Akai AX-60

Beetje duur, vind ik. Ik kocht de mijne voor 250 gulden, wat wel erg weinig was, maar 300 euro zou redelijker zijn.
Overigens: er zijn 2 AX60's, met verschillende interfaces:

akaax6002.jpg

ax60.jpg

Zover ik weet is alleen de interface verschillend, verder niets.

Origineel geplaatst door Chinetti
Beetje duur, vind ik. Ik kocht de mijne voor 250 gulden, wat wel erg weinig was, maar 300 euro zou redelijker zijn.
Overigens: er zijn 2 AX60's, met verschillende interfaces:

Klopt, je hebt een VCO uitvoering en een DCO uitvoering..

Hey Chinetti!

Hoe is het gesteld met de signaal/ruisverhouding van deze synth?

Ik hoorde wat mp3's op het internet en er was meer ruis te horen dan mijn geluidskaart kan verwerken

Origineel geplaatst door Vl1
Klopt, je hebt een VCO uitvoering en een DCO uitvoering..

Toch nog even zeuren... op die foto die C738 postte staat toch echt VCO bij de knopjes. Ik ga er voor het gemak vanuit dat dat de DCO bak zou moeten zijn, aangezien op de andere versie met grote gouden letters VCO staat gedrukt. Nu weet ik dat tegenwoordig er zelfs fabrikanten zijn die zelfs bij VA synths de termen 'VCO' en 'VCF' gebruiken, maar toch... Ik geloof 't nog niet helemaal... :) En als er al één van de twee DCO's heeft... welke zou 't dan zijn? :confused:

Okay, 't is niet zo ernstig dat ik het persé moet weten ofzo, het is ook enigzins triviaal, maar ik vind het toch verwarrend, als trotse AX bezitter.

Ik heb vanmiddag nog eens wat pagina's door zitten spitten maar dat verschil kan ik nergens eigenlijk terug vinden? De AX-73 doet in ieder geval zeker wel osc -> filter modulatie.

Oh ik las dat er 2 Revs waren een met Dco's en een met Vco's, maar goed, ik denk dat ie net zo klinkt als de Vx90 en Ax73 en natuurlijk die ruizende chorus:)

Origineel geplaatst door Vl1
Oh ik las dat er 2 Revs waren een met Dco's en een met Vco's, maar goed, ik denk dat ie net zo klinkt als de Vx90 en Ax73 en natuurlijk die ruizende chorus:)

Nee, dat lijkt me ook heel onlogisch: om van dco's naar vco's of vice versa over te stappen, zouden de printplaten helemaal opnieuw ontworpen moeten worden en dat zou Akai veel te veel geld gaan kosten, zeker voor zo'n low-budgetsynth.

Als ik het goed gelezen heb, dan zitten in de AX-60 dezelfde synth-in-a-chip chips (duh) als in de AX-73 en de VX-90, namelijk de CEM 3394's. Dus wat dat betreft zou de AX-60 qua geluid inderdaad wel veel weg hebben van de AX-73 en de VX-90. De AX-60 schijnt wel iets rauwer te klinken.

Back