label eigenaren lees dit!!!!

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Stel dat je morgen de nieuwste films illegaal kan downloaden nog voor ze goed en wel in de bioscoop te zien zijn,

Films worden via internet al gedownload voordat ze hier uitgebracht zijn.
En er zullen ook genoeg mensen die zijn die gewoon wachten totdat een film uitgebracht wordt op DVD en hem alsnog downloaden via internet.
Illegale films downlaoden is niet goed te praten maar, series downloaden zoals bijvoorbeeld Blackadder, bottom etc die op de BBC nederland en Belgie zijn geweest heb ik minder problemen mee. Ik had ze ook kunnen op nemen. Toen niet gedaan en nu alsnog een aflevering gedownload. Ik heb toch voor die TV al betaald via mijn kabel en belastingen?
Probleem is en blijft dat muziek maatschappijen te laat op internet zijn ingesprongen.
Daarnaast is internet een geweldig medium.
Bands en acts die door de maatschappijen werden afgewezen krijgen nu door internet ook meer een kans dan vroeger denk ik.
De grootste pijn is denk ik dat de muziek maatschapijen meer en meer hun macht kwijt raken om te kunnen bepalen wat uitgebracht wordt.(nu de radio DJ 's nog)
Downloads van (legale) nummers zouden ook meegenomen moeten worden.
Wat een veel beter beeld geeft. Zo'n top 40 zou er heel anders uitzien, ik heb daar eens iets over gelezen.
Er zouden zelfs nogal wat oude populaire nummers in staan.

Waarom straffen ze eigenlijk niet die hele bende prutsers van dj,s die hunzelf als muziekant zien.
Samples pikken en dan kopieren en plakken en de resultaten zijn lachwekkend schandalig gewoon.
Zij zijn de oorzaak van de slechte platenverkoop KENNIS KWALITEIT kennen ze niet en dan maar klagen dat ze "hun"
muziek illegaal downloaden HAHAHA. Je moet maar durven van pretentie gesproken.
Hoe zou het eigenlijk komen dat je bvb goede jazzmuziekanten zo weinig hoort klagen?????

die mensen die zeuren dat cd's te duur zijn komen waarschijnlijk nooit in een winkel....want voor 7,50 tot 10 euro kun je hele goede cd's scoren bij bijv. FRS of Mediamarkt....alleen voor net uitgekomen en heel populaire cd's betaal je 17,50.....maar voor dat geld heb je wel :
-betere geluidskwaliteit (iedereen hier wil zn eigen muziek toch ook zo goed mogelijk laten klinken?)
-langere houdbaarheid
-leuk hoesje dr bij

:verkoght:

Origineel geplaatst door BVDS
Waarom straffen ze eigenlijk niet die hele bende prutsers van dj,s die hunzelf als muziekant zien.
Samples pikken en dan kopieren en plakken en de resultaten zijn lachwekkend schandalig gewoon.
Zij zijn de oorzaak van de slechte platenverkoop KENNIS KWALITEIT kennen ze niet en dan maar klagen dat ze "hun"
muziek illegaal downloaden HAHAHA. Je moet maar durven van pretentie gesproken.
Hoe zou het eigenlijk komen dat je bvb goede jazzmuziekanten zo weinig hoort klagen?????

beste meneer,

in alle muziek wordt 'geleend' van andere muziek.....of dat nou house of jazz is,of r&b of klassiek....

Ik kan het alleen maar toejuichen dat mijn muziek verspreid word via internet! Maar ik breng dan ook (nog) geen muziek op CD's uit, enkel op vinyl...

Ja ik eigenlijk ook, nou heb ik sowieso een beetje communistische trekjes, en vind ik dat al dat download gedoe moet kunnen. Omdat platenmaatschappijen zo ongeloofelijk kapitalistisch handelen, en de CDs veel te duur maken vind ik dat artiesten zich maar meer moeten richten op het neerzetten van een fatsoenlijke liveset, en daar het gros van hun inkomsten vandaan zouden moeten halen.

Origineel geplaatst door UndErdOg
Ja ik eigenlijk ook, nou heb ik sowieso een beetje communistische trekjes, en vind ik dat al dat download gedoe moet kunnen. Omdat platenmaatschappijen zo ongeloofelijk kapitalistisch handelen, en de CDs veel te duur maken vind ik dat artiesten zich maar meer moeten richten op het neerzetten van een fatsoenlijke liveset, en daar het gros van hun inkomsten vandaan zouden moeten halen.

Ik vind dat ik als luisteraar betaald moet worden omdat ik lastig gevallen wordt door DJ's uitgezochte muziek waar ik niet om gevraagd heb op een radio zender die door mijn belastingcenten onderhouden wordt.:D

hehehehe die skel .. en nog die onderzoeken geloven ook nog !
laat staan waar hij het voor opneemt .. de platenmaatschappijen en studios !

Als je het over intellectueel eigendom hebt kan je heeeeel ver gaan ...
En als je de lijn goed wil trekken mag dat wat mij betreft mag dat nog een stuk verder ..
wat nou samplen ? afblijven ! wat nou naspelen ? oh ga ik nu te ver ? ;)

MAAR ik ga echt niet betalen omdat studios het moeilijk hebben .. dat kan aan zo veel liggen
Leer eerst eens een ECHT wetenschappelijk onderzoek te doen waar je dat causaal verband legt en meteen alle redenen wrm ie niet causaal is stuk voor stuk ontkracht ..

dan heb je iets waar je op kan bouwen .. maar dat zijn de meeste onderzoeken echt niet !
Platenmaatschappijen heb ik iig niks mee .. enige wat ze kunnen krijgen is een distributie deal
independents met hart voor de muziek gaan altijd voor !

oprotten met platenmaatschappijen die voor de grootst gemeende deler gaan !
Enige waar ik platenmaatschappijen dankbaar voor ben zijn de reissues !
gisteren 110 euro uitgegeven aan cd's van 10 euro stuk ... bijna alleen maar classics !

The meters, war, kubus, brass construction, maxwell, d'angelo

1 euro per track vind ik meer dan genoeg !

zo werkt het ook tegenwoordig .. artiesten moeten echt werken voor hun geld en dat is maar goed ook .. prince heeft vorig jaar bijv. het meeste verdient met optredens ... 90 miljoen dacht ik .. en is daarmee ook de grootste verdienende artiest ... met zijn concerten dan ..

En prince was al 1 van de eerste die als grote ster opzoek is geweest naar andere vormen van distributie ..
crystal ball was in eerste instantie alleen via het net te krijgen ...

Origineel geplaatst door trash
Das erg bekrompen.
Nooit van voorschoten,op credit kopen gehoord?

ja en ? dan ben je toch dom ? ik hoef toch niet voor iemands domheid te betalen ?
maar neem maar van mij aan dat veeeeeeel artiesten het geld al hadden toen ze het uitgaven !
En dan voorschotten ook gewoon inkomsten !

Origineel geplaatst door MadR
ja en ? dan ben je toch dom ? ik hoef toch niet voor iemands domheid te betalen ?
maar neem maar van mij aan dat veeeeeeel artiesten het geld al hadden toen ze het uitgaven !
En dan voorschotten ook gewoon inkomsten !

Dat zegt helemaal niets over het daadwerkelijk verkochte medium.

.. artiesten moeten echt werken voor hun geld en dat is maar goed ook ..

Ja, mee eens!
Je hoort inderdaad mensen op MTV of elders wel eens klagen, dat ze het als artiest zo druk hebben...
Ze moeten niet zeiken, ze mogen tenminste doen wat ze leuk vinden.
Maar je moet natuurlijk denken aan de muzikant die nog niet is doorgebroken... Als er een klimaat ontstaat waarbij niet platenverkoop, maar concertkaartenverkoop je inkomsten bepaalt, dan zullen we denk ik ook minder last hebben van kwalitatief mindere muziek....
Wel moeten we dan meer gaan dokken voor live optredens denk ik, want je moet oppassen dat het op deze manier voor de kleintjes onmogelijk wordt gemaakt muzikant te zijn.

Das erg bekrompen.
Nooit van voorschoten,op credit kopen gehoord?

mijn neefje van 13 weet nix van voorschotten..die ziet alleen maar een 3e rangs rapper met 1225 dozen 1 keer gedragen sportschoenen, 3 hummers en een mega-zwembad....en hoort vervolgens ergens op TV dat je niet mag downloaden omdat het zo slecht met de muziekindustrie gaat...en lacht zich vervolgens rot en start zn P2P programma weer eens op

Dat zegt helemaal niets over het daadwerkelijk verkochte medium.

je bedoeld dat het iets zegt over de vrijgevigheid van de bank ?
Je krijgt bijv. in nederland geen hypotheek als zelfstandige .. tenzij je 3 jaar winst hebt gedraait

Je moet kunnen aantonen dat je inkomen hebt ... als je dat niet hebt krijg je niks ..
credit om een TV te kopen krijg je dan ook niet ... zeker in deze tijden !

Maar puur gezien heb je gelijk ... echter we mogen wel aannemen dat ze het OOK verdient hebben n.a.v. platenverkopen ... die kasten van huizen hangen namelijk voor 90% VOL met gouden en platinum platen ..

Maar over die 10 % heb je gelijk !

;)

Origineel geplaatst door olafmol
mijn neefje van 13 weet nix van voorschotten..die ziet alleen maar een 3e rangs rapper met 1225 dozen 1 keer gedragen sportschoenen, 3 hummers en een mega-zwembad....en hoort vervolgens ergens op TV dat je niet mag downloaden omdat het zo slecht met de muziekindustrie gaat...en lacht zich vervolgens rot en start zn P2P programma weer eens op

Maar beste olaf,eerlijk is eerlijk,niet om je nu op je nummer te zetten.
Jij bent vaak diegene die het hele p2p min of meer verdedigd,maar je roept wel meteen met die illegale mp3 verkoop dat die aangepakt moet worden.
In principe is dit ook verspreiden van..
Kijk het zit zo,je verdiend nu zelfmischien een gedeelte doordat je een label hebt,maar toch kom je weer aan met zo'n mtv cribs argument.
Dat geheel niet vergelijkbaar kan zijn met artiesten hier.
Er wordt wel degelijk geleden onder het mp3 verhaal.

Origineel geplaatst door olafmol

Ofwel, de platenmaatschappijen zeggen A, doen B en de werkelijkheid is C.

Ja, mee eens!
Je hoort inderdaad mensen op MTV of elders wel eens klagen, dat ze het als artiest zo druk hebben...
Ze moeten niet zeiken, ze mogen tenminste doen wat ze leuk vinden.
Maar je moet natuurlijk denken aan de muzikant die nog niet is doorgebroken... Als er een klimaat ontstaat waarbij niet platenverkoop, maar concertkaartenverkoop je inkomsten bepaalt, dan zullen we denk ik ook minder last hebben van kwalitatief mindere muziek....
Wel moeten we dan meer gaan dokken voor live optredens denk ik, want je moet oppassen dat het op deze manier voor de kleintjes onmogelijk wordt gemaakt muzikant te zijn.

ze mogen van mij klagen .. ik zou het nog voor geen goud doen .. je bent een marionette van de platenmaatschappij
en daar pas ik echt voor ...

Als je veel geld wil verdienen moet je hard werken .. zo simpel is het
laat mij dan maar minder hard werken en alles zelf in de hand houden !

Als je veel geld wil verdienen moet je hard werken .. zo simpel is het
laat mij dan maar minder hard werken en alles zelf in de hand houden !

ja das waar, maar ik bedoel, ik zou maar wat graag hard werken als dat zou betekenen dat ik mijn brood met muziekmaken zou kunnen verdienen

Back