Ik heb de microfreak sinds zijn introductie.
Gekocht vanwege de "novelty factor", maar inmiddels ondanks de wat plastiekrige constructie een zeer gewaardeerde synth in mijn collectie.
een aantal van mijn bevindingen:
-Touch keyboard is eerst wennen, maar speelt erg expressief
-Matrix voor modulatie bedient snel en eenvoudig en heeft vééél mogelijkheden. (bv envelope contour veranderen door envelope de decay te laten moduleren, voor heerlijke percussieve sounds)
-Parafonie goed geimplementeerd, met een eigen amp envelope voor elke voice. Op cycle env, filter en LFO na is het ding eigenlijk gewoon 4 polyfoon.
-Verschillende oscillator models zijn flink verschillend en elk behoorlijk nspirerend, vooral omdat je de parameters zo makkelijk moduleert via de matrix.
-Sequencer is inspirerend. Mogelijkheid om van een fijne arpeggio een sequence te maken is handig. Met spice en dice kan je je eigen sequence traploos randomizen en ook probleemloos weer terugfaden naar het oigineel.
-Combinatie van features en UI maakt dat het een overzichtelijke synth blijf die toch waanzinnig veel mogelijkheden heeft.
-Hoewel veel online berichten over storingen zelf niet ervaren.
Bij mij is dit een synth die blijft. Daar heb ik er niet veel van, ik heb veel synths gehad en weer verkocht, van Moogs tot behringers en vanalles daartussenin. Maar de Arturia Microfreak en Novation Bass station 2 mogen blijven
Deze week ook dit trackje gemaakt meet digitakt en microfreak: (eerste synthlijntje wat je hort komt uit digitakt, de microfreak komt er later pas in)
Eerder ook dit trackj gemaakt, enkel geluiden uit de microfreak, multitracked: