Akai AX-60

Nja, wat dingetjes van mijn hand dan maar. Ik zeg er meteen bij: dit is niet zozeer wat de AX60 alleen maar kan, het is wat ik ermee gedaan heb (das een wezenlijk verschil natuurlijk). 't kan een behoorlijk rauwe synth zijn, maar ik gebruik 'm niet alszodanig. Dus... je hebt aan mijn sampletjes verder geen moer, 't is niet representatief. 't Zijn veelal oudere samples, de EG depth knop maakt slecht contact zodra ik echt met de synth ga freaken (deed 'ie al langer, doordat ik nu maar 's ben gaan freaken kwam ik erachter dat 't de EG depth schuif is), dus geen samples met gefreak ook :D

http://www.orgue-electronique.nl/AX60

Leuke basic geluiden wel , best bruikbaar lijkt me.

Ik heb nog een CEM 3394 en wat SSM 2044's liggen, toch binnenkort maar weer eens gaan knutselen :)

Origineel geplaatst door Chinetti
Nja, wat dingetjes van mijn hand dan maar.

Leuk die demootjes. Alleen hoor ik duidelijk dat het filter (zoals je al eerder noemde) niet denderend is. Dat is een niet zo sterk punt van AKAI ( ik vind het filter van de S2000 ook belabberd)

Geinige geluidjes. hij doet me ook wel wat denken aan een crumar bit one, die ik een tijd geleden had.

-C-

WOEHOE!

Ik heb er eergisteren eentje voor 125 piek op de kop getikt. En hij klinkt precies als de AX-73, inclusief osc->filtermodulatie. Ik ben blij dat ik dat geluid weer in huis heb hoor.:luv:

Origineel geplaatst door falafelbiels
WOEHOE!

Ik heb er eergisteren eentje voor 125 piek op de kop getikt. En hij klinkt precies als de AX-73, inclusief osc->filtermodulatie. Ik ben blij dat ik dat geluid weer in huis heb hoor.:luv:

Aha, jij was dus diegene die me net voor was op MP.. nou in ieder geval veel plezier ermee :D Ik heb laatst een AX-80 aangeschaft, dat klinkt toch wel een stuk beter vind ik. Mijn AX-73 mag daarom weg, dus wie nog een analoge synth wil met midi en input om externe signalen door zijn filter te halen kan me een PB sturen. En wie nog een AX-80 te koop heeft kan me ook een bericht sturen, een vriend van me wil hem ook hebben.

Back