SX3 midi naar vsti, probleem

Fles

THEMATIC
Help,

Ik heb nu het volgende probleempje.
Ik wi in Cubase SX3 een softsynth bespelen met m'n keyboard (cs1x) maar op een of andere manier ontvangt de vsti niet de midi.
De midi komt wel gewoon binnen op het midi kanaal als ik de toetsen indruk. Out van hat midi kanaal staat ook goed naar de vsti (superwave). Het gekke is dat als ik op de insert van het midi kanaal de stepdesigner selecteer en daar wat noten invul, dan doet ie het wel.

Ik dacht eerst dat het wel een instelling in preferences was, maar dat geeft ook al geen resultaat...
Ben benieuwd wat ik nu weer over het hoofd heb gezien ;)

waarschijnlijk heb je het luidsprekertje niet geactiveerd van je track.

Origineel geplaatst door quifster
waarschijnlijk heb je het luidsprekertje niet geactiveerd van je track.

Was het maar waar, dat is niet het probleem.

En je midi channel dan?
Niet de midi track zelf in cubeest.

Origineel geplaatst door fuse
En je midi channel dan?
Niet de midi track zelf in cubeest.

Bedoel je channel 1-16?
Die staat op ANY, en een ander channel kiezen geeft ook geen resultaat. Daar kan het volgens mij ook niet aan liggen, gezien het insert verhaal in m'n eerste post. Dat geeft ook eigelijk al aan dat er met de midi track instellingen nix verkeerd zit, maar ik weet het ook niet meer...;{

Zou het misschien kunnen helpen om SX3 opnieuw te installeren, of is dat onzin?

Origineel geplaatst door Flesje
Bedoel je channel 1-16?
Die staat op ANY, en een ander channel kiezen geeft ook geen resultaat. Daar kan het volgens mij ook niet aan liggen, gezien het insert verhaal in m'n eerste post. Dat geeft ook eigelijk al aan dat er met de midi track instellingen nix verkeerd zit, maar ik weet het ook niet meer...;{

Zou het misschien kunnen helpen om SX3 opnieuw te installeren, of is dat onzin?

lijkt me onzin. post anders eens een screenshot van je inspector.

checkpoints
- je weet zeker dat je midi signaal binnenkomt ? kun je zien aan het groene streepje in je midi kanaal
- insert slots zijn leeg (dus geen context gate, stepseq of arp geladen)
- track variabelen staan default dus geen velocity 0 of zo
- je track staat niet gemute in je mixer?
- de default busrouting is juist?

het lijkt me een typisch geval van verkeerde instellingen, maar het kan zoveel zijn.
dus lastig om op te lossen met de info die nu beschikbaar is.

-check
-check
-check
-check
-check.... :D

Ik heb dus net ff wat midi opgenomen op dat midispoor (dus zonder de vsti te horen maar met een sound uit de cs1x)
en als ik dat dan afspeel doet ie het weer wel! :confused:
Nou maak dus bijna nooit gebruik van softsynths dus zal het idd wel een instelling ergens zijn. Maar met SX2 heb ik hier nooit 1 probleem gehad en volgens mij doe ik nu precies hetzelfde als ik 'vroeger' deed.

screenshot:

Attachments

• screenshotjekopie (custom).jpg
    screenshotjekopie (custom).jpg
    69,5 KB · Bekeken: 102
dit zelfde probleem heb ik ook gehad (met versie 2). Het gebeurde letterlijk van de ene op de andere dag met alle projecten (die het de keer daarvoor allemaal nog deden). Toevallig kwam rond die zelfde tijd een update uit en nadat ik die had geinstalleerd was het probleem verdwenen dus wat nu precies de oorzaak was weet ik helaas nog steeds niet. Ik was al lang blij dat het weer werkte..... :confused:

-check
-check
-check
-check
-check.... :D

Ik heb dus net ff wat midi opgenomen op dat midispoor (dus zonder de vsti te horen maar met een sound uit de cs1x)
en als ik dat dan afspeel doet ie het weer wel! :confused:
Nou maak dus bijna nooit gebruik van softsynths dus zal het idd wel een instelling ergens zijn. Maar met SX2 heb ik hier nooit 1 probleem gehad en volgens mij doe ik nu precies hetzelfde als ik 'vroeger' deed.

screenshot:

dat ziet er allemaal prima uit. enige wat ik me dan voor kan stellen is dat in je mixer bij het vsti kanaal (Dus niet het midikanaal) van de superwavep8 de output niet naar de main out staat, of dat hij verwijst naar een andere subgroup die je gemute hebt. (je mutechannels van andere kanalen staan wel aan zag ik).

dat ziet er allemaal prima uit. enige wat ik me dan voor kan stellen is dat in je mixer bij het vsti kanaal (Dus niet het midikanaal) van de superwavep8 de output niet naar de main out staat, of dat hij verwijst naar een andere subgroup die je gemute hebt. (je mutechannels van andere kanalen staan wel aan zag ik).

De mute staat alleen aan op 2 audio tracks, 100% zeker ligt daar het probleem niet, anders zou ik ook geen geluid hebben bij het afspelen van de midi.
Ik ga nu een compleet nieuw project aanmaken en kijken of ik dan hetzelfde probleem daar ook heb, ik ben bang van wel. Zo ja, dan ga ik Steinberg contacten.
Zeker na de post van RpW begin ik nu te vermoeden dat dit een bug is die at random optreed, tenminste, ik neem aan dat jij hier geen last van hebt.

thnx voor je hulp.

De mute staat alleen aan op 2 audio tracks, 100% zeker ligt daar het probleem niet, anders zou ik ook geen geluid hebben bij het afspelen van de midi.
Ik ga nu een compleet nieuw project aanmaken en kijken of ik dan hetzelfde probleem daar ook heb, ik ben bang van wel. Zo ja, dan ga ik Steinberg contacten.
Zeker na de post van RpW begin ik nu te vermoeden dat dit een bug is die at random optreed, tenminste, ik neem aan dat jij hier geen last van hebt.

thnx voor je hulp.

kloppt, dat van die mute ligt het zeker niet aan, ik gok op de output van de vsti (in je mixer paneel)

en nee, ik heb er geen last van, wel van 100 andere crashes met name in audiowarp mode (wat is dat mooi, maar totaal niet stabiel zeg)

ik gok op de output van de vsti (in je mixer paneel)

Nope,
anders zou ik ook geen geluid hebben bij het afspelen van de midi.

ja, over de audiowarp staat ook het cubase forum al bomvol, dus dat zal wel goedkomen. En ik hoop dat die eerste update niet lang meer op zich laat wachten. ;)

Nope,

ja, over de audiowarp staat ook het cubase forum al bomvol, dus dat zal wel goedkomen. En ik hoop dat die eerste update niet lang meer op zich laat wachten. ;)

nog een laatste poging
ik zag dat je met emulated drivers draaide, die zijn afhankelijk van je direct x omgeving. Beter is het om met de originele drivers van je midikaart te draaien (meestal dan).
dit doe je door het ignorereportfilter bestand uit de midi port filter directory te verplaatsen naar de sx main directory.
als je dan weer sx3 opstart dan heb je andere midi drivers tot je beschikking, en niet die gemuleerde ellende van sx zelf.

nog een laatste poging
ik zag dat je met emulated drivers draaide, die zijn afhankelijk van je direct x omgeving. Beter is het om met de originele drivers van je midikaart te draaien (meestal dan).
dit doe je door het ignorereportfilter bestand uit de midi port filter directory te verplaatsen naar de sx main directory.
als je dan weer sx3 opstart dan heb je andere midi drivers tot je beschikking, en niet die gemuleerde ellende van sx zelf.

Nou, gezien dit toch redelijk wartaal is voor mij, heb ik het wel geprobeerd maar zonder succes. Het is zelfs zo dat als ik nu de niet-emulated driver selecteer, de midi ook helemaal niet meer binnenkomt op m'n miditrack. Selecteer ik vervolgens weer de emulated driver, dan is alles weer bij het oude. Ik gebruik trouwens geen midi interface maar de midi input op m'n audiocard (Edirol DA2496).

probleem blijft...

probleem blijft...

Oke, ff een update.

Ik weet dus nu zowat wel zeker dat mijn probleem hier niet een instelling in Cubase betreft.
Midi track is juist, midi thru in 'preferences' staat gewoon aan en recorded midi stuurt een vsti ook gewoon aan.

Nu dacht ik dus dat het probleem lag bij de driver van de Edirol, heb nieuwste drivers opnieuw geinstalleerd, ook dat mocht niet baten... (laatste driver is van 5-2002)

Ook heb ik recent Windows SP2 geinstalleerd, misschien ligt hier het probleem wel. Maar mijn kennis schiet dus tekort om hier over te kunnen oordelen, suggesties?

Anyway, wat het probleem ook moge zijn, ik baal hier dus stevig van. Of m'n drivers zijn niet compatible meer met SP2, of het is iets anders, ik weet het gewoon niet meer. Nou heb ik gelukkig een vriend van me die draait met een M-audio FireWire 410, en ga deze interface eens proberen in mijn setup, kijken of dat wel werkt. Zo ja, dan is de oplossing vrij simpel: midi interface aanschaffen...

Echter voor ik deze aanschaf ga doen wil ik graag jullie mening eens horen over dit probleem...(en volgens RpW komt het dus vaker voor), ik zit behoorlijk vast hier. ;{

Alvast bedankt. :geslaagd:

KUT !!!!

Met de firewire 410 : zelfde probleem......................................ik ga een hamer halen en timmer heel de boel in elkaar!!

kut

Back