AKG spring reverbs

ff onbeleefd wezen

ff onbeleefd wezen

wat betaal je hier nou voor?

Re: ff onbeleefd wezen

Re: ff onbeleefd wezen

Origineel geplaatst door CptCRxCK
wat betaal je hier nou voor?

Ik vind dit geen onbeleefde vraag...ook voor deze informatie is een forum bedoeld.
Maar helaas kan ik geen antwoord geven op deze vraag.
En wel hierom:

Ik heb de BX20 en BX15 tezamen gekocht voor een mazzelprijsje. Die prijs is dus niet representatief.
Daarnaast heb ik beide units praktisch nooit te koop gezien, dus ik kan geen gemiddelde prijs geven.
Om toch een beetje tegemoet te komen zal ik ze opsommen:

Ik heb ooit:

een BX15 gezien voor 750,-
een BX20 gezien voor 1100,-
een BX20 gezien voor 600,-

Dat is alle info die ik heb over de prijzen van dit soort apparaten...

Overigens: Als ik NU een BX10, 15 of 20 tegen zou komen voor 600,- zou ik hem gelijk kopen...zonder enige twijfel.

Volgens mij nog nergens vermeld in deze thread:

De BX15 en BX20 zijn STEREO !!
Dus:
2 inputs, 2 outputs en 2 veren...met aparte controls...

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Hier is een opname van de BX15 galm. (de kleine dus). Ik heb wat korgjes aan elkaar gehangen en een simpel sequencje gemaakt. Deze hoor je 3 keer droog. Ik de 4de keer schuif ik de galm fader op. Dat is het moment waarop de Space Shuttle losraakt van de grond om vervolgens in een oneindig ruim te genieten zooitje goddelijke harmonieën. :D

Tering die klinkt echt goed, ben benieuwt hoe die grote klinkt, heb je nog een mooi MP3tje?8~

Bij de BX20 kan je alleen maar de decay tijd instellen.
Er zit een remote bij waar 2 knoppen opzitten...1 voor links en 1 voor rechts.

Plaatje:

Attachments

• top_remote_control.jpg
    top_remote_control.jpg
    34,8 KB · Bekeken: 94
:D 'k dacht bij de eerste foto dat 't gewoon om een speaker en een microfoon in een grote holle kast ging en dat zo die reverb tot stand kwam..

Maar om eerlijk te zijn: 'k vind zelf de reverb niet zo heel bijzonder klinken.. :bekdicht:

Maar dat kan natuurlijk ook aan 't MP3 formaat liggen?

Enfin, (heel) veel plezier er nog verder mee, maar aan mij is 't (ook qua ruimte..) niet echt besteed.

:biertje:

Origineel geplaatst door richard2000
Oh ja, ik durf het bijna niet te vragen:D , weet iemand een VST plug die zo klinkt?

De UAD-1 Plate klinkt heel goed. Helemaal gemoddeld naar een EMS140. Klinkt echt als een klok!

Plaatje en verhaaltje van de UAD site: klik

Plate-140-main.jpg

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Hier is een opname van de BX15 galm. (de kleine dus). Ik heb wat korgjes aan elkaar gehangen en een simpel sequencje gemaakt. Deze hoor je 3 keer droog. Ik de 4de keer schuif ik de galm fader op. Dat is het moment waarop de Space Shuttle losraakt van de grond om vervolgens in een oneindig ruim te genieten zooitje goddelijke harmonieën. :D

Met alle respect, maar die klinkt veel te metaalachtig.
Maar voor die tijd toch wel super, dat had ik niet verwacht!:halleluja

Origineel geplaatst door Fat Jupiter
Met alle respect, maar die klinkt veel te metaalachtig.
Maar voor die tijd toch wel super, dat had ik niet verwacht!:halleluja

volop dr who ! tssss ..

Heel mooi geval....prachtige sound

metaalachtig... natuurlijk, het is een verengalm !
maar hij is eigenlijk hemaal niet zo veer achtig qua klank, juist heel mooi ruimtelijk en niet zo blikkerig.
zo'n galm zou ik heel graag willen hebben !

Wat een bak man ...

kan gewoon amper geloven dat dit een reverb is .

hoe werkt zoiets nou qua techniek? kan iemand dit kort maar krachtig uitleggen?

wat doen die veren?

Je hebt ook een AKG bx-25, maar is niet helemaal een spring reverb, eerder plate-achtig, dacht ik. Wel zeer vet.

Attachments

• 7611_2.jpg
    7611_2.jpg
    5,9 KB · Bekeken: 87
keb een half jaartje geleden voor een prikkie een bx10/II gekocht... beide kanalen waren niet helemaal lekker en hij had een hele tijd in een iets te vochtige ruimte gestaan. Keb nu van 2 kanalen 1 werkend kanaal kunnen maken.

Ben nu nog op zoek naar wat info om het 2e kanaal werkend te maken. (moet een nieuwe coil maken zodat de reverb van de springs weer op gepikt kan worden door de magneten) En de electronica van dat 2e kanaal kraakt een beetje (elco's gok ik).

Zal m binnenkort ff weer in elkaar zetten en een audio bestand posten. Kunnen we m ff vergelijken met die bx15.

vond m echt te gek klinken als ambience voor gitaren. Die galm uit dat ding geeft ruimtelijkheid zonder echt op te vallen in de mix. Erg fijn!

groeten,

Thomas

Back