Behringer TD-3 (TB-303 clone)

Amazona heeft NAMM in haar bol en denkt dat ze in een korte video met Robert Winterhoff een nieuwe verrassing van Behringer hebben ontdekt: een 303! Daar achter in het hoekje, naast de RD-909.

"Daneben steht ein bisher unbekanntes graues Instrument. Macht Uli Behringer da weiter, wo er 2018 aufhörte, kann dieses ein analoger Klon des legendären Roland TB-303 Bassline Synthesizers sein mit erweiterten Funktionen. Wir denken ja, denn wir 1 und 1 zusammenzählt, kommt unweigerlich darauf, dass dem berühmten Trio in der Behringer-Palette noch ein Mitglied fehlt."

https://www.amazona.de/top-news-behr...g-synthesizer/
behringer-303-730x382 (1).jpeg - Click image for larger version  Name:	behringer-303-730x382 (1).jpeg Views:	1 Size:	29,1 KB ID:	3664023

Last edited by a moderator:
Bedankt voor het checken! Heb je ook geprobeerd om de TD-3 als midi op te nemen via Ableton of andere DAW?

Zojuist ff een midi test gedaan. Ableton stuurt midi clock naar de deluge, die stuurt via het een en ander weer midi clock door naar de td-3. Daarop heb ik een simpel four to the floor pattern in zitten die ik weer via midi opneem in Ableton. Volgens mij loopt ie toch redelijk strak, ik heb de midi file toegevoegd, dan kan je het zelf bekijken.

Attachments

• td3-test.mid
    664 bytes · Bekeken: 134
Zojuist ff een midi test gedaan. Ableton stuurt midi clock naar de deluge, die stuurt via het een en ander weer midi clock door naar de td-3. Daarop heb ik een simpel four to the floor pattern in zitten die ik weer via midi opneem in Ableton. Volgens mij loopt ie toch redelijk strak, ik heb de midi file toegevoegd, dan kan je het zelf bekijken.

Bedankt voor de moeite! ik ga het bekijken.

Corona-virus economie boost?,al die Beh prijzen zijn plots down!,behalve de gele TD-3

Niet echt hoor, andere kleuren zijn nog gewoon 149,-

Andere Beh synths ook nog gewoon normale prijs die aldoor al was (de doorgestreepte ‘van’ prijs was het nooit)

Zou wel heel dom zijn en niet leuk voor de klanten die er net eentje gekocht heeft!
Och, werd ook gedaan met de Model D > Poly D toch?

Niet iedereen heeft een uitgebreidere versie ‘nodig’ ;)

Och, werd ook gedaan met de Model D > Poly D toch?

Niet iedereen heeft een uitgebreidere versie ‘nodig’ ;)

Maar daar zat veel langer tijd tussen. Deze is net verkrijgbaar en sommigen zijn zelfs nog aan het wachten op een exemplaar wat ze al besteld hebben. Dan vind ik het niet kunnen om nu al een andere versie uit te brengen of te teasen.

Dat duurt dan nog een jaar en dan maken ze 'm >200eu en alleen de echte nerds willen die. Dus niemand die er echt iets aan verliest vind ik.

Dat duurt dan nog een jaar en dan maken ze 'm >200eu en alleen de echte nerds willen die. Dus niemand die er echt iets aan verliest vind ik.

Ja, wellicht. ik vind de extra's ook te weinig om hem aan te schaffen. Ik zou liever een ingebouwde delay en reverb willen. Maar goed, dit zal nog niet de definitieve versie zijn denk en hoop ik.

http://www.firstpr.com.au/rwi/dfish/...-unauthorised/

However, Uli was unable to accept these commercial terms. It emerged that he expected me to help with the design, endorse their product, and effectively license his company to produce it, and any variations, without limit, without royalties and in perpetuity, for a one-off payment of USD$15k.

I rejected his offer for a number of reasons - not least because USD$15k would be a small fraction of what we would have earned with the royalty arrangement..

So there are no patents or any other legal arrangements by which we can prevent anyone from copying the Devil Fish circuitry. This is probably also true for the naming and layout of the controls.

There is no legal basis on which we could restrain Behringer or anyone else from copying the Devil Fish design.

That said - and acknowledging that some potential customers wouldn't care a hoot about its origins - it would be hard to imagine how the Behringer company, and Uli himself, could earn themselves greater opprobrium, than by riding roughshod over a small synthesizer manufacturer. This is especially so since the copied product is in production.

The company is prepared to invest hundreds of thousands of dollars designing and tooling up for production of this machine, but wouldn't spend more than a pittance on acquiring both the proper, respectful, business contract to do so and the design input to do it properly.

Laatst gewijzigd:
Kan dit niet in een apart topic? Anders wordt deze straks ook gesloten....
(en hoeft niet zo te schreeuwen :D)

Denk dat een ander topic voor dit beter is,.... want ik krijg al kriebels bij dit soort berichten..
(iedereen heeft hier zo zijn eigen meningen over,..

in het kort: hij krijgt 15K voor een design wat uli ook zo had kunnen rippen (want geen patent)
Waar meneer devilfish niet aan denkt is dat zijn naam nu gepromoot word omdat hij iets moois bedacht heeft,.. wat hem veel meer werk en geld had kunnen opleveren.

bovendien hij krijgt dat geld voor iets wat die allang gedaan heeft, dat devilfish in 1 keer geld ruikt omdat Uli wat van hem wil is leuk bedacht, maar het is al een aanpassing op een bestaand product.
Hij had beter een devilfish editie kunnen proberen te regelen, zodat zijn naam wat bekender zou worden, had hem veel meer opgeleverd dan die 15K.

Maar ook dit is weer puur giswerk.. :beard:

Back