OEFENING

ano220424

in de ban
in de ban
Is niet 100% zoals ik het wil. Maar heb de solo intussen 1000 gespeeld. Niks metronoom, niks 4/4.
Ik ga nog wat oefenen. :-)
U hoort de Novation Peak (solo) en Omnisphere / JD990 strings

Attachments

• Mix_01.mp3
    6 MB · Bekeken: 103
Laatst gewijzigd:
Rond 0:56-0:58 haal je volgens mij mineur en majeur door elkaar. Iets minder vibrato hier en daar en misschien de bend-grootte wat minder maken/bends wat subtieler maken? Zitten hier en daar wat rare bends in.

Nice, super lekkere sfeer man! Dikke like! Wel een puntje van kritiek, ik zou rond deze solo wat meer intro/outro verwachten, het is nu zo plots afgelopen... :(

Rond 0:56-0:58 haal je volgens mij mineur en majeur door elkaar. Iets minder vibrato hier en daar en misschien de bend-grootte wat minder maken/bends wat subtieler maken? Zitten hier en daar wat rare bends in.

Klopt. Goed geluisterd joh !! (hoed af) Iets te snel geweest dus en Nog eens 20x ingespeeld en de beste take genomen. 'Kenners' weten dat je zo iets niet kan quantizen...juist inspelen en zweten is de boodschap...
Hierbij VERSIE II :

Attachments

• Mix_02.mp3
    6,1 MB · Bekeken: 97
Nice, super lekkere sfeer man! Dikke like! Wel een puntje van kritiek, ik zou rond deze solo wat meer intro/outro verwachten, het is nu zo plots afgelopen... :(

Dat is het origineel ook...8) Ik zei toch 'Oefening'

Ik veronderstel dat het gewoon veel moeilijker is om een "solo-gevoel" van iemand anders proberen na te spelen dan een eigen interpretatie te maken met iets wat in je "eigen vingers" zit.
Persoonlijk zou ik het eigenlijk nooit aandurven om dit te doen, maar dit is een goeie oefening vind ik toch wel.

Nice one Skelet ! Zeer mooi ingespeeld, dit nummer kon zo gedraaid worden als interludium bij Pink Floyd's The Wall, live in Berlijn. Ik was daar ! :)

Als je bij The Wall was, dan was je een dikke sjansaard. The Wall is een meesterwerk en zal binnen 200 jaar net zoals Mozart nog steeds overeind blijven...
Het origineel van deze track is een al even grote gitarist als Roger Waters. Het origineel vind ik waanzin en is van Jeff Beck - Where were you.
Wat zo bijzonder aan die track is, is dat hij niet alleen met zijn tremolo arm naar beneden 'bend' maar ook naar boven. Een heel moeilijke techniek !
Daarmee vergeleken is een bend wheel van een synth kinderspel... :-)
Ook dank voor de waardering Gloom.
(en sorry dat ik zo weinig werk van jou becommentarieer - LOVE)

Ik veronderstel dat het gewoon veel moeilijker is om een "solo-gevoel" van iemand anders proberen na te spelen dan een eigen interpretatie te maken met iets wat in je "eigen vingers" zit.
Persoonlijk zou ik het eigenlijk nooit aandurven om dit te doen, maar dit is een goeie oefening vind ik toch wel.

Bedankt Hermax. Ik dierf eerst ook niet, maar net daar ligt de uitdaging. Van veel tracks vind je midi files. Niet zo van deze originele track. Het uitzoeken van de string akkoorden (puur op gehoor) viel - hoewel niet meteen een pop akkorden schemaatje - eigenlijk vlotter mee dan ik dacht.
De solo was andere koek, maar zoals ik al aangaf, een bijzonder behoorlijk goede manier om inzicht te krijgen in timing, accent, ...
BTW, voor de fans : de strings die je hoort op het origineel zijn van de Oberheim M12. Ooit zelf gehad, en nog steeds fan.

Dit is het origineel : https://www.youtube.com/watch?v=RD4Gmwo0E_0
(ik ben begonnen bij 00:40 - luister trouwens de hele 'Guitar Shop' album - Een pareltje en muzikaal hoogstandje, zowel voor gitaar, synths, drums, alles...)

Knap werk van je Alex :okdan:. En die Peak klinkt lekker boven op die strings.

Dank je Danny. Mijn Peak heeft een vervelend 'issue', maar op zich is het een bijzondere synth. Ik wordt niet gauw lyrisch over toestellen (ik vind ze allemaal wel goed of bruikbaar) maar er zit een clean ook een 'donker' randje aan de sound
van dat ding en me like...

Mooi stukkie hoor!

Jammer dat je Peak zo vervelend doet, moet je die niet gewoon terugsturen en een andere proberen?

Ik wacht op antwoord van Novation. OSC 1 kraakt als ik (zelfs in init patch zonder enige modulaties) het modulatiewiel gebruik.

Back