AKG spring reverbs

sweety

Ouwe rot
op marktplaats onder effecten/echos:
Aangeboden: Vintage plaatgalm
Prijs: T.e.a.b.
Beschrijving: Bijzondere(Abbey road)BX 20 plaatgalm-in gefineerde houten omhulsel.
(AKG)meer retro kan bijna niet.Voor band en vocalprod.t.e.a.b.wel zelf ophalen i.v.m.omvang

Foto's: Geen foto beschikbaar
Datum: 08-10-2004, 22:53
Gezien: 131 keer bekeken.
:D leuk voor een live setje:D

Jammer jongens, die zijn al verkocht.....aan mij.

Het zijn (ja hij jeeft er 2) trouwens geen plate reverbs maar spring reverbs. Namelijk de AKG BX20 en de AKG BX15. Hij heeft een fout in zijn advertentie gezet.

hier is een plaatje van de BX20....is zo'n 1,5 meter hoog :D .

Attachments

• akg_bx20.jpg
    akg_bx20.jpg
    33,1 KB · Bekeken: 105
Hier is een plaatje van de BX15. Deze kast moet zo rond de 40 x 40 x 40 cm zijn.

Attachments

• akg_bx15.jpg
    akg_bx15.jpg
    25,1 KB · Bekeken: 103
Origineel geplaatst door Boemtsjak
Ben wel heel nieuwsgierig waarom die AKG kasten nou zo groot zijn. Zitten er een heleboel kleine veren in of zit er een schokdemper van een vrachtwagen in ofzo? :confused:
Het is gewoon een platereverb en een koelkast in één! :D

Ben wel heel nieuwsgierig waarom die AKG kasten nou zo groot zijn. Zitten er een heleboel kleine veren in of zit er een schokdemper van een vrachtwagen in ofzo? :confused:

is ook een veer;)

Omdat er mensen zijn die nieuwsgierig zijn naar de inhoud van die grote kast heb ik ff een fotootje gemaakt. Ik heb nog geen demo mp3-tjes, want er moet nog het 1 en ander aan die dingen gebeuren voordat ze optimaal zijn. Zodra de galmen helemaal gereviseerd zijn zal ik een paar mp3-tjes posten.

Attachments

• bx20_inside.jpg
    bx20_inside.jpg
    66,4 KB · Bekeken: 110
Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Omdat er mensen zijn die nieuwsgierig zijn naar de inhoud van die grote kast heb ik ff een fotootje gemaakt. Ik heb nog geen demo mp3-tjes, want er moet nog het 1 en ander aan die dingen gebeuren voordat ze optimaal zijn. Zodra de galmen helemaal gereviseerd zijn zal ik een paar mp3-tjes posten.

Wow, het lijkt wel of dat ding gebouwd is om een flinke aardbeving te doorstaan. Je studio mag dan helemaal ingestort zijn, maar je spring reverb doet het tenminste nog. :)

Wow, het lijkt wel of dat ding gebouwd is om een flinke aardbeving te doorstaan. Je studio mag dan helemaal ingestort zijn, maar je spring reverb doet het tenminste nog. :)

Als die zich inmiddels niet in orbit bevind. :D

Hier is een opname van de BX15 galm. (de kleine dus). Ik heb wat korgjes aan elkaar gehangen en een simpel sequencje gemaakt. Deze hoor je 3 keer droog. Ik de 4de keer schuif ik de galm fader op. Dat is het moment waarop de Space Shuttle losraakt van de grond om vervolgens in een oneindig ruim te genieten zooitje goddelijke harmonieën. :D

Attachments

• korg_ms_bx15.mp3
    475,5 KB · Bekeken: 104
Origineel geplaatst door Slipperman
is ook een veer;)

Nee, een schokdemper *dempt* een veer
Een schokdemper is een oliegevulde cilinder met kleine doorstroom openingetjes etc blabla zwets ouwehoer reutel
:geslaagd:

mooie galm!!!!! :okdan:

dat wil ik ook boemtsjak!!! (voor de niet ingewijden; boemtsjak is bezig een ultieme springreverb voor mij te maken, ben benieuwd of we ook dit soort galm uit een DIY apparaat kunnen toveren)

De eerste BX20 is in 1970 gemaakt.
De BX15 een paar jaar later.
Ergens in de jaren 80 kwam nog de BX5. Dit is een 3 unit hoge rack spring reverb.
En als laatste is de BX25 gemaakt. Ik heb geen idee hoe die eruit ziet, maar dat moet een hybride zijn tussen digitaal en analoog. Maar ik weet niet of "analoog" ook spring reverb inhoud...

Ik heb ondertussen de BX15 helemaal kunnen repareren.

De BX20 is bijna helemaal goed, maar er zit in 1 kanaal nog een piep. Zit lijkt een interne feedback. Heeft iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn en hoe ik dat er uit zou kunnen krijgen?

oude thrad...

Maar ff voor de volledigheid:

Ik heb ontdekt dat de AKG BX10 ook bestaat. Die ziet er hetzelfde uit als de BX15. Ik weet niet of hij ook dezelfde afmetingen heeft en hetzelfde klinkt.

ok dan

ok dan

kijk dat is pas een reverd :)
echt vet!

Inderdaad... dit klinkt echt lekker..

Back