[keuze digitale mixer]tascam, yamaha, mackie? (of anderen)

Maar als gekochte cd's al ruk klinken op je monitors moet je er zeker niet mee gaan afmixen.

Origineel geplaatst door Backdrop
Oh ja de 01V96 is een hele fijne mixer, maar heeft geen automation (wel via midi).

dus heeft wel automation... als dat via midi moet dan moet dat maar via midi, maar hebben die anderen dat dan niet via midi of zitten we dan weer over een prijsklasse hoger te praten?

----

maar laten we het in dit topic even over die digitale mixers hebben... ik snap best dat monitoren heel belangrijk zijn en je mag me zeker advies geven (heel graag zelfs) maar dalijk gaat dit topic over meer andere dingen dan mixers en dan word het chaoss :)

Laatst gewijzigd:
De 328, DM1000, 02R96 hebben allemaal onboard automation en da's een prijsklasse hoger. Maar inderdaad je kan bij de 01V96 in je sequencer gewoon miditracks voor de 01V96 met het arrangement mee laten lopen dus dat komt op hetzelfde neer.

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Is een dbx 200 niet iets voor je.

Kun je alle kanten mee op, dat is nu echt zo'n mixer die met je mee kan groeien en met je budget.

Ik neem aan dat je een mackie dXb 200 bedoelt... dat ding kost 13.000 euro, mijn budget was rond de 5000 euro, als ik het geld had wist ik het ook wel, dan kocht ik me een dxb 200 of een 02r96. In mijn openingspost staat trouwens dat 5000 ongeveer mijn budget is.

Volgens mij ben je hardop aan het dromen :z
Tegen dat je 5k€ hebt is er al lang een 01v192 uit.

Mocht je ondertussen toch de Lotto winnen,
koop dan 2 * 01v96. Zo en nu verder :Z

Wellicht interessant te weten dat Musicstorekoeln nu die behringers heeft staan voor 1000 euro per stuk. Geen idee hoe ze klinken, hoe betrouwbaar ze zijn, etc. Maar voor dat geld kun je je geen buil vallen, dunkt me.

Origineel geplaatst door r.5
Volgens mij ben je hardop aan het dromen :z
Tegen dat je 5k€ hebt is er al lang een 01v192 uit.

Mocht je ondertussen toch de Lotto winnen,
koop dan 2 * 01v96. Zo en nu verder :Z

Wat is dit nou voor een domme reactie? Hoe weet jij nou hoe ik er financieel voorsta en wat gaat jou dat aan?

"koop dan 2 * 01v96" heb ik ook niks aan als je me niet uitlegt waarom juist die en niet een andere...

Sorry hoor, maar ik vind dit dus echt een trieste reactie, zo wil je toch ook niet dat iemand reageert als jij wat vraagt... Zo en nu verder :Z

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Wellicht interessant te weten dat Musicstorekoeln nu die behringers heeft staan voor 1000 euro per stuk. Geen idee hoe ze klinken, hoe betrouwbaar ze zijn, etc. Maar voor dat geld kun je je geen buil vallen, dunkt me.

het gaat toch om veel geld, en ik doe liever in 1 keer een goeie investering dan dat ik er later spijt van krijg, daarom geef ik liever wat meer uit dan...

Ik denk wel dat je beter gelijk iets goeds kunt kopen, want bij zo´n behringertje heb ik niet zo´n goed gevoel.
En 1000 euro is er toch een van de 5000 euro.

Maar met een Yamaha zit je wel goed, maar welke!!!!

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Vraagje.

Kun je een dm1000 en een Ov1 96 ook in cassade zetten.
Misschien voor wodka ook wel fijn om te weten.

de 01v96 weet ik van dat dat kan... de dm1000 dacht ik ook.

Origineel geplaatst door Wodka
Wat is dit nou voor een domme reactie? Hoe weet jij nou hoe ik er financieel voorsta en wat gaat jou dat aan?

"koop dan 2 * 01v96" heb ik ook niks aan als je me niet uitlegt waarom juist die en niet een andere...

Sorry hoor, maar ik vind dit dus echt een trieste reactie, zo wil je toch ook niet dat iemand reageert als jij wat vraagt... Zo en nu verder :Z

Nou ja wat verwacht je?

Je onderschrift is iets met "schoolboeken kun je dat draaien", je bent dus 17 jaar en roept dat je een mixer van 5 mile wil gaan kopen, de meeste van ons hebben dat waarschijnlijk niet even beschikbaar. (welke krantenwijk was dat die je deed?)
Je roept zomaar wat zonder iets te hebben verdiept in het eea. (dat blijkt uit jouw reaktie op mijn posting) en iedereen moet maar gaan uitleggen waarom dit of dat of je gaan overtuigen van de beste mixer.

Zeg nou zelf: dat lijkt toch op trollen?

Origineel geplaatst door The Q
Nou ja wat verwacht je?

Je onderschrift is iets met "schoolboeken kun je dat draaien", je bent dus 17 jaar en roept dat je een mixer van 5 mile wil gaan kopen, de meeste van ons hebben dat waarschijnlijk niet even beschikbaar. (welke krantenwijk was dat die je deed?)
Je roept zomaar wat zonder iets te hebben verdiept in het eea. (dat blijkt uit jouw reaktie op mijn posting) en iedereen moet maar gaan uitleggen waarom dit of dat of je gaan overtuigen van de beste mixer.

Zeg nou zelf: dat lijkt toch op trollen?

Nee, jouw onderschrift slaat ergens op :confused:

Ik ben 17 jaar, nou en? Als ik het geld heb om een mixer van 5.000 euro te kopen dan is dat toch mijn zorg of ik dat doe of niet? Ik heb het zelf op dit moment niet beschikbaar maar binnen een half jaar tot heb ik dat zeker. Wat is je probleem? Jalozie? Reageer je ook zo op iemand die een auto van 200.000 koopt omdat de "meeste van ons" dat niet hebben?

Ik heb me inderdaad NOG niet verdiept. Ik heb zeker al veel hierover gelezen maar me er echt in verdiepen heb ik nog niet gedaan, daarom vraag ik ook om hulp... daar is een forum toch voor?

Zeg nou zelf: dit lijkt toch op jalozie?

Laten we nou verder niet gaan zeiken in dit topic, ik vraag wat en er zijn genoeg mensen die me wel een gewoon antwoord kunnen geven, alleen schijnen er mensen te zijn die vinden dat ik niet 5.000 euro mag besteden, ookal heb ik daar hard voor gewerkt, had jij ook kunnen doen...

Terug naar het onderwerp...

---

edit: Om nog even terug te komen op dat niet verdiepen... Ik heb de websites van diverse fabriekanten doorgelezen, ik hebvuit de handleiding van de 01v96 en dm24 de belangrijkste stukken gezocht en uitgeprint zodat ik ze eens rustig kan nalezen (daar ben ik nu dus mee bezig) en ik heb uit de interface van de afgelopen jaren alle artikels over digitale mixers doorgenomen...

Is er misschien een boek over digitale mixers, of digitaal muziek maken? (wel in het nederlands)

Dit boek heb ik al gevonden, 40 euro is niet goedkoop voor een boek, maar ik ben al blij dat het nederlands is... http://www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=9043005797

Laatst gewijzigd:
Heeft helemaal niets met jaloezie te maken hoor... Ik heb het geld ervoor. :P

Een mixer moet in verhouding met de rest van je studio staan.
Je bent er helemaal niets mee als je een mixer van 5k€ koopt
om er vervolgens een electribe, een JV-module en een paar
VSTs via een Soundblaster op inplugged om te monitoren via
een setje HiFi-boxen van je grootouders als je begrijpt wat ik bedoel.

Om je deskundig advies te geven moeten we dus meer info over je
huidige setup/gearlist en je muziekgenre hebben en eventueel zelfs
je werkwijze en je "nabije toekomstplannen"...
Je kan dus ook best je mixer een beetje "op de groei kopen".

Voor mij was die 01v96 ideaal (na meer dan een jaar wikken/wegen,
manuals doorspitten, gebruikers lastigvallen (thx fuse) en vooral
de mixer in real life gaan uitproberen...

Waarschijnlijk kan je die 5000€ die beter over je volledige studio verdelen.
Post anders je gearlist/genre/budget eens in volgende thread...

ik zal mijn gearlist dan ook even hier posten ;)

synths:

- Clavia Nord Lead 3
- Novation Supernova 2
- Waldorf Q
- Roland Jv1080
- Refx Vanguard
- NI Fm7

sampler:

- Akai s5000

fx:

- Tc Electronic M300
- Behringer Composer Pro-Xl Mdx2600 (2x)
- Behringer Ultragraph Fbq6200

midi:

- Steinberg Midex8

mixing:

- Behringer Mx3282A

overige randapparatuur:

- Behringer Ultrapatch Px1000 (2x)

pc:

- Amd64 Athlon Xp3400+, 1024 MB werkgeheugen
- Terratec Phase26 usb (is defect, wordt vervangen)

monitoring:

- Alesis Monitor One mkII Active

---

Mijn muziekstijl is alles binnen de dance (voornamelijk) en ik zou in de toekomst graag een projectstudio willen beginnen dus dan lijkt mij een digitale mixer (en goeie monitoren, zat te denken aan een setje Krk's voor erbij) een goede investering. En nogmaals, ik ben me op dit moment het orriënteren, ik denk dat het nog zeker een jaar kan duren voordat ik werkelijk tot deze koop overga, maar het zou ook wat eerder kunnen zijn aangezien ik mijn analoge mixer ook goed kan gebruiken voor mijn drive-in voor live optredens met bandjes. Dus dan schuif ik mijn huidige mixer door en dan moet ik toch een nieuwe studio-mixer, dan wil ik het ook meteen goed doen.

Origineel geplaatst door Wodka
Ik heb de websites van diverse fabriekanten doorgelezen, ik hebvuit de handleiding van de 01v96 en dm24 de belangrijkste stukken gezocht en uitgeprint zodat ik ze eens rustig kan nalezen (daar ben ik nu dus mee bezig) en ik heb uit de interface van de afgelopen jaren alle artikels over digitale mixers doorgenomen...

[/B]

Mocht je vragen hebben over de DM-24: brand maar los, voor zover we het weten natuurlijk
,en/ of we het ter plekke kunnen uitproberen, op de dm24 die hier staat...

ding klinkt trouwens verbazend "analoog" :)

greetings,
Peter

Origineel geplaatst door Peter
Mocht je vragen hebben over de DM-24: brand maar los, voor zover we het weten natuurlijk
,en/ of we het ter plekke kunnen uitproberen, op de dm24 die hier staat...

ding klinkt trouwens verbazend "analoog" :)

greetings,
Peter

bedankt voor het aanbod, als ik vragen heb mail ik je wel, maar langskomen zit er niet in, fryslan, dat is 6 uur rijden :)

Back