Akai X7000

OORzaak

Hangend lid
Heb een Akai X7000 aangeboden gekregen 75 euro. Heb zelf nog een Emax en een Troton LE .
Heeft het zin om de Akai er bij te zetten, en voegt het iets toe.

Doen, heb hem in 1988 ook in mijn bezit gehad, heel leuk ding.

Ik ben -wat Quickdisk betreft- de bron der bronnen. Levenswerk van gemaakt een voorraad aan te leggen. Dus laat de quickdisks je niet afschrikken. De X7000 is bruut. Heb er zelf ook 1. Moest je de quickdisk trouwens willen gotekken, dan ben ik altijd paraat de drive van je over te nemen.

Voor 75 euro, doen doen doen!!!

Bij mij zit er trouwens een Memory expension board in ASK-70 dan kan je ipv van 6 samples 16 tegelijkertijd opslaan. Die overigens verdwijnen als je het apparaat uitzet. Tenzij je ze opslaat uiteraard. En daarom is er ook een SXM-007 expander board, daar zitten 2 grote batterijen in die de samples opslaan en dus ook als je dat ding uitzet.
Volgens mij zitten die expanders ook vaak in de Akai s700 de Rack versie van de x7000. Mooi spul

Meteen doen... Zag op Marktplaats een S700 te koop.. het is dat ik niet meer spullen wil.. althans... ik trap er altijd in...
Tering leuk ding...

En je kunt hem koppelen aan de VX90/AX73, zodat je je samples als 'oscillator' kunt gebruiken en dus o.a. kunt filteren met dat heerlijk aggressieve filter uit de VX90.

13 din-kabeltje dat je hiervoor nodig hebt, vind je gewoon op Ali.

Als ik de ruimte had zou ik het ook meteen doen. Mooi ding en leuk om mee te werken!
Dat is ook mijn probleem en zoals ik al eerder opmerkte heb ik al een Emu-Emax en een Triton LE. Maar mocht iemand interesse hebben kan ik je in verbinding brengen met de verkoper. Het is wel ophalen in Den Haag

Ja leuk, doen! Ik heb ook een X7000 met ASK70 gehad, met werkende QD. Ik vond 'm te groot voor wat -ie kon. Daarna een S700, met kapotte QD. Nooit aan de praat gekregen. Zou best eentje met Gotek willen hebben.

1000009699.jpg

Back