Gratis Eminent 310 (Amsterdam)

Origineel geplaatst door Hanz
Héé wat typisch, de ritmedoos zit bij mij gewoon ingebouwd boven de registers!

Leuk hè, al die vershillende veries?! Er zijn trouwens meer verschillen onderling; behalve lampjes, ritmedozen en kleurtjes van de registerknoppen, ook het doek voor de speakers van deze specifieke uitvoering bijvoorbeeld...

Klopt, maar dat had ik persoonlijk onder "thuis-zelfknutselarij" geschaard... :D

Ik heb geen doek maar hout, zie ik ook nu pas (en lekker belangrijk):
310_smaller.jpg

Origineel geplaatst door Mk II
dat klopt op zich ook wel alleen maak je het probleem OP DE LANGERE DUUR alleen maar erger daarmee. al het vuil dat je op die manier wegtovert heeft de neiging zich elders op te hopen.

En sommige contact sprays kunnen ook nog eens de koolstof banen van je potmeters aanvreten
en die pots zijn niet altijd zo eenvoudig te vervangen als je zou verwachten

Ik herroep enige uitspraken van mezelf met deze foto uit het binnenste van de 310 (let ook effe op de datum: 15 juni 1972!):

DSC04180.JPG

Ziet er mooi uit! Ook met rithmix *D

De heer de Bruyn heeft ooit bij Eminent gewerkt en vertelde me dat met name oudere sprayen problemen gaven. Tegenwoordig gaat dat blijkbaar beter. Maar natuurlijk eerst zo goed als mogelijk schoonmaken door vuil weg te zuigen voor er te sprayen... Leuk die sticker :geslaagd:

en hoor hem eens!

en hoor hem eens!

Bijgevoegd een mp3-tje met het geluid. Ik hoor ook 100 en 200 Hz, (boventonen 50 Hz brom), kloktikken van het ritme en hogere ruis. Leve de analoge techniek.

En hier lekker veel distortion erop (EQ opschroeven rond 100 Hz). Bruikbaar? Klinkt wel lekker goor.

Attachments

• ritmebox.mp3
    391 KB · Bekeken: 90
Nu ik toch bezig ben...

Nu ik toch bezig ben...

Ene R. van Ee heeft hem in elkaar geschroefd/getest, zie sticker...

binnenzijderithmix.jpg

achterzijderithmix.jpg

Heerlijk al die mooie componentjes; zo worden ze in ieder geval niet meer gemaakt. Een apparaat ruiken mag weer!

Werkt de sync-start bij jou ook nog?

Er staat trouwens 110V op?! Is het orgel dat ook of maakt het orgel zelf die 110 voor de rithmix? En gaat dat allemaal door de DIN?

het laatste nog...

het laatste nog...

Oscillators, zie stickers C, C+, D...!
DSC00177.JPG

Baspedaalcontacten:
DSC00178.JPG

Origineel geplaatst door jgeers01
Heerlijk al die mooie componentjes; zo worden ze in ieder geval niet meer gemaakt. Een apparaat ruiken mag weer!

Werkt de sync-start bij jou ook nog?

Er staat trouwens 110V op?! Is het orgel dat ook of maakt het orgel zelf die 110 voor de rithmix? En gaat dat allemaal door de DIN?

Sync start doet het nog, alleen de stekker is denk ik stuk - hij kraakt als een gek. 110V zag ik ook, ik denk dat de 310 gewoon 12V of zo maakt, ik zag geen trafo of diodebrug. Alles gaat inderdaad door de DIN - trigger, voeding, geluid en ruis :)

En hij ruikt heerlijk!

Bizar! Die Rithmixvan de hierboven heeft hele andere presets dan de ingebouwde Theater-ritmedoos!
Nog bizarder: op mijn Theater 310 zitten wel "montagegaten" aan de onderkant, heel toevallig passend op die van de losse Rithmix doos... :confused: (geen connectors, trouwens... hoe zit dat bij de gewone dan aangesloten?)

eminent.jpg

Eventjes de moeite genomen om de presets van m'n interne ritmebox te samplen, ter lering ende vermaeck.
Iedere preset precies één maat lang, omdat ik gebruik maak van de 'pedal start' functie (mbv de baspedalen).
Ik kwam er trouwens achter dat er nog een "verborgen" preset is ingebouwd, die wordt geactiveerd als "pedal start" is geactiveerd en geen enkel presetknopje is ingedrukt (het eerste ritme dat je hoort).
Ook is het mogelijk meerdere presetknopjes tegelijk in te drukken, soms combinaties met meer succes dan andere (het laatste ritme wat je hoort).

Attachments

• theatre310_rithmix.mp3
    943,5 KB · Bekeken: 87
Heel apart... Er zitten hele mooie tussen hoor! Vooral de tweede helft. Misschien dat Weko zo'n zelfde rondje wil samplen?

In de handleiding van de Rithmix staat dat het indrukken van meerdere knoppen tot nieuwe ritmes leidt; het was allemaal zo bedoeld...

Keruig logo btw. Uit welk jaar stamt die van jouw?

Origineel geplaatst door jgeers01
Heel apart... Er zitten hele mooie tussen hoor! Vooral de tweede helft. Misschien dat Weko zo'n zelfde rondje wil samplen?

In de handleiding van de Rithmix staat dat het indrukken van meerdere knoppen tot nieuwe ritmes leidt; het was allemaal zo bedoeld...

Keruig logo btw. Uit welk jaar stamt die van jouw?

Ik heb een krakende versie, vreselijk. Voordat ik ga samplen moet ik dat eerst verhelpen. En die ruis en 50Hz brom moet er uit. Kan effe duren!

Back