Ambitieuze poging om mijzelf te tonen

Disorder

Stamgast
Na in een grijs verleden met Fasttracker 2 gespeeld te hebben en er wat house en gabber mee te hebben gemaakt heb ik verder nooit iets met muziek gedaan, tot ongeveer twee jaar geleden. Ik kreeg die creatieve kriebel weer en ben op zoek gegaan naar muzieksoftware, aangezien ik maar al te graag met pc's omga. Ik kwam bij Fruityloops uit, ben toen overgestapt op Reason 2.5 en speel inmiddels ook een beetje met Cubase SX 2.2 (soms met ReWire in combinatie met Reason) en Ableton Live 4. Het spijt me te zeggen dat het hier om illegale software gaat, dit kan ik allemaal nooit betalen op dit moment. Maar ik wil ooit mijn muziek proberen uit te geven. Dus vroeg of laat zal ik er waarschijnlijk aan geloven. Ik hoorde namelijk dat er bij verspreiding van demo's om serial nummers gevraagd kan worden. Of dit waar is, ik heb geen flauw idee. Ik ben nog vrij groen op het gebied van audio.

Maar goed, mijn hobby wordt dus steeds serieuzer. Zo heb ik laatst de Behringer BCR2000 MIDI controller aangeschaft bij Feedback in Apeldoorn. Ik ben er zeer tevreden over. Ik heb nu mijn zinnen gezet op een MIDI keyboard (die op de frontpage ziet er erg leuk uit).

Ik maak graag: IDM, Breakbeat, Ambient (ik ga binnenkort naar Biosphere!) en House. Voornamelijk IDM echter. Daar ligt mijn interesse op het moment.

Persoonlijke vragen mogen altijd. Groeten van een ambitieuze 22 jarige muziekliefhebber uit Overijssel.

Welkom.

Je hoeft niet perse 'illegaal' te zijn. Je kan namelijk cubase VST voor een prikkie ergens kopen. Het is al wat ouder, maar heeft in principe alles. Gratis softsynths worden er genoeg aangeboden (zie zoekmachine), dus dat hoeft ook het probleem niet te zijn. Alleen een goede controller is dan nog nodig. Ik neem aan dat je al een computer hebt. Voor een euro'tje of 400 moet je dan klaar zijn. Is natuurlijk iets meer dan het zakgeld van vroeger, maar niet echt onbetaalbaar.

Ik begrijp het. Maar dan zou ik qua versie van Cubase terugspringen dus, en daar hou ik niet zo van. Bovendien heb ik dus zelf mijn eigen pc gekocht. Dus veel geld heb ik op het moment niet. Hopelijk komt mijn volgende loonstrookje snel. Ik heb een baantje dus dat scheelt al.

Welkom! :biertje:
En ga maar gauw software kopen want als je geld verdient met illegale software komt de belastingdienst er zo achter.;{

Origineel geplaatst door MIDIoot
Welkom! :biertje:
En ga maar gauw software kopen want als je geld verdient met illegale software komt de belastingdienst er zo achter.;{
Hoe dan?

Bericht door een moderator:
Om maar met de deur in huis te vallen: discussies over illegale software zijn niet toegestaan op dit forum.

:D Daarom heb ik alleen maar hardware, daar mag je rustig over discussiëren ookal is 't illegaal.. :confused:

maarre, welkom, hè?!

:biertje:

Origineel geplaatst door Zoidsity
:D Daarom heb ik alleen maar hardware, daar mag je rustig over discussiëren ookal is 't illegaal.. :confused:
Discussie's over illegale hardware ook ten stengsten verboden! :duivels:

Back