineel geplaatst door hansbakker
aangezien iedereen aan de bumastemra vast zit (of een buitenlandse variant) lijkt me dat dit 1/3 deel is...

PPD is ongeveer 3 euri dacht ik..

uhmm...PPD = Published Price to Dealer

Ofwel, dat kan nogal fluctueren per platenmaatschappij / per release / per medium

klopt,
en voor veel commercieele verzamelaars ligt die volgens mij rond de 3 euri..

Back